2014-03-26, 14:40
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Shit, finns detta inslag på nätet tro?
Aftonbladet skriver om detta också. Tydligen är alla kränkta.
Citat:
Ursprungligen postat av AB
I dag får hon ett samtal från hotellets tf vd Thomas Johansson där han berättar att hans personal är ledsen och kränkt.
– Jag svarade att det är helt ofattbart att han ringer och säger det till mig just nu, efter det som hänt, säger Diana Nyman.
Efter gårdagen då Diana Nyman från Romska rådet nekades frukost i Sheratons frukostmatsal är hon fortfarande låg.
–Jag har sovit jättedåligt, jag har blivit kränkt offentligt, säger hon.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18612632.ab
Citera
2014-03-26, 14:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
DN och Ullenhag slår på stora trumman.
"Regeringen kallar till krismöte efter Sheratonskandalen"
http://www.dn.se/nyheter/sverige/regeringen-kallar-till-krismote-efter-sheratonskandalen/

Fortfarande har vi bara fått höra ena sidans historia. Det ska bli intressant att se vad Sheraton kommer fram till i sin internundersökning.
"Krismöte" i regeringen för att en kärring blivit nekad frukost.

En stor koncern som Sheraton har ju krisgrupper & intern personal för denna typ av undersökningar, dessutom tydligen kameraövervakning.
Det skulle ju vara komiskt om det visar sig att kärringen bluffade för att "förbättra" gårdagens zigenarkonferens. Då faller liksom flera års zigenarvurmande platt till marken.
Citera
2014-03-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Självklart kan de neka dig om de vill det. De kan ju ha till exempel ha ett "togaparty" där det då kan ha som krav att samtliga ska bära toga och mig veterligen så finns det ingen nation där toga är officiell dräkt.

Men om kravet är välklädd/uppklädd/kostym/aftondräkt/paraduniform/slips eller någon annan "högre" klädkod så finns det inget som är högre än just folkdräkt/högtidsdräkt. Detta innebär alltså inte att en folkdräkt/högtidsdräkt är förenligt med etikettsbrott i övrigt som att man inte ska klä sig finare än värden/värdinnan... Men den dagen de skulle införa en klädkod på ett hotell eller en offentlig restaurang som pekar på något annat än gängse etikettsregler så har det hotellet/den restaurangen valt att frångå rådande etikettsordning och istället skapat en egen "inre" norm som de ej kan förvänta sig att allmänheten känner till.

De skulle nog titta snett på dig även om du kom i folkdräkt till ett nakenbad...

Tack för ett bra resonemang och svar.

Ska bli spännande att höra Sheratons del i denna historia. Känns inte helt orimligt att historien bara försvinner om det visar sig att det är zigenaren som gjort fel.
Senast redigerad av Åström 2014-03-26 kl. 14:46.
Citera
2014-03-26, 14:47
Medlem
mr-virros avatar
En intervju med kvinnan där hon säger att frukosten ingick i bokningen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5820179
Kring 1:00
Citera
2014-03-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åström

Ska bli spännande att höra Sheratons del i denna historia. Känns inte helt orimligt att historian bara försvinner om det visar sig att det är zigenaren som gjort fel.

Med tanke på att det inte bara är en tidningsanka utan att självaste regeringen har kallats till möte så tror jag inte det går att gömma undan historien om det nu visar sig att det är en bluff.

Videoövervakningen kommer att vara mycket intressant om den finns. Oavsett om den bekräftar eller motbevisar Nymans berättelse, så ger det oss alla andra en möjlighet att avgöra själva. I annat fall är det ord mot ord och där vet vi alla att Nyman har redan vunnit.

Om det visar sig att videoövervakningen pekar på ett helt annat händelseförlopp så kommer det tyvärr vara helt förödande för allas förtroende för romer, det vore faktiskt en total katastrof. Riktigt så illa vill jag inte att romer ska drabbas. Det vore faktiskt en riktig katastrof om man via film kan påvisa att Nyman ljugit. Då är det liksom dags för hela regeringen att avgå.
Senast redigerad av Bartolo 2014-03-26 kl. 14:51.
Citera
2014-03-26, 14:52
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åström

Ska bli spännande att höra Sheratons del i denna historia. Känns inte helt orimligt att historien bara försvinner om det visar sig att det är zigenaren som gjort fel.

