2014-03-26, 15:45
Medlem
Mvks avatar
500 år har ziggar bott här men går fortfarande omkring i tält och lever i parallella samhällen.

Har lärt mig att ALDRIG lita på media och verkligen inte svensk media. Vare sig det är SVT, aftonbladet eller avpixlat.
Det finns alltid 2 sidor av myntet och sanningen ligger som oftast i mitten nånstans.

Media är inte här för att rapportera sanningsenligt, media är här för att ge SIN bild av saker.
Därför utelämnas viktig info som t.ex. den andres historia

Glömmer aldrig flatorna som blev utkastade från cafét Flygarns Haga i Göteborg.
Dom lipade ut i media och påstod att anledningen var att dom var flator och för att dom hånglade sen kommer det fram att dom störde ordningen och att flera gäster klagat på hur dom betedde sig samt att cafét inte alls är homofober utan t.o.m. har queer-kvällar:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2220447-flygarns-haga-kommenterar-hangelprotest
Citera
2014-03-26, 15:47
Medlem
missnescafes avatar
Ja nu får väl Moder Svea punga ut en fin summa till zigenare för att slippa massa gnäll, som vanligt
är det inte den ena zigenare från Rumänien så är det tattare,
allvarligt talat vad sysslar Sverige med. det är så man skäms att man bor i Sverige.
Jag bor i ett område med massa zigenare runt omkring mig, och jag kan säga med 100 procent att inte en enda jävel jobbar, går i zigenarskolan gör vissa.
men sen går dem till en läkare klagar på depression och vips så sitter dem hemma.
sen blir dem sura för att man har fördomar. det är dem själva som håller fördomarna vid liv.
vågar inte ens gå till tvättstugan och lämna kläderna där när jag tvättar.
hmm undrar varför? jo för har blivit bestulen på kläder av dessa zigenarpack från Tjeckien eller Bulgarien, till och med kommit på kvinnan, då springer hon hem och hämtar två män på mig.
j-la pack säger jag.
Citera
2014-03-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
En intervju med kvinnan där hon säger att frukosten ingick i bokningen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5820179
Kring 1:00

Jag tycker hon lät förvånansvärt trovärdig, och om det hon säger är sant tycker jag Sheratons agerande är väldigt märkligt! Varför inte släppa in henne igen när det framgått att hon betalat för frukost? Speciellt om det även framgått att det är Regeringen som bokat, som hon hävdar i radioinslaget. Kan personalen på Sheraton verkligen vara så korkad?

Sen att till och med hotellpersonalen känner sig "kränkt" ger jag inte mycket för
Citera
2014-03-26, 16:04
Medlem
OM det nu skulle vara så att den här videoövervakningen visar ett helt annat förlopp än den Nyman har berättat.

Tror ni att vi får se det isåfall? Tänk om filmen bara försvinner. Det är ett jäkla rävspel som pågår nu i kulisserna i det tysta. Hela regeringens anseende står på spel eftersom de sammankallade ett möte utifrån denna oerhörda händelse och redan innan det blev känt att det finns en övervakningsfilm och innan hotellet har sagt sitt vad som hände, var beredda att vidta hårda åtgärder gentemot hotellkedjan, förmodligen avbryta allt vad framtida bokningar heter och kanske även dryga böter.

Regeringen var alltså beredd att slå riktigt hårt utan att alla parter fått berätta vad som hände. De var så säkra på att Nyman skulle vinna alla eventuella tvivel, när ord står mot ord att de kunde agera redan nu.

Men så har vi den där jäkla övervakningsfilmen. Tänk om...?? Isåfall står vi inför en stor regeringskris av aldrig skådat stycke, jo det går att jämföra med när Mona Sahlin fick lämna politiken pga en toblerone.
Citera
2014-03-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Men så har vi den där jäkla övervakningsfilmen. Tänk om...?? Isåfall står vi inför en stor regeringskris av aldrig skådat stycke, jo det går att jämföra med när Mona Sahlin fick lämna politiken pga en toblerone.
Tror du verkligen att någon kan behöva avgå på grund av detta? Har svårt att se att det skulle bli medial hetsjakt på grund av att någon reagerade för hårt mot "rasism".

