2014-03-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Olsson kräver ny syn av Ödehuset!

US vägrar.

TO vill påvisa att vittnet som kikat in via fönstret omöjligt kunnat missa om benen befunnits där.

Får de neka till att en ny syn av Ödehuset görs?

Eftersom det råder omfattande och betydande tveksamheter huruvida Kritoffer är inblandad eller ej är det väl i allra högsta grad ytterst rimligt att undersöka huset på nytt och "think twice".

Det skulle rimligtvis krävas ett blint vittne som saknar luktsinne för att missa benen... bortsett från att det inte varit jättemörkt eller att vittnet varit kraftigt drogpåverkad....
Citera
2014-03-26, 14:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är ett mycket säkert tecken att man är ute på hal is när man måste börja uppfinna alltfler hjälphypoteser för att få ihop sin teori. Och här kommer det igen: Plötsligt ska nu alltså Vatchareeya ha gett sig iväg men sen återvänt till Kristoffer UTAN ATT HAN KOMMER IHÅG DET OCH UPPGER DET I FÖRHÖR!!!! Plus då att han ska minnas tiden för när hon gick sin väg fel.

Dessutom tycker jag inte att dina mätningar stämmer:

- Avstånd KJ:s bostad till Svedjevägens övergång till gångväg är 450 m ca, så långt är allt rätt

- Att gena genom skogen ner till Sävastvägen, ja ca 150-200 meter

- Men därifrån har du ytterligare 350 meter till den punkt där Quarell FICK TILLBAKA TÄCKNINGEN MOT KJ:s MAST NÄR HAN KOM PROMENERANDE ÖSTERIFRÅN. Alltså totalt 1 KM även om hon går den absolut närmaste vägen. Det skulle ha krävt en rejäl språngmarsch. Varför sprang hon?

Menar du alltså att man tappar täckningen från Quarrels punkt även då man går rakt uppåt på Sävastvägen? Annars förstår jag inte vad du menar. I vart fall vet jag inte att någon ska ha gått den sträckan och verifierat att det förhåller sig så.

Om vi utgår från Quarrels mätdata så håller inte den där hypotesen för fem öre.

Hon kanske hade bråttom att träffa någon som passerade där kl 20.38....
Citera
2014-03-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Riktigt! Räknade tidigare ut en promenadtid på ungefär 6 minuter, från Fl*ttiljvägen ner till Grubban. Man ska ha i åtanke att VB var ung, vältränad och van vid långa promenader (jag håller själv ett ännu högre tempo trots betydligt högre ålderssiffra). Under en sen kvällspromenad vill man nå målet fortast möjligast, inte njuta av omgivningarna.

VB kan ha gått redan efter första delen av Family Guy och lämnar då ev lgh kl 20.26, någon minut efter avslutat första avsnitt.

Vad som gör mig konfunderad är att VB var rejält mörkrädd..- hur går det ihop ?

Officiellt gick solen ned 21.23 den kvällen, men det är säkert ljust till 21.45.
Citera
2014-03-26, 14:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hon behövde kanske inte använda den. Hade antagligen lite batterier kvar också. Hon var på väg och skulle prata med MB om det så var det sista hon gjorde...

Varför skulle hon "antagligen" ha lite batteri kvar? Vilka fakta i ärendet tyder på det? Vilka fakta i ärendet tyder på att hon skulle bege sig ner till Sävast och MB:s bostad? Den sista konversationen på FB andas bara uppgivenhet och bitterhet. Men nejdå - inte i kristofferianernas värld. Där slutade hon väldigt otypiskt sig själv att messa kl 18.40, men är sen ute och promenerar med en fullt fungerande telefon 2 timmar senare utan att ens svara på SMS:et MB skickade kl 19.30. Dessutom vid en tidpunkt som ligger en halvtimme innan den ni förmodar talar sanning säger att hon gick från honom.

Det roliga/sorgliga i det hela är att ni bitit er fast så i era alternativförklaringar att ni för länge sen tappat insikten om hur konstruerade och långsökta de är. Det räcker för er att de är teoretiskt möjliga på något plan - det ihop med er övertygelse om hur mordisk MB är får er att tro att de måste vara sanna.

Det är att koka soppa på en spik. Eller snarare på en rostig nubb.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Användes inte bår menar du? Jag var inte sjukvårdare men tror nog att dom hade till och med två i sina bilar. Jag vet ej säkert, men det kan man ju kolla upp. Eller berätta för oss bår-oupplysta.

