2014-03-26, 22:14
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför.. Jag förstår inte hur du menar. Det nu aktuella hotellet Sheraton är väl ett hotell som tillhör ett internationellt bolag. Även det svenska hotellet är antagligen van vid gäster med annorlunda klädsel. Exempelvis saudiska shejker med klänningar och huvudbonader. Har personalen då gjort ''vad en normal svensk skulle ha gjort''- vad det nu är ...
Självklart. Hon var garanterat inte den enda som kontrollerades. Ytterst vanligt att man vid insläppet får visa att man är gäst på ett hotell och berättigad till frukost. Nu kanske värdinnan var borta från sitt podie någon minut under vilken romtanten klev in i matsalen. Värdinnan inser att hon inte kollat henne och går fram till henne och avkräver informationen. Romtanten ser sin chans till ytterligare kränkningspoäng och så började bråket...
Citera
2014-03-26, 22:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super-Swede
Vem som helst begriper väl att hela historien är ett fantasifoster! Jag tillbringar nästan 90 nätter per år i olika hotellkedjor. Med tanke på den servicenivån de flesta hotell har så skulle aldrig ett hotell i Sheraton klass eller lägre bete sig så där. Zigenarkärringen försöker bara plocka billiga pk poäng och lätta DO pengar. På sin höjd har hon blivit avkrävd rumsnummer vilket är helt normalt och den uppfattade kränkningen har landat i den här pk hysterin. Exponerat har exempel på hur hon har försökt tillskansa sig pengar på upplevd diskriminering tidigare får hon!
Och alla som har IQ över medel sitter med spänning och väntar på svaret varför hotellet i så fall inte gått ut med detta då det tar max två minuter att kontrollera via bokningssystemet om hon hade inkluderad frukost.
Citera
2014-03-26, 22:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Självklart. Hon var garanterat inte den enda som kontrollerades. Ytterst vanligt att man vid insläppet får visa att man är gäst på ett hotell och berättigad till frukost. Nu kanske värdinnan var borta från sitt podie någon minut under vilken romtanten klev in i matsalen. Värdinnan inser att hon inte kollat henne och går fram till henne och avkräver informationen. Romtanten ser sin chans till ytterligare kränkningspoäng och så började bråket...
Hur stor är sannolikheten för att detta skulle vara sant och inte en önskedröm från din sida? Själv har jag aldrig blivit kollad när jag bott på hotell.
Citera
2014-03-26, 22:18
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Och alla som har IQ över medel sitter med spänning och väntar på svaret varför hotellet i så fall inte gått ut med detta då det tar max två minuter att kontrollera via bokningssystemet om hon hade inkluderad frukost.

För att de vill ha torrt på fötterna kanske? För att de är medietränade att inte gå i svaromål? För att de trodde det var så absurt att media skulle svälja en uppenbar lögn?

Som du ser finns det flera tänkbara anledningar till att de skulle hålla tyst. Givetvis finns ännu fler och i grund och botten beror antalet på vad som egentligen hänt.
Citera
2014-03-26, 22:19
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Hur stor är sannolikheten för att detta skulle vara sant och inte en önskedröm från din sida? Själv har jag aldrig blivit kollad när jag bott på hotell.

Inte? Det är helt normalt att det står en värdinna vid ingången till frukostmatsalen på alla fina hotell. Du menar kanske att du aldrig bott på fyr- eller femstjärnigt hotell?
Citera
2014-03-26, 22:20
Medlem
Citat:
Vad yrar du om? Sitter du på ett gruppboende och försöker skriva genom att blåsa i ett sugrör? Snälla läs mitt inlägg en gång till och skriv om ditt inlägg lite mer begripligt. Självklart är de inte intresserade av vad jag vill äta till frukost. Det jag skriver är att vid en eventuell kontroll av mig så hade de inte bett mig gå ut ur restaurangen för att där fråga om jag verkligen bor på hotellet och om jag har rätt att äta frukost där. Och när jag väl visat min frukostbiljett så hade jag inte blivit ombedd att sitta i lobbyn medan de hämtar kaffe till mig. Jag hade välkomnats in i matsalen. Förstår du skillnaden?

Nej vissa verkar inte förstå den skillnaden. men för mej är den väldigt tydlig , nästan så man skäms över nån annans klumpighet? fast det är ett för snällt ord.
Citera
2014-03-26, 22:24
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Har hänt ett par gånger de senaste åren att jag inte behövt uppge rumsnummer till värdinnan. Hon står vid sitt podie med en lista med rumsnummer och antal personer och prickar av. Detta gäller inte alltid på charterhotell där du kanske är mest hemtam, och aldrig vid all-inclusive då ser de ditt röda armband på håll
Citera
2014-03-26, 22:25
Medlem
Dubbelfels avatar
Har hotellet aldrig gett sin version? Det finns inte en enda möjlighet i världen att hela historien gått till precis som romen berättar.
Citera
2014-03-26, 22:25
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Vad yrar du om? Sitter du på ett gruppboende och försöker skriva genom att blåsa i ett sugrör? Snälla läs mitt inlägg en gång till och skriv om ditt inlägg lite mer begripligt. Självklart är de inte intresserade av vad jag vill äta till frukost. Det jag skriver är att vid en eventuell kontroll av mig så hade de inte bett mig gå ut ur restaurangen för att där fråga om jag verkligen bor på hotellet och om jag har rätt att äta frukost där. Och när jag väl visat min frukostbiljett så hade jag inte blivit ombedd att sitta i lobbyn medan de hämtar kaffe till mig. Jag hade välkomnats in i matsalen. Förstår du skillnaden?
Vad är det du dillar om? Bor du på ett gruppboende? Fattar du inte att när damen ifråga blev tillfrågad om rumsnumret vid frukostrumsentern såg hon sin chans och började gasta och vägrade visa nyckel/kort, allt för att hoppas kunna bli ifrågasatt och tjäna ett par goa tusenlappar från sin favoritmyndighet DO?
Har du en videofilm som styrker att du har rätt, så ger jag mig. Annars om du bara msm version så är det bara de allra naivaste som tror att det är sant. Vi som har Lapp-Maddes eskapader i färskt minne förstår ju att det bara är en bluff! Eller rapporteringen om nazistattackerna, eller brokastardramat. You name it!
Citera
2014-03-26, 22:28
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Har hotellet aldrig gett sin version? Det finns inte en enda möjlighet i världen att hela historien gått till precis som romen berättar.

Har du någonsin sett eller hört en zigenare tala sanning när det på något vis är pengar inblandat?
Citera
2014-03-26, 22:28
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Vem skulle upplåta utrymme till att ge hotellet en chans att bemöta det hela. Då skulle ju inte rasistattacken få samma bäring. Tänk om någon Forserumsbo fått komma till tals under Forserumpogromerna? Eller att tågvärden som slängde en 11-åring av tåget, ensam, utan ytterkläder i bitande kyla. Hur skulle det ha sett ut?
Citera
2014-03-26, 22:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Inte? Det är helt normalt att det står en värdinna vid ingången till frukostmatsalen på alla fina hotell. Du menar kanske att du aldrig bott på fyr- eller femstjärnigt hotell?
Nej, det är faktiskt lite olika, på en del hotell går man in till bordet, vanligen där man hämtar en del vid buffén men får kaffe/dryck serveras och det finns möjlighet att beställa annat än buffé till frukost .. vilket det ofta gör på bättre hotell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in