Jag håller dock med att det skulle bli en intressant tvist om det visade sig att hon blåljög.
Citera
2014-03-26, 16:14
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Nu kallar tydligen regeringen till "krismöte" efter Sheratonincidenten.

Men vad bra! Jag hade kanske hoppats på att regeringen skulle kalla till krismöten angående saker som krisar PÅ RIKTIGT, som de urusla skolresultaten, låga pensionerna, osäkra vården eller liknande, men nä nä, de har tydligen fullt upp med att diskutera en zigenarkärring som inte fått frukost. Åh vad tryggt det här känns!
Märk väl att arabgängmisshandeln av gambianen i Malmö i åsyn av dennes minderårige son inte fick tillnärmelsevis så stor uppmärksamhet som detta. Detta eftersom det är i MSMs intresse att framställa svenskarna som världens mest rasistiska folk.
Citera
2014-03-26, 16:15
Medlem
Kan inte alla gå in och gilla Sheraton på Facebook?
Gärna skriva lite i deras ursäkt dessutom, vänstermaffian har tagit över kommentarsfältet nu!

https://www.facebook.com/sheratonstockholm
Citera
2014-03-26, 16:16
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tertep
Jag tycker hon lät förvånansvärt trovärdig, och om det hon säger är sant tycker jag Sheratons agerande är väldigt märkligt! Varför inte släppa in henne igen när det framgått att hon betalat för frukost? Speciellt om det även framgått att det är Regeringen som bokat, som hon hävdar i radioinslaget. Kan personalen på Sheraton verkligen vara så korkad?

Sen att till och med hotellpersonalen känner sig "kränkt" ger jag inte mycket för

Jag har väldigt svårt att tro att ett hotell skulle förvägra en gäst att få vad gästen har betalat för.

Vi får se vad som framkommer men det troligaste är nog att det framgår ur bokningssystemet att frukost inte ingick. Men damen ifråga kanske trodde att det ingick så att hon då inte ville betala 259 kronor för en lyxfrukost. Personalen var väl snäll och fixade istället en enklare frukost utanför matsalen.
Citera
2014-03-26, 16:23
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag har väldigt svårt att tro att ett hotell skulle förvägra en gäst att få vad gästen har betalat för.

Vi får se vad som framkommer men det troligaste är nog att det framgår ur bokningssystemet att frukost inte ingick. Men damen ifråga kanske trodde att det ingick så att hon då inte ville betala 259 kronor för en lyxfrukost. Personalen var väl snäll och fixade istället en enklare frukost utanför matsalen.

Eller så är väl kärringen van att kunna gapa och skrika och hota med diskrimineringskortet för att få sin vilja fram eller bli bjuden på gratissaker av panikande affärsidkare som inte vill få löpa medialt gatlopp och få DO efter sig.

Går det att kolla om hon har gjort fler anmälningar till DO tidigare?
Citera
2014-03-26, 16:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Går det att kolla om hon har gjort fler anmälningar till DO tidigare?
Vet ej, men hon jobbar som sakkunnig åt just.... DO
Citat:
När romer blir diskriminerade i samband med bostad och enbart blir hänvisade till vissa specifika områden, leder det till att romer får svårare att ta del av utbildning på lika villkor. Det i sin tur leder till diskriminerande strukturer på arbetsmarknaden, sa Diana Nyman, sakkunnig i romska frågor och medlem i DO:s råd.
Länk
Citera
2014-03-26, 16:33
Medlem
Zpanarns avatar
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Hon jobbar ju åt DO.
http://www.do.se/sv/Om-DO/Organisation/DOs-rad/
Citera
2014-03-26, 16:38
Medlem
CommonSenses avatar
Är det inte alltid så här när en blatte bli kränkt? man lyssnar enbart på den kränkte och tror att allt denna säger är sant. Som alla vet idag så blir blattar kränkt för det minsta lilla i landet Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in