2014-03-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Plus att en normal person tittar alltid åt sidorna för att se om någon är där, särskilt om man sticker in huvudet i ett ödehus. Skulle någon här i tråden ta sig fram till en lucka och stirra tio sekunder rakt fram? Man spänner både öron och ögon automatiskt för att vara beredd.
Det verkar som om HR gjorde en annan bedömning än du i det här fallet.
Citera
2014-03-26, 18:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Stor motgång till och med enligt NSD, det beror ju på hur man ser det. Synd är det förstås,
själv trodde jag denna rekonstruktion inte skulle vara omöjlig att fixa till, men tydligen hade jag
fel.Det skulle vara roligt med ett uttalande från Olsson.

Oavsett vad som händer har Thomas lyckats stressa upp dessa tre damer som högt
och hysteriskt står och skriker Nej till allt i artikel efter artikel, Xbox, rekonstruktioner
och att KJ:s Mamma skall vittna i rätten.
Damerna går på högvarv, man riktigt känner hysterin från åklagarna i artiklarna,
cool "kille" denna Olsson

Xboxen går dom väl med på`? Men alltså han får ju ta och kamma sig lite Olsson. Hovrätten avgjorde det hela till slut, så dom ska ha skuld i så fall. Självklart ska han dra alla kort som finns men det bör ju finnas lite sans och balans i det hela.
Citera
2014-03-26, 18:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Stor motgång till och med enligt NSD, det beror ju på hur man ser det. Synd är det förstås,
själv trodde jag denna rekonstruktion inte skulle vara omöjlig att fixa till, men tydligen hade jag
fel.Det skulle vara roligt med ett uttalande från Olsson.

Oavsett vad som händer har Thomas lyckats stressa upp dessa tre damer som högt
och hysteriskt står och skriker Nej till allt i artikel efter artikel, Xbox, rekonstruktioner
och att KJ:s Mamma skall vittna i rätten.
Damerna går på högvarv, man riktigt känner hysterin från åklagarna i artiklarna,
cool "kille" denna Olsson

Varför förvägra en syn vid det gula huset? Jag tycker att det luktar prestige från åklagarhåll. Om försvaret anser sig behöva en syn för att kunna styrka den åtalades oskuld, varför tillåter åklagaren inte det? Att vinna ett mål genom att bakbinda försvaret är inte särskilt rättvist tycker jag.
Citera
2014-03-26, 18:22
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Xboxen går dom väl med på`? Men alltså han får ju ta och kamma sig lite Olsson. Hovrätten avgjorde det hela till slut, så dom ska ha skuld i så fall. Självklart ska han dra alla kort som finns men det bör ju finnas lite sans och balans i det hela.
X-boxen var inte mycket att komma med.
Tre inloggningar varav två samtidigt, man kunde inte se hur länge inloggningarna varat. Stod igår.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-26 kl. 18:25.
Citera
2014-03-26, 18:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Tre inloggningar varav två samtidigt, men man kunde inte se hur länge inloggningarna varat. Stod igår.

Tack för infot, och då har väl den gode advokaten inte så mycket att tillföra kan jag tänka mig.
Men dom gick med på det i alla fall, så dom nekade inte stjärnadvokaten den begäran.
Citera
2014-03-26, 18:30
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tack för infot, och då har väl den gode advokaten inte så mycket att tillföra kan jag tänka mig.
Han gör vad han kan för KJ vilket behövs. Få se om det kommer fram nåt mer, det borde det göra. Vad kan finnas mer att plocka fram?
Citera
2014-03-26, 18:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Hon bedömde nog bara att det inte fanns något mervärde i en sådan undersökning.

Frågan är om åklagarna förstår vad som skapar mervärde i det här, jag är inte så säker på det ..

Hovrätten gick på åk:s linje - kanske en liten fingervisning att HR inte är benägen att tillmötesgå Olsons begäran om att försätta KJ på fri fot när det här är över.
Citera
2014-03-26, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har svårt att förstå agerandet från ÅK. Allt som kan bringa ljus över vad som hände VB borde ligga i allas intresse. Mycket är fortfarande oklart.

Ju mer exakt man kan "gaffla in" tidpunkter i en tidslinje borde vara av godo, men det gör förstås att fokus kommer att inriktas mot de kritiska dagarna.

Är det känsligt, undrar man stillsamt.

Åklagaren borde börja med att upprätta en tidslinje så att försvaret har något att förhålla sig till. Som det ligger så vet åklagaren inte vad som har hänt, och på något märkligt sätt så har hon lyckats att övertyga en domstol om vad som har hänt utan att ens ha en egen teori om vad som har hänt.

Vad är det konkret som försvaret ska försvara sig mot? Inte en chans att ha alibi när det inte finns en tidslinje eller händelsekedja.

Åtalet bygger på ett antagande att KJ har mördat och styckat samt transporterat och placerat kroppsdelar mellan försvinnandekvällen och fynddagen. Mer än så vet åklagaren inte.

Den viktigaste frågan kvarstår alltjämt, vad har hänt?
Citera
2014-03-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det verkar som om HR gjorde en annan bedömning än du i det här fallet.

Dom kanske inte tyckte det behövdes. Jag kommenterade bara hur en normal människa agerar, inte huruvida HR skulle samtycka med Olsson eller ej.

Och vad HR tycker om mitt inlägg vet vi faktiskt inte.
Citera
2014-03-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför förvägra en syn vid det gula huset? Jag tycker att det luktar prestige från åklagarhåll. Om försvaret anser sig behöva en syn för att kunna styrka den åtalades oskuld, varför tillåter åklagaren inte det? Att vinna ett mål genom att bakbinda försvaret är inte särskilt rättvist tycker jag.

Ja det blir ju ett prestigemål tack vare uppståndelsen. Nästan så dom blir nedgraderade om dom inte vinner i HR. Förarbetet är hur som helst INTE bra. Kanske inte så smart att sätta två i fronten. Kanske bättre med en som tar alla beslut själv.
Citera
2014-03-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag kan ju tycka att ju fler frågetecken som rätas ut och kan strykas desto mindre utrymma för spekulationer, vilket skulle tjäna även ÅKs klient.

Tvivlar att detta är TOs sista kort, fler skall nog komma. Hovrätten kan väl inte säga nej till hela kortleken? Vem vet just det här kanske inte var någon större prestigeförlust för TO.

Han lär vara en strateg så vitt jag förstår.
Citera
2014-03-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Tre inloggningar varav två samtidigt, man kunde inte se hur länge inloggningarna varat. Stod igår.

Borde ha sparats filer på hårddisken vid många olika tidpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in