2014-03-25, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Eh hum, nu va inte jag med. Jag tror att GM har fått ner VB på mage, hållit ner henne med höger hand i nacken. Huggit henne med vänster hand med vad det nu är. Majoriteten av hugg sitter till vänster, känns som GM mycket väl kan va vänsterhänt.
Vad gäller sår kanalen har jag för mig att det inte gav besked om det va en rak eller spetsig egg, kan ha helt fel,

Vad då känns som? Du vet alltså inte om Kristoffer är höger eller vänsterhänt? Och varför skriver du GM? Du behöver inte vara blyg, du törs skriva Kristoffer Johansson...alla vet vem han är och vad han har gjort
Citera
2014-03-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Nu vet jag inte riktigt hur du läser det jag skrev, kanske jag är för trött själv för att begripa vad jag egentligen skrev
Men tittade iallafall på tv ikväll kl.21 och Missing people var på tapeten. Dom som hittat fynden satt och diskuterade vad som hänt och ME var inte närvarande. Han var ju den som fann benen...

Kan vara så att alla som är aktuella i den pågående utredningen redigerats bort ... Eller så deltog han helt enkelt inte. Bara en gissning.
Citera
2014-03-26, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Exakt samma tanke har slagit mig... Två vapen och två GM...?

Exakt samma tanke har slagit mig...

2 "pipe dagger" i händerna på "Dr Kristoffer & Mr Kibba"
Citera
2014-03-26, 00:06
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vad då känns som? Du vet alltså inte om Kristoffer är höger eller vänsterhänt? Och varför skriver du GM? Du behöver inte vara blyg, du törs skriva Kristoffer Johansson...alla vet vem han är och vad han har gjort
Vänster eller högerhänt spelar knappast någon roll. Är man högerhänt känns det naturligt att hålla fast med höger och sticka med vänster. Samma om man är vänsterhänt, man kanske vill träffa där man vill träffa och då är vänstern bättre att sticka med och då hålla fast med höger. Same same tvärtom. Inget berättar om mördaren är höger, vänsterhänt i detta.
Citera
2014-03-26, 00:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VB:s knivintresse

Tror jag föddes när MB visade upp sin senast knivleverans på karateträningen (feb/mars). Skulle vara intressant att veta exakt vilka kniv(ar) den innehöll.

Just det, men jag skulle ochså gjärna villa veta VARFÖR och NÄR MB sålde delar av sin knivsamling!

Och undrar ochså varför polisen inte frågade om just detta ???

FUP 995
MB delgs att det har framkommit att han är knivintresserad. Han uppger att detta stämmer

men han har sålt av de flesta knivarna. Han har knivar kvar och även svärd som man

använder inom karaten. Knivarna är handgjorda och ses mest som samlingsknivar
Citera
2014-03-26, 00:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Tittade på saknad på tv1 och undrar nu varför den som hittade benen inte närvarade i dokumentären.. ME....

Han blev utesluten ur teamet efteråt eftersom han spred ut upptäckten via Fb.
Citera
2014-03-26, 00:48
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Inte av vad som framgår i FUP, vilket det borde göra.

En vanlig avgjutning med mikrosil går att göra på skallar, det känner jag till, men jag vet inte hur effektivt detta är när det kommer till dessa skador.

"På ryggen fanns 9 skador orsakade av eggvasst föremål. Dessa skador har säkrats, dels
genom fotografering men även genom avgjutning med brun Mikrosil. Avgjutningen
sparas som spår (S042) på den kriminaltekniska enheten i Luleå. Skadorna hade formen
som av bokstaven ”D”, eller ena sidan rak och den andra konvex. Fyra av skadorna hade
den konvexa delen mot kroppens vänstra sida och fem av skadorna, mot nacken..."

Fup sid 276.
Citera
2014-03-26, 01:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja och KJ säger själv att han var den sista som såg VB: Vad är problemet? Är det den enda lögnen han sagt enligt dig?

M .. Och varför tror du att han säger det spontant utan att bli tillfrågad ? Bättre förekomma än förekommas ? KJ är inget sanningsvittne, det torde ju stå helt klart vid det här laget. Vidare påstår KJ att han och Vatchareeya tillbringade några timmar i hans lgh em/kvällen den 4 maj - men ingen har sett VB anlända till området och ingen har sett henne lämna det. Ljuger KJ om detta ? Jag tror det.
Citera
2014-03-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
"På ryggen fanns 9 skador orsakade av eggvasst föremål. Dessa skador har säkrats, dels
genom fotografering men även genom avgjutning med brun Mikrosil. Avgjutningen
sparas som spår (S042) på den kriminaltekniska enheten i Luleå. Skadorna hade formen
som av bokstaven ”D”, eller ena sidan rak och den andra konvex. Fyra av skadorna hade
den konvexa delen mot kroppens vänstra sida och fem av skadorna, mot nacken..."

Fup sid 276.

Så nu är det "D" som gäller, igen, trodde man kunde inrikta sig på "C". Tillbaks till ruta "A". Bra fuppat hursomhelst.
Och bra att avgjutning finns, teoretiskt (om inte annat) går det då att knyta (iaf med en viss sannolikhet) ett vapen/föremål till mordet.
Citera
2014-03-26, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M .. Och varför tror du att han säger det spontant utan att bli tillfrågad ? Bättre förekomma än förekommas ? KJ är inget sanningsvittne, det torde ju stå helt klart vid det här laget. Vidare påstår KJ att han och Vatchareeya tillbringade några timmar i hans lgh em/kvällen den 4 maj - men ingen har sett VB anlända till området och ingen har sett henne lämna det. Ljuger KJ om detta ? Jag tror det.

Ja vem vet? Kanske åkte till mord/styckplats direkt men...där väntade INTE några "intressegemensamma" vänner för ett stundande "event" om det är det du vill få sagt. Så försök inte nu MBoudine...vi har hört det förut
Citera
2014-03-26, 01:33
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag är helt enig i detta att han inte är ett sanningsvittne men vissa saker har han sagt spontant utan att tänka och då kom pjott... eh.. sanningen...
Det är möjligt att KJ ljuger om just det men hennes telefon har tillbringat hela kvällen där och det är knappast troligt att hon släppt den om den inte blivit tvungen att ladda batteri eller om han tagit den från henne. Var har de annars varit?
En annan fråga. När flyttade AH in på Flottiljvägen, eller rättare sagt, när fick han tillgång till lägenheten? I förhör den 18 juni hade han den.
Citera
2014-03-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så nu är det "D" som gäller, igen, trodde man kunde inrikta sig på "C". Tillbaks till ruta "A". Bra fuppat hursomhelst.
Och bra att avgjutning finns, teoretiskt (om inte annat) går det då att knyta (iaf med en viss sannolikhet) ett vapen/föremål till mordet.

Kan inte låta bli att vara nyfiken på den kniv som M hämtade ut på posten och så stolt visade upp på karateträningen i feb/mar (?).

Märkligt om den är avyttrad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in