2014-03-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Äh, det är väl inte svårare än det antingen inte ingick frukost i rummet eller att det blivit knas i bokningen och någon bokat fel sorts rum. De har ju några olika varianter där det ingår i vissa men inte i andra. Det verkar helt orimligt att Nyman visat upp ett kvitto på att frukosten var betald men ändå blir avvisad.

Nu säger hon själv att personalen ifrågasatte att hon överhuvudtaget bodde på hotellet, vilket är helt obegripligt om det är så att frukost normalt inte ingår. Hon ger intryck av att vara en skärpt kvinna med förmåga att läsa på sin bokning om frukost ingår eller inte. Men vi får vänta på Sheratons förklaring.
Citera
2014-03-26, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bush, George W
Jag startade just en tråd i juridikforumet. Där tänkte jag att NI ska berätta för MIG hur jag gör för att begära uppgifter om hotellbokningen. Enligt offentlighetsprincipen!
Då får du gå via regeringskansliet eftersom Sheraton inte är statligt/kommunalt och deras liggare/bokningar alltså inte faller under offentlighetsprincipen. Regeringskansliets dokumentation - beställningar är ju däremot en annan femma och bör gå att begära ut.
Citera
2014-03-26, 18:31
Medlem
Feldherrnhalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Frukosten ingick visst. Det är du som ljuger ihop. Tro mig, Aftonbladet har ingen större fiende än mig, men detta är fortfarande skandal.

Ge mig ett enda vettigt argument för varför Sheraton handlade regelriktigt.

Med min erfarenhet från branschen tycker även jag det är sannolikt att frukosten ingick, oavsett vad hon eller snillena i tråden säger. Men, det man måste förstå är att när man jobbar på hotell och man ser en zigenare (ofta är dom dock flera) sätta fart in i frukostmatsalen så är det liksom inte snack om att det är något på tok. En hederlig zigenare är en på miljonen i den här branschen, en bransch som för övrigt sannolikt är den minst rastistiska och minst diskriminerande i landet.

Regelriktigt? Kanske inte. Förståeligt och moraliskt riktigt, absolut.
Citera
2014-03-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feldherrnhalle
Med min erfarenhet från branschen tycker även jag det är sannolikt att frukosten ingick, oavsett vad hon eller snillena i tråden säger. Men, det man måste förstå är att när man jobbar på hotell och man ser en zigenare (ofta är dom dock flera) sätta fart in i frukostmatsalen så är det liksom inte snack om att det är något på tok. En hederlig zigenare är en på miljonen i den här branschen, en bransch som för övrigt sannolikt är den minst rastistiska och minst diskriminerande i landet.

Regelriktigt? Kanske inte. Förståeligt och moraliskt riktigt, absolut.

Vad för hemskt kan hända i matsalen om en rom sitter och käkar frukost där? Skulle vederbörande stjäla av andra gäster eller stoppa på sig kaffekannan?
Citera
2014-03-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Frukosten ingick visst. Det är du som ljuger ihop. Tro mig, Aftonbladet har ingen större fiende än mig, men detta är fortfarande skandal.

Ge mig ett enda vettigt argument för varför Sheraton handlade regelriktigt.
Tex för att zigenaren försökte stjäla porslin och silver ner i handväskan och av den anledningen blev utslängd. Detta är dock ingenting som Sheraton kan basunera ut hur som helst, därav tystnaden. Jag säger absolut inte att det ÄR så, men det finns massor av anledningar till att Sheraton handlat riktigt. Faktum är att det självklart är väldigt mycket mer troligt att Sheraton gjort rätt. Zigenare har ju brott som absolut största inkomstkälla, följt av rasistkortet.
Citera
2014-03-26, 18:35
Medlem
Feldherrnhalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vad för hemskt kan hända i matsalen om en rom sitter och käkar frukost där? Skulle vederbörande stjäla av andra gäster eller stoppa på sig kaffekannan?