Kan den bara forsvinna efter att regeringen utsatt krismote efter tuffa uttalanden?

Kanske Ullenhag sitter och svettas?
Citera
2014-03-26, 15:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Kan den bara forsvinna efter att regeringen utsatt krismote efter tuffa uttalanden?

Kanske Ullenhag sitter och svettas?
I detta läge får man nog säga att regeringen går "All In" på detta. Visar det sig att kärringen ljugit så blir det ett väldigt pinsamt nederlag. Hur Ullenhag vågar betta på detta innan hotellets utredning är färdig är helt obegripligt.

Som jag skrev innan så har jag oerhört svårt att tänka mig att personalen bara kört ut henne rakt av.
Även om dom misstänkte fusk & drivs av fördomar så nog fan frågar dom "Får vi se på nyckelkortet" innan dom bara slänger ut henne.

Dessutom bodde väl en stor drös andra zigenare på hotellet, som skulle på samma konferens, blev även dom utkörda?
Citera
2014-03-26, 15:25
Medlem
Citat:
Dessutom bodde väl en stor drös andra zigenare på hotellet, som skulle på samma konferens, blev även dom utkörda?

Konferensen var väl inte på Sheraton? det låt3er helt snurrigt om det bodde fler zigenare på hotellet men bara en, Nyman, blev avvisad. det är mycket som är oklart i denna soppan. De enda som pratat sansat är P3 som berättade om en övervakningslamera.
Citera
2014-03-26, 15:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Konferensen var väl inte på Sheraton? det låt3er helt snurrigt om det bodde fler zigenare på hotellet men bara en, Nyman, blev avvisad. det är mycket som är oklart i denna soppan. De enda som pratat sansat är P3 som berättade om en övervakningslamera.
Det fanns väl över hundra inbjudna zigenare på konferensen, som inte var på Sheraton, staten hade bokat deras biljetter, betalt med skattemedel. Nog måste väl mer än en ha hamnat på samma hotell, rent gissningsvis?
Citera
2014-03-26, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Thomas Johansson kontaktat Diana Nyman två gånger. I går kväll via mail där han ber om ursäkt för incidenten och det besvär som den åsamkat. I dag ringde också upp Diana Nyman på telefon.

– Han ringer mig och inleder med att personalen på hotellet känner sig ledsna och kränkta. Och att upplevelsen från dem inte densamma som min, säger Diana Nyman.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18612632.ab

Med tidigare historik i minnet är det ju så att Thomas Johansson och personalen på Hotell Sheraton faktiskt måste sägas åtnjuta den högre trovärdigheten i det här läget faktiskt.
Precis som jag tidigare sa, ett hotell av klass är rädd om i sina gäster och sitt renommé oavsett vad de i sitt stilla sinne tänker - och när jag själv generades inne bland andra gäster, och inte alls på det sätt som Diana beskrivits, kompenserades jag direkt från hotellet både genom en ordentlig ursäkt där och då och senare genom att få extra till rummet osv, eftersom de gjort ett misstag.

På hotell med lite högre standard ska man helt enkelt kunna förvänta sig ett korrekt och bra bemötande - man betalar för det och får man inte det av någon ur personalen så är det vanliga att hotellet agerar på klagomål eftersom de lever på sina gäster.

Johanssons sätt att uttrycka sig talar för att det finns en helt annan version som vi inte fått höra än. Och regeringens företräder agerar "omedelbart och kraftfullt" för att visa hur "icke rasistiskt" platt man kan falla när man inte ens vågar invänta att en händelse utreds innan man pekar ut syndabockar och kräver lösningar.
Citera
2014-03-26, 15:33
Medlem
Citat:
Det fanns väl över hundra inbjudna zigenare på konferensen, som inte var på Sheraton, staten hade bokat deras biljetter, betalt med skattemedel. Nog måste väl mer än en ha hamnat på samma hotell, rent gissningsvis?

Ja, och därför är det hela ännu konstigare. Vad var det som gjorde Nyman så speciell? De andra käkade väl nån macka på rummet antagligen. Men Nyman ansåg sig troligen vara lite viktigare än de andra klanmedlemmarna.
Citera
2014-03-26, 15:38
Medlem
Citat:

Hon säger i P3 att hon var själv på hotellet. Konferensen var inte på hotellet utan på Norra Latin dit 250 personer var inbjudna. Innan höll Ullenhag en presskonferens på Rosenbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in