Citat:
Thomas Johansson kontaktat Diana Nyman två gånger. I går kväll via mail där han ber om ursäkt för incidenten och det besvär som den åsamkat. I dag ringde också upp Diana Nyman på telefon.
– Han ringer mig och inleder med att personalen på hotellet känner sig ledsna och kränkta. Och att upplevelsen från dem inte densamma som min, säger Diana Nyman.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18612632.ab
Med tidigare historik i minnet är det ju så att Thomas Johansson och personalen på Hotell Sheraton faktiskt måste sägas åtnjuta den högre trovärdigheten i det här läget faktiskt.
Precis som jag tidigare sa, ett hotell av klass är rädd om i sina gäster och sitt renommé oavsett vad de i sitt stilla sinne tänker - och när jag själv generades inne bland andra gäster, och inte alls på det sätt som Diana beskrivits, kompenserades jag direkt från hotellet både genom en ordentlig ursäkt där och då och senare genom att få extra till rummet osv, eftersom de gjort ett misstag.
På hotell med lite högre standard ska man helt enkelt kunna förvänta sig ett korrekt och bra bemötande - man betalar för det och får man inte det av någon ur personalen så är det vanliga att hotellet agerar på klagomål eftersom de lever på sina gäster.
Johanssons sätt att uttrycka sig talar för att det finns en helt annan version som vi inte fått höra än. Och regeringens företräder agerar "omedelbart och kraftfullt" för att visa hur "icke rasistiskt" platt man kan falla när man inte ens vågar invänta att en händelse utreds innan man pekar ut syndabockar och kräver lösningar.