Citat:
Ursprungligen postat av
gringo1
Står ingenting om att Frukost ingår i lågbudget alternativen , Tea/Kaffe kokare på rumet däremot:
" Terms & Details
Sheraton Stockholm Hotel
1 Room, 1 Adult
Classic room, non-smoking:2 Single Beds, Non-smoking 215 sq ft / 20 m²
Sweet Sleeper Bed
Wooden floors
Iron/ironing board
Coffee/tea maker
"
Då var det klargjort för
jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen-i-denna-tråden, så kan vi släppa den linjen
tills vi faktiskt vet om frukosten var inkluderad eller inte i hennes hotellvistelse?
Det mest förvånande med hela det här "äventyret" är inte att en zigenare/rom blivit avvisad från matsalen på ett svenskt hotell (Orätt eller inte.), utan att det i den här tråden dyker upp så många människor som har listat ut vad det egentligen var som hände, varför det hände och hur det hände, utan att vi egentligen vet särskilt mycket mer än det som media rapporterat och att Sheraton utreder händelsen och ännu inte officiellt varken dementerat eller tillstyrkt händelsen.
Min egen teori om vad som hänt (Kan lika gärna skriva vad jag tror.) är att en ganska trött men driftig frukostvärdinna gjorde det hon trodde var rätt (Oavsett om det var det eller ej.) och att Diana Nyman råkade komma i kläm. Antagligen är det bara en samling missförstånd som råkat slumpa sig så att de tillsammans lett till en olycklig situation.
Att det skulle finnas något uppsåt från något håll att förstöra för den andra parten håller jag som osannolikt, då båda parterna har på tok för mycket att förlora och extremt lite att vinna på en situation av denna typ.