Jodå, sjukvårdarna använde bår, men man fick även träna på att bära sina "sårade" kamrater i strid. I alla fall när jag gjorde lumpen i samma krokar som Boden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då vet vi att Lagro inte heller har gjort lumpen.
Lagro gjorde lumpen i Boden, att bära en person måste ske på axeln, men det fordras teknik för det.
Med bår och två personer är det enkelt och lättsamt.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-26 kl. 15:08.
Citera
2014-03-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är ett mycket säkert tecken att man är ute på hal is när man måste börja uppfinna alltfler hjälphypoteser för att få ihop sin teori. Och här kommer det igen: Plötsligt ska nu alltså Vatchareeya ha gett sig iväg men sen återvänt till Kristoffer UTAN ATT HAN KOMMER IHÅG DET OCH UPPGER DET I FÖRHÖR!!!! Plus då att han ska minnas tiden för när hon gick sin väg fel.

Dessutom tycker jag inte att dina mätningar stämmer:

- Avstånd KJ:s bostad till Svedjevägens övergång till gångväg är 450 m ca, så långt är allt rätt

- Att gena genom skogen ner till Sävastvägen, ja ca 150-200 meter

- Men därifrån har du ytterligare 350 meter till den punkt där Quarell FICK TILLBAKA TÄCKNINGEN MOT KJ:s MAST NÄR HAN KOM PROMENERANDE ÖSTERIFRÅN. Alltså totalt 1 KM även om hon går den absolut närmaste vägen. Det skulle ha krävt en rejäl språngmarsch. Varför sprang hon?

Menar du alltså att man tappar täckningen från Quarrels punkt även då man går rakt uppåt på Sävastvägen? Annars förstår jag inte vad du menar. I vart fall vet jag inte att någon ska ha gått den sträckan och verifierat att det förhåller sig så.

Om vi utgår från Quarrels mätdata så håller inte den där hypotesen för fem öre.

Det var mest på skoj att jag framkastade teorin om återbesök. Det skulle kunna förklara varför KJ anger två olika tidpunkter när VB lämnat lägenheten och att han kom ihåg plastpåsen kl 21:00.
Men teorin håller inte i verkligheten. Då skulle VB:s mobiltelefon kopplat ner sig två gånger i Grubban, både vid första och vid andra passeringen.
Citera
2014-03-26, 14:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Han gjorde lumpen i Boden, att bära en person måste ske på axeln, men det fordras teknik för det.
Med bår och två personer är det enkelt och lätt.

Vem är han? KJ har inte gjort lumpen heller, han blev ju nekad.

Däremot så har han varit med i hemvärnet.
Citera
2014-03-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Även om det skulle gynna honom?

Yes, även då. Asperger.
Citera
2014-03-26, 15:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: Olsson kräver syn vid ödehuset

Det är bra, men bara om de tar med sig samma vittne som får utföra rekonstruktionen.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hon kanske hade bråttom att träffa någon som passerade där kl 20.38....

... som inte kom uppenbarligen eftersom hon enligt dig och andra fortfarande irrade omkring i området en knapp timme senare då hon siktades på Lejonbacksvägen.

Sen känner jag inte till att några hypoteser framförts om att MB skulle kunna befinna sig på flera platser samtidigt. Men det måste han göra enligt din fantastiska teori. Taxikvittot visar oss nämligen att han befann sig vid bostaden kl 20.39 då kvittot skrev ut och avståndsmätning på det visar också med förödande precision (ur kristofferiansk synvinkel) att taxin INTE åkte Sävastvägen, utan tog den närmaste och snabbaste vägen via Åbergsleden. Så din gubbe kan inte ha varit där du nu försöker fantisera ihop teorier om att han skulle ha befunnit sig.

Faktakoll lönar sig ofta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Han har väl grannens köksfönster att passera när han går ut från sig och innan trappa men staket/räcke skymmer från hus mitt emot. Inga problem nattetid och går det så går det...hon måste ju bara ut.

Ok, skapligt läge alltså. Största faran grannen eller om han möter någon.
Kan han värkligen klara det här själv, dels fysiskt o dels utan att druttla blod.
Vad jag menar är om han kan klara det utan att stycka.
Nästa steg, kan han stycka i lägenheten utan att lämna spår. Varken åklagare eller tekniker tror det.
Om hon nu har lämnat lägenheten i helt skick å för egen maskin så måste ju möjligheten för annan GM öka betydligt. Dom kan ha lämnat tillsammans eller så har KJ följt efter med bilen. Eller så dränkte han sorgerna med öl när hon gått. Då blev hon upplockad av någon annan.
GW brukar säga gilla läget men det går ju bara inte. En jävla röra är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in