2014-03-19, 14:11
Medlem
Pusse.Miggs avatar
Hej, mitt första inlägg i tråden så jag vet inte hur det fungerar men jag vill gärna slå ett slag för Wntresearch. Hög risk fast jag vågar inte sitta lottlös efter ett positivt PM.
Citera
2014-03-21, 09:22
Medlem
Jag skulle gärna vilja säga att Emotra är ett bolag att lägga ett öga på.

Se denna analys
http://www.redeye.se/aktiebloggen/emotra/emotra-vagen-mot-kommersialisering

Just nu är det väldigt låg omsättning i aktien och därmed kan man utnyttja det för att köpa billiga aktier. Jag tror med all säkerhet att Emotra kommer stå i minst 50kr inom några veckor.
Senast redigerad av afrikanskDiktator 2014-03-21 kl. 09:25.
Citera
2014-03-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusse.Migg
Hej, mitt första inlägg i tråden så jag vet inte hur det fungerar men jag vill gärna slå ett slag för Wntresearch. Hög risk fast jag vågar inte sitta lottlös efter ett positivt PM.

Du kanske ska tå och våga sitta lottlös i framtiden hörru..

satsa på lite mer än positiva pm kanske hehe
Citera
2014-03-21, 23:37
Medlem
Nästa veckas tips blir Guideline GEO.

Bolaget ska från och med nu på Måndag till Maj återköpa upp till 200,000 aktier.
Det är väldigt liten omsättning i aktien så jag räknar med att kursen kommer stiga kraftigt med dessa återköp.
Riktkurs 20kr till Maj!
Citera
2014-03-22, 07:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrikanskDiktator
Jag skulle gärna vilja säga att Emotra är ett bolag att lägga ett öga på.

Se denna analys
http://www.redeye.se/aktiebloggen/emotra/emotra-vagen-mot-kommersialisering

Just nu är det väldigt låg omsättning i aktien och därmed kan man utnyttja det för att köpa billiga aktier. Jag tror med all säkerhet att Emotra kommer stå i minst 50kr inom några veckor.

P och D-case.... absolut inget jag skulle köpa och redeye:s analyser ska man passa sig noga för.
Citera
2014-03-26, 15:10
Medlem
Eolus vind är översåld på kort sikt och det finns chans för en ~3% uppgång.
Målkurs 34kr
Citera
2014-03-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Målkurs 34kr

Låter som en grym investering, köper direkt!
Citera
2014-03-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Målkurs 34kr

Är det ett skämt?

3%??
Citera
2014-03-26, 19:13
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alle88ball
Låter som en grym investering, köper direkt!

Det kan låta som ett skämt vid en första anblick. Frågan du vill ställa dig är emellertid om de som lovar en 300 % kursuppgång på sex månader i ett obskyrt biotechbolag är större skojare än den som tror på en treprocentig uppgång? Vackra ord är inte sanna och sanna ord är inte vackra. För mig står det klart att ett modest skämt är sundare än en upptrissad fantasikalkyl.
Citera
2014-03-26, 20:34
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsbestosSix
Är det ett skämt?

3%??

Du är en sån där som fritzen och bjaen som gör 500% om dagen va?
Citera
2014-03-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsbestosSix
Är det ett skämt?

3%??

3% kan vara väldigt mycket om man har pengar , jag förstår att 3% är inget man gör volter över om man tradar med 10k
Citera
2014-03-26, 22:27
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserman
Hej är det nån som är medlem på www.sissf.se ?
Jag blev medlem där precis. Finns hur mycket info som helst och massa smaskiga vd intervjuer.
kostar bara 125 spänn om året.
kolla youtube

https://www.youtube.com/watch?v=6YBPH7ZOQfk

Med tanke på vilken knäppgök som gjort sidan så nej.

Sitter med dubbelanvändare på Placera: Mr Hauser och Pato43, har härjat på sweshares länge, hotade VD i cefour och skyllde sedan på att han blivit hackad och att hackernätverket anonymous är ute efter honom. http://www.sweshares.se/topic/206-dataintrång/ dock så har adminen för sidan städat bort huvudinlägget, säkerligen på uppmaning av mr hauser då han inte vill att sådant ligger kvar. Men kommentarerna säger allt.

Han är bekant med 10DJ eftersom de varit moderatorer/administratörer på sweshares, ändå så skriver 10DJ idag på redeye som att han inte har någon aning om vem det är som ligger bakom föreningen.
http://www.redeye.se/aktiebloggen/foreningen-sissf-antligen-nagon-som-hjalper-oss-aktiesparare

"Via ett analytikerbrev jag fick igår kväll läste jag en intervju med en kille, som blivit drabbad av en tråkig grej i ett börsbolag under fjolåret"

Vilket skämt.. Vem är du då laserman? Antar att du också kommer från sweshares-sekten? Eller är du någon av mr hausers dubbelkonton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in