2014-03-26, 13:52
Medlem
gringo1s avatar
Står ingenting om att Frukost ingår i lågbudget alternativen , Tea/Kaffe kokare på rumet däremot:

" Terms & Details

Sheraton Stockholm Hotel

1 Room, 1 Adult
Classic room, non-smoking:2 Single Beds, Non-smoking 215 sq ft / 20 m²
Sweet Sleeper Bed
Wooden floors
Iron/ironing board
Coffee/tea maker
"
Citera
2014-03-26, 14:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Sist jag sov på hotell ( i julas ) så behövde inte jag visa upp nått för att visa att jag bodde på hotellet när jag skulle käka frulle. Det va bara att glida in o käka sig mätt.

Beror på om de tycker sig känna igen dig eller inte. Har på utländska större hotell alltid varit tvungen att visa nyckelkortet. I Sverige aldrig. Snyltare har jag sett också.
Citera
2014-03-26, 14:12
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gringo1
Står ingenting om att Frukost ingår i lågbudget alternativen , Tea/Kaffe kokare på rumet däremot:

" Terms & Details

Sheraton Stockholm Hotel

1 Room, 1 Adult
Classic room, non-smoking:2 Single Beds, Non-smoking 215 sq ft / 20 m²
Sweet Sleeper Bed
Wooden floors
Iron/ironing board
Coffee/tea maker
"

Då var det klargjort för jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen-i-denna-tråden, så kan vi släppa den linjen tills vi faktiskt vet om frukosten var inkluderad eller inte i hennes hotellvistelse?

Det mest förvånande med hela det här "äventyret" är inte att en zigenare/rom blivit avvisad från matsalen på ett svenskt hotell (Orätt eller inte.), utan att det i den här tråden dyker upp så många människor som har listat ut vad det egentligen var som hände, varför det hände och hur det hände, utan att vi egentligen vet särskilt mycket mer än det som media rapporterat och att Sheraton utreder händelsen och ännu inte officiellt varken dementerat eller tillstyrkt händelsen.

Min egen teori om vad som hänt (Kan lika gärna skriva vad jag tror.) är att en ganska trött men driftig frukostvärdinna gjorde det hon trodde var rätt (Oavsett om det var det eller ej.) och att Diana Nyman råkade komma i kläm. Antagligen är det bara en samling missförstånd som råkat slumpa sig så att de tillsammans lett till en olycklig situation.

Att det skulle finnas något uppsåt från något håll att förstöra för den andra parten håller jag som osannolikt, då båda parterna har på tok för mycket att förlora och extremt lite att vinna på en situation av denna typ.
Citera
2014-03-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Klädkod är inga problem att ha, kruxet skulle dock bli att hennes traditionella kjol och tillhörande utsmyckning med största säkerhet skulle klassas som Folkdräkt/Högtidsdräkt och i princip inget slår en folkdräkt eller en högtidsdräkt när det kommer till höjden av klädsel.

Så om de hade haft en klädkod som krävde "högre" klädkrav skulle de inte skjuta sig i foten om de nekade henne på grund av klädseln, då skulle det snarare vara som att skjuta sig i ansiktet...

Kanske det. Innebär det att ingen krog kan neka mig pga klädsel om jag kommer dit i folkdräkt av valfri nation?
Citera
2014-03-26, 14:28
Medlem
Var ett inslag på P3 nyss. Romen hade slängt på luren när VD:n ringt upp henne efter att han sagt att personalen kände sig kränkt och det finns övervakningskamera. VD:n ville inte uttala sig till P3 innan deras utredning är klar.
Citera
2014-03-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Var ett inslag på P3 nyss. Romen hade slängt på luren när VD:n ringt upp henne efter att han sagt att personalen kände sig kränkt och det finns övervakningskamera. VD:n ville inte uttala sig till P3 innan deras utredning är klar.

Oj, intressant vändning här. En övervakningskamera!!

En annan mycket intressant aspekt på det hela. Regeringskansliet har redan dömt hotellet utan att höra någon annan än Nyman. Nu ska det ageras illa kvick...

"Erik Ullenhag fördömde händelsen på tisdagen och sade att regeringskansliet ska se över sina affärsförbindelser med Sheraton efter det inträffade."
Senast redigerad av Bartolo 2014-03-26 kl. 14:33.
Citera
2014-03-26, 14:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Jo det är nog så att Sheraton inte gjort något fel, men vi kommer inte se någon rättelse i media.
Citera
2014-03-26, 14:31
Medlem
Flus avatar
DN och Ullenhag slår på stora trumman.
"Regeringen kallar till krismöte efter Sheratonskandalen"
http://www.dn.se/nyheter/sverige/regeringen-kallar-till-krismote-efter-sheratonskandalen/

Fortfarande har vi bara fått höra ena sidans historia. Det ska bli intressant att se vad Sheraton kommer fram till i sin internundersökning.
Citera
2014-03-26, 14:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Shit, finns detta inslag på nätet tro?
Citera
2014-03-26, 14:33
Medlem
JumpingJacks avatar
Nu kallar tydligen regeringen till "krismöte" efter Sheratonincidenten.

Men vad bra! Jag hade kanske hoppats på att regeringen skulle kalla till krismöten angående saker som krisar PÅ RIKTIGT, som de urusla skolresultaten, låga pensionerna, osäkra vården eller liknande, men nä nä, de har tydligen fullt upp med att diskutera en zigenarkärring som inte fått frukost. Åh vad tryggt det här känns!
Citera
2014-03-26, 14:35
Medlem
Enligt ett inslag i radions P3 så finns det dokuneterat på övervakningskamera, det var väntat. Så får vi se vad slaskmedia gör nu med zigenartanten.
Citera
2014-03-26, 14:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åström
Kanske det. Innebär det att ingen krog kan neka mig pga klädsel om jag kommer dit i folkdräkt av valfri nation?

Självklart kan de neka dig om de vill det. De kan ju ha till exempel ha ett "togaparty" där det då kan ha som krav att samtliga ska bära toga och mig veterligen så finns det ingen nation där toga är officiell dräkt.

Men om kravet är välklädd/uppklädd/kostym/aftondräkt/paraduniform/slips eller någon annan "högre" klädkod så finns det inget som är högre än just folkdräkt/högtidsdräkt. Detta innebär alltså inte att en folkdräkt/högtidsdräkt är förenligt med etikettsbrott i övrigt som att man inte ska klä sig finare än värden/värdinnan... Men den dagen de skulle införa en klädkod på ett hotell eller en offentlig restaurang som pekar på något annat än gängse etikettsregler så har det hotellet/den restaurangen valt att frångå rådande etikettsordning och istället skapat en egen "inre" norm som de ej kan förvänta sig att allmänheten känner till.

De skulle nog titta snett på dig även om du kom i folkdräkt till ett nakenbad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in