Oftast det fetmarkerade.
Citera
2014-03-26, 18:36
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Sheraton (och andra stora koncerner/bolag) har naturligtvis eget dugligt PR-folk, som är hämtade från och har erfarenhet av media-träsket. Även om de (Sheraton i detta fall) har 100% rätt och torrt på fötterna, så kommer de aldrig att ta en strid. Och det är en mycket vettig strategi. Vad skulle de göra? Gå till attack, uttala sig i media och därmed utmåla Diana som ett stackars zigenar-offer? Stämma henne för förtal, och göra att rubrikerna blir ännu större & svartare?

Billigast & enklast är att ge henne en redig kompensation (som hon inte förtjänar) på några tiotusen, stå ut med en kort tids hysteriska skriverier i pressen, och sedan är allt över på en vecka. Ingen kommer ihåg Diana om ett par veckor, inte ens twitter-dårarna på SoFo, lita på mig..
du kan ha rätt, ja e osäker.
Kanske nu, när Ullenhag lagt näsan i blöt direkt, ärendet anses så viktigt att cheferna i USA ska ta ställning först?
Citera
2014-03-26, 18:38
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nevermind. Under min värdighet.
Sanningen är att hennes frukost var betald men fick inte äta den.
Vad som sen triggade att visa henne ut har inte framkommit däremot!
Citera
2014-03-26, 18:41
Medlem
DIdes avatar
Det är lite inkompetent av hotellmanagement att inte informera sin personal om att de har en rom boende som gäst. Det är en "avvikande" gäst och det borde personalen fått information om.
Trist händelse och det tråkiga för romerna är att detta gastande i pressen ger dem ännu sämre rykte.

Att problemlösningen med romernas historiskt långa diskriminering tydligen skall lösas med att kasta skit på svenskar är ju oerhört konstruktivt. Jag förstår att Ullenhag driver detta projekt.

Det smartaste är ändå att mäkla fred och visa ödmjukhet mot varandra om det nu skall fokuseras på att se till att de får en enklare vardag. Börjar det med att peka ut varandra som tjuvar kontra rasister kommer det endast att fortgå.

Jag tar inte i romer med tång vare sig tidigare eller efter denna vitboks-skandal.
Citera
2014-03-26, 18:45
Medlem
Zpanarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bush, George W
Jag startade just en tråd i juridikforumet. Där tänkte jag att NI ska berätta för MIG hur jag gör för att begära uppgifter om hotellbokningen. Enligt offentlighetsprincipen!

http://www.regeringen.se/pub/road/Classic/article/117/jsp/Render.jsp?a=21815&m=popup&l=sv

Jag har själv begärt ut alla detaljer om bokningen. Har fått svar att det ska handläggas imorgon.
Citera
2014-03-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

(Ja den var betald , jag hon visade sitt hotellkort där det stod att frukost ingick.)
Ja det kan man ju fråga sig .... brukar kallas rasism.

Man kan också fråga sig varför hon ovanpå detta erbjöds att någon skulle gå in i matsalen -dit hon själv inte fick gå eller ens vistas ,plocka ihop hennes gissade ? önskad? frukost och sedan komma ut till "exilen " med den-Skandalöst Sheraton!! , tänker inte bo där fler gånger.
Citera
2014-03-26, 18:47
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Var hittar du en källa på att frukosten inte var inbokad i just det fall som diskuteras i tråden?

Att frukost inte är standard för alla bokningar på Sheraton är en sak, men att frukost inte skulle vara bokad i det här fallet har åtminstone inte jag sett något som styrker.

Har du ingen källa så kan du ju hålla dig till att poängtera de delar i den här händelsen som du faktiskt kan styrka och inte gång på gång lägga fram dina egna logiska tillkortakommanden som fakta/sanning.

Jag håller det för minst sagt osannolikt att frukosten inte skulle ingå för gäster till regeringen...

Däremot så har du rätt i att det är schabbel hos Ullenhags folk. Närmare bestämt Ullenhag själv om han dömer ut Sheraton på grund av det här. Det borde vara uppenbart för en minister att Sheraton inte har diskriminering av romer som officiell eller ens inofficiell policy, utan att det med största säkerhet rör sig om en i personalen som kanske har gått lite utanför ramarna för deras riktlinjer för värdskap...

Jag hittar ingenting i din text som styrker att frukost ingick.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Det där tillförde väsentligt fakta i fallet. Not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in