2014-03-26, 18:17
Medlem
RaiderNations avatar
Frukosten ingick enligt Diana Nyman

Citat:
- Jag blir hämtad som en snyltare, men direktörens förklaring var att jag fick ett specialerbjudande om att beställa min frukost i stället för att gå och plocka från buffén och att det var ett erbjudande även att få dricka mitt kaffe i lobbyn. Men där satt ju ingen annan och drack sitt kaffe.

- När jag visade mitt hotellkort där frukostbuffé ingick så borde jag väl bara ha fått gå in i matsalen igen?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/romsk-kvinna-far-ingen-ursakt_3404490.svd
Citera
2014-03-26, 18:19
Medlem
SFC1977s avatar
Hade inte frukosten varit betald så hade Sheraton viftat med pappret direkt!

Det har inte kommit en vettig förklaring och råge på det så har VDn gjort bort sig ännu mer.
Citera
2014-03-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Eller så är väl kärringen van att kunna gapa och skrika och hota med diskrimineringskortet för att få sin vilja fram eller bli bjuden på gratissaker av panikande affärsidkare som inte vill få löpa medialt gatlopp och få DO efter sig.

Går det att kolla om hon har gjort fler anmälningar till DO tidigare?

Orkade inte lyssna igenom hela inslaget så vet inte om anmälan gjordes, men det var iaf Diana som var med och "snokade fram" bensinstationernas diskriminering mot romer. Även då var personalen käck när hon blev avvisad...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5294833
Citera
2014-03-26, 18:22
Medlem
Det låter lite som att Sheraton, med att hänvisa till video, antyder att hon ska backa lite.
Dom vill säkert inte bli indragen i något sånt här och om videon nu skulle visa något så vill dom säkert komma överens med Nyman om att det bara var ett missförstånd från bådas sida.

Om videon nu skulle vara bevis för att dom utan tvekan gjorde rätt så blir det ju ändå så att Sheraton har hängt ut zigenare som oppurtinistiska lögnare som kör fultrick och det är nog inget de vill bli associerade med, de vill nog bara syssla med sin hotellverksamhet.
Citera
2014-03-26, 18:23
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaiderNation
Frukosten ingick enligt Diana Nyman

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/romsk-kvinna-far-ingen-ursakt_3404490.svd
Ok då var det slutdiskuterat om frukosten var betald eller inte. Hag hade inte förväntat mig något annat heller. Det handlar om vanligt förnuft och hyfs.

Tror ni vi får se rasisterna krypa till korset och be om ursäkt?
Citera
Medlem
Vederborandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ska de skämmas även om det visar sig att frukost inte ingick och ej var betald i fru Nymans bokning?

Aftonbladet har nu skickat ner nyheten 20 pinnhål till mer undanskymd plats -- tyder på att ljugmedia börjar fatta att detta kan ta en oönskad vändning.
Frukosten ingick visst. Det är du som ljuger ihop. Tro mig, Aftonbladet har ingen större fiende än mig, men detta är fortfarande skandal.

Ge mig ett enda vettigt argument för varför Sheraton handlade regelriktigt.
Citera
Medlem
[quote=Baertling|48098789]Fast vi har varken hört sanningen eller Sheratons version ännu...[/QUOTE

Menar du att sanningen är Sheratons version, eller?
Citera
2014-03-26, 18:24
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ska de skämmas även om det visar sig att frukost inte ingick och ej var betald i fru Nymans bokning?

Jag startade just en tråd i juridikforumet. Där tänkte jag att NI ska berätta för MIG hur jag gör för att begära uppgifter om hotellbokningen. Enligt offentlighetsprincipen!
Citera
2014-03-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sessledaren
Jag känner igen den här historien, är ganska säker på att jag läst om samma "dam" tidigare och en liknande story!
Har letat runt lite men hittar inget, är det nån annan med bättre minne än mig som kanske vet?

http://www.friatider.se/rom-blev-jattekrankt-da-kallar-regeringen-till-krismote
Citera
Medlem
En dum fråga kanske, men finns dte någon mikroskopisk risk att det varit fullsatt i matsalen? Tycker iofs Sheraton borde ha gått ut med det i så fall...
Citera
Medlem
Iliums avatar
Hon verkar ha viss erfarenhet.

Citat:
I början av 2010 gjorde hon ett misslyckat försök att stämma en Shell-bensinstation i Göteborg eftersom de anställda, i enlighet med sina rutiner, krävt henne på förskottsbetalning för bensinen.

Förra året krävde hon med hjälp av Diskrimineringsombudsmannen, DO, 80.000 kronor i ersättning av en annan bensinstation, Statoil, i ett mål som ledde till en förlikning så sent som förra månaden. Hon har dessutom försökt stämma ett bostadsbolag i Nyköping på samma grunder – utan resultat.
http://www.friatider.se/rom-blev-jattekrankt-da-kallar-regeringen-till-krismote
Citera
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Frukosten ingick visst. Det är du som ljuger ihop. Tro mig, Aftonbladet har ingen större fiende än mig, men detta är fortfarande skandal.

Ge mig ett enda vettigt argument för varför Sheraton handlade regelriktigt.
Hur vet du att frukosten ingick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in