2014-03-26, 20:18
Medlem
Förstår inte varför idioter i tråden blir förvånande när en zigenare i kjol blir diskriminerad.
Citera
2014-03-26, 20:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
4) Huruvida frukost ingick eller inte är ganska oväsentligt - jag tror det hela handlar om vilket bemötande/gensvar som blev vid förfrågan. För frukost brukar man kunna köpa/betala på plats om den inte är förbeställd - endera kontant eller genom att sätta nota på rummet.
Vid konferenser brukar frukost alltid ingå - det hör till god sed, så jag är också övertygad om att den var förköpt vid beställning om regeringskansliet/arrangören stod för rumsbeställningen.
Du menar att hon kanske var trött på att alltid bli ifrågasatt för att hon är rom och tände till och gav personalen en utskällning samt började välta blomkrukor i lobbyn och därför inte fick gå in i matsalen? Hade Diana gjort något olämpligt så skulle jag om jag var representant för hotellet inte vänta med att gå ut med det som situationen är nu och deras renommé står på spel.
Citera
2014-03-26, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DebatteraMera
Förstår inte varför idioter i tråden blir förvånande när en zigenare i kjol blir diskriminerad.

+1

Sheraton vill helt enkelt inte ha zigenarpacket. Snälla grina mer ni som är upprörda över detta. Ingen gillar zigenare och så är det med det.
Citera
2014-03-26, 20:20
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ja särskilt med tanke på hur dem visar deras syn på zigenare!
Snacka om att skjuta sig själv i foten med en atombomb!!!
Citera
2014-03-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
Helt ärligt detta är fjärde gången det tas inte i beaktning tillräckligt i den här tråden,

Rond 1-Shell
Rond 2-Statoil
Rond 3-Bostads bolag i Nyköping
Rond 4- Sheraton

Man ser ett mönster.

Sanning med modifikation -finns inspelat tror det var svt. Shell och Statoil-hyrbil + släp -skulle hyras av två romska kvinnor.

Förskottsbetalning enbart romer avkrävdes sådan.

Reportrarna -ingen förskottsbetalning alls. Vanligaste svar till romerna var att ingen hyrbil fanns överhuvudtaget. Reportern hyrde bil 10 min senare utan problem på samma ställe.
Bostadbolaget vet jag inget om.
Citera
2014-03-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Sanning med modifikation -finns inspelat tror det var svt. Shell och Statoil-hyrbil + släp -skulle hyras av två romska kvinnor.

Förskottsbetalning enbart romer avkrävdes sådan.

Reportrarna -ingen förskottsbetalning alls. Vanligaste svar till romerna var att ingen hyrbil fanns överhuvudtaget. Reportern hyrde bil 10 min senare utan problem på samma ställe.
Bostadbolaget vet jag inget om.

Vad kommer det sig tror du?

Varför är det så farligt att förskottsbetala om man ändå tänkt göra rätt för sig?
Citera
2014-03-26, 20:33
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Agendasättande journalistik kallas det för, sanning är oväsentligt. Detta är förövrigt en peanut, kan vara mycket värre. Enda skillnaden nu är att gemene man uppfattar att något är galet här.
Agendasättande politik är ju egentligen DN:s förfinade ord för politiserad journalistik, eller propaganda.

Tror inte gemene man uppfattar att något är galet, kanske lite fler än vanligt, men inte standardkonsumenten av media.
Citera
2014-03-26, 20:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
+1

Sheraton vill helt enkelt inte ha zigenarpacket. Snälla grina mer ni som är upprörda över detta. Ingen gillar zigenare och så är det med det.
Jo men det är lugnt, bara Sheraton rakryggat står upp för det och säger det i så fall. Sedan får folk själva avgöra om de vill bo på Sheraton eller annorstädes.
Citera
2014-03-26, 20:36
Medlem
b00b00s avatar
Vet ej om denna motion har behandlats i Riksdagen ännu.
Den borde kanske tas upp?

"Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att företag ska ges rätt att avvisa personer som tidigare gjort sig skyldiga till brott eller på något sätt agerat olämpligt och/eller stört ordningen i den aktuella lokalen, samt att den som ej hörsammar avvisningen ska anses göra sig skyldig till olaga intrång."

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Foretags-ratt-att-avvisa-kunde_H102Ju386/?text=true
Citera
2014-03-26, 20:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vet ej om denna motion har behandlats i Riksdagen ännu.
Den borde kanske tas upp?

"Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att företag ska ges rätt att avvisa personer som tidigare gjort sig skyldiga till brott eller på något sätt agerat olämpligt och/eller stört ordningen i den aktuella lokalen, samt att den som ej hörsammar avvisningen ska anses göra sig skyldig till olaga intrång."

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Foretags-ratt-att-avvisa-kunde_H102Ju386/?text=true
Och vad har den med det aktuella fallet att göra menar du?
Citera
2014-03-26, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Det här är ju lite uppseendeväckande - du verkar känna till fler än de 4 uppräknade fallen?

Egentligen tycker jag de 4 räcker gott och väl, 3 av 4 är stora multinationella företag med gott om pengar, hon är inte dum Diana.
Citera
2014-03-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Okej vad jobbar hon som? Fick nämligen intrycket av att hon jobbade för någon skattefinansierad romani organisation.

En rom i jeans/kavaj skulle knappast diskrimineras. Går man runt i rom klädsel så backar såklart folk undan. Det är väl ingen direkt hemlighet att romer är helt gigantiskt överrepresenterade gällande brottslighet.

Spelar det roll för dig var hon jobbar- så länge hon betalar skatt. Eller är motståndare till alla som jobbar för skattefinansierade organisationer eller myndigheter...Romer i jeans och kavaj diskrimineras inte så länge ingen vet att de är romer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in