2014-03-26, 16:42
Medlem
Hon trodde att frukosten ingick, det gjorde den inte, hon blev ombedd att förflytta sig från frukostrummet då hon vägrade betala och så ska det bli en snyfthistoria i media om diskriminering... Det här landet är sjukt - jag flyr.
Citera
2014-03-26, 16:45
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tertep
Jag tycker hon lät förvånansvärt trovärdig, och om det hon säger är sant tycker jag Sheratons agerande är väldigt märkligt! Varför inte släppa in henne igen när det framgått att hon betalat för frukost? Speciellt om det även framgått att det är Regeringen som bokat, som hon hävdar i radioinslaget. Kan personalen på Sheraton verkligen vara så korkad?

Sen att till och med hotellpersonalen känner sig "kränkt" ger jag inte mycket för

Anta att du är anställd på hotell
Anta att din arbetsuppgift är att se till att de som betalt för frukost får tillgång till denna och att de som inte gjort det inte har tillträde
Anta att en kvinna försöker smita in men blir avvisad av dig
Anta att detta får astronomiska proportioner i svensk kvalitetsmedia
Anta att tomtarna på Rosenbad sammankallar sig själva till tomteråd
Anta att VDn på hotellet på Fina Gatan tillkallar dig för ett "allvarligt samtal" då du eventuellt åsamkat hotellet badwill en masse
Anta att du då inte känner dig speciellt väl till mods.

Bara anta.

Jävla pajas.
Senast redigerad av Psycho-Killer 2014-03-26 kl. 16:49.
Citera
2014-03-26, 16:49
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I detta läge får man nog säga att regeringen går "All In" på detta. Visar det sig att kärringen ljugit så blir det ett väldigt pinsamt nederlag. Hur Ullenhag vågar betta på detta innan hotellets utredning är färdig är helt obegripligt.

Som jag skrev innan så har jag oerhört svårt att tänka mig att personalen bara kört ut henne rakt av.
Även om dom misstänkte fusk & drivs av fördomar så nog fan frågar dom "Får vi se på nyckelkortet" innan dom bara slänger ut henne.

Dessutom bodde väl en stor drös andra zigenare på hotellet, som skulle på samma konferens, blev även dom utkörda?

Det kommer aldrig att ske. Det har redan passerat "point of no return". Man lär hellre lönnmörda eventuella vittnen.
Citera
2014-03-26, 17:00
Medlem
Clawdices avatar
Intressant hur denna händelse kommer en vecka efter att det framkommit att en stor majoritet vill förbjuda tiggeri, samt incidenten med Hemköp vs zigenartiggare. Vatten på kvarnen i dubbel bemärkelse. Det är en folkgrupp i taget. Förr var det mycket om muslimer, men så kom de där sjalryckarnyheterna som ett slutgiltigt bevis på vad som är gott och ont, nu är det detta. Undrar vad som blir nästa drev
Citera
2014-03-26, 17:02
Medlem
skeggmuffs avatar
Haha herregud, snacka om att göra en höna av en fjäder..

Skulle gissa på att det är så enkelt att frukosten inte ingick i hotellrummet (brukar vara så på många hotell när det är konferensgäster) och den snåla zigenaren vägrade acceptera detta och gråter direkt ut i aftonbladet som får kåtslag så fort dom hör att en rom kan ha blivit diskriminerad och skriver löpsedel på löpsedel utan att kolla upp vad som egentligen hänt..

Tänk om alla dessa människor som går bananas på detta kunde lägga sin tid och energi på något som är viktigt istället. Då hade Sverige varit ett mycket bättre land än vad det är idag.
Citera
2014-03-26, 17:03
Medlem
Sluta att påstå att frukosten inte ingick. Vi vet inte ännu!
Citera
2014-03-26, 17:09
Medlem
Sessledarens avatar
Jag känner igen den här historien, är ganska säker på att jag läst om samma "dam" tidigare och en liknande story!
Har letat runt lite men hittar inget, är det nån annan med bättre minne än mig som kanske vet?
Citera
2014-03-26, 17:14
Medlem
envackerblommas avatar
undrar varför Sheraton Stockholm dröjer med egen version? Väntar de på besked från hotellägarna kanske?
Ullenhag svettas.....
Citera
2014-03-26, 17:20
Medlem
Svagt av den som bokade och betalade för zigenerskan att inte berätta att frukosten inte ingick. Schabbel hos Ullenhags folk.
Citera
2014-03-26, 17:24
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Det kommer aldrig att ske. Det har redan passerat "point of no return". Man lär hellre lönnmörda eventuella vittnen.

Det uppstår en s k "hijabtystnad". Ni vet hon som enligt egen uppgift, och helt utan vittnen, blev överfallen p g a sin slöja. Det fanns en del andra märkligheter i hennes historia också.

Men det blev en världsnyhet - över hela världen utmålades Sverige som ett djupt rasistiskt land där gravida muslimska kvinnor misshandlas. Stora demonstrationer var det och indignerade politiker uttalade sig om "vardagsrasismen".

Sedan blev hon, återigen enligt egen uppgift och helt utan vittnen, överfallen igen. Nu mitt på dagen och av flera personer. Tystnaden som uppstod i media då - det var en s k hijabtystnad.
Citera
2014-03-26, 17:30
Medlem
musttomtes avatar
Om frukosten nu inte ingick eller ej spelar ingen roll. Saken hör till att det är Sheraton som bestämmer vem dom släpper in.

Väntar på att hövdingen Fredrik "moderaterna" ska uttala sig om saken.

Ingick nu inte frukosten så ska zigenaren så klart äta gratis haha
Citera
2014-03-26, 17:35
Medlem
SvartOchGuls avatar
Alltså vilken värld lever dessa äckliga journalister i? På DN kan man läsa detta: "Häftiga reaktioner mot Sheraton Hotel. Reaktionerna är många och kraftiga på sociala medier." Sedan skriver de att skiten haft 1000 delningar på Twitter och 8000 på facebook.

Vem faan bryr sig om twitter eller facebook överhuvudtaget!? Kom ut i verkligheten förbannade twitter-elit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in