2014-03-25, 16:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Två hugg i axeln också. Känns lite farligt om du samtidigt håller någon i strupgrepp. Risken är uppenbar att hugga sig själv.

Ja, det är sant, det kanske dessutom är lite väl högt upp för att man ska klara av att hålla avstånd för att hugga om man även har strypgrepp med ena armen.
Citera
2014-03-25, 16:43
Medlem
VB:s knivintresse

Tror jag föddes när MB visade upp sin senast knivleverans på karateträningen (feb/mars). Skulle vara intressant att veta exakt vilka kniv(ar) den innehöll.
Citera
2014-03-25, 16:48
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
OK, jag blir inte klok på hur det hänger ihop. Olika vapen eller att vapnet vickats fram och tillbaka? Finns det några andra alternativ.

Vickats tror jag närmast på
Citera
2014-03-25, 16:50
Medlem
Spindelfridas avatar
"Saknad" - ikväll klockan 21 i SVT1.

http://www.svt.se/saknad/folj-med-i-sokandet-efter-watchereeya-bangsuan
Citera
2014-03-25, 17:00
Medlem
niczs avatar
Citat:
Jag ser också att skadan som vållar den kommateckenformade svansen uppstår när kniven dras ut. Pipe Daggers är åtminstone slipade på en sida så detta kan mycket väl gjort att skadan uppstod när kniven var på väg ut. Sen om det är ett dumt mordvapen det vet vi inte än. Hittills finns det vad jag vet inget identifierat mordvapen. Tror inte heller att någon frågat någon på 3000 sidor fup om någon känner någon som har en pipe Dagger.

Om detta är mordvapnet så tror jag att gm hade slidan fastsatt på sitt smalben och väntade på VB. Troligtvis någonstans utanför lägenheten (kanske i en bil) och inte i lägenheten. Proffsigt vapen, men en icke proffsig mördare. Hon är huggen i ryggen antagligen på ett sviktande underlag (ex liggande i en bil). Att huggen är samlade som de är tyder för mig på att hon inte flytt när hon fick huggen. Jag tycker det borde vara större spridning i så fall. Sen har mördaren vänt på henne, fått henne att vara stilla och satt ner kniven för att ge det dödande hugget (lilla såret) sedan har han flyttat kniven till rätt ställe och tryckt till rejält.

Kanske fasthållen i ett strupgrepp framifrån med ena handen och huggen i ryggen med den andra?
Citera
2014-03-25, 17:16
Medlem
Grandiosos avatar
Ikväll kl.21:00 på SVT1 visas i programserien "Saknad" om hur man söker efter
Vatchareeya Bangsuan.

I Boden ställs en helt oprövad grupp inför en svår uppgift: att hitta Vatchereeya Bangsuan som skulle ut och motionera men som aldrig kom hem

http://www.svtplay.se/klipp/1917510/trailer-missing-people-soker-i-boden
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-25 kl. 17:18.
Citera
2014-03-25, 17:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Kanske fasthållen i ett strupgrepp framifrån med ena handen och huggen i ryggen med den andra?

Hittar vi bara knivägaren så är nog fallet löst.
Citera
2014-03-25, 17:30
Bannlyst
Citat:

Ja precis, och då behöver inte Kristoffer förklara något av det som pekar mot honom
Citera
2014-03-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VB:s knivintresse

Tror jag föddes när MB visade upp sin senast knivleverans på karateträningen (feb/mars). Skulle vara intressant att veta exakt vilka kniv(ar) den innehöll.

EDIT. Ur FUP "På fråga om Francesca kommer på något annat gällande Vatchareeya eller Mikael Berg så
uppger Francesca Mikael samlar på knivar. Mikael visade en som precis hämtat ut på posten
vid en träning och det var precis i början. Den var "9 inches" och såg militäraktig ut."
Citera
2014-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Det är iaf bågformat spetsigt med en max bredd på bladet på kanske 20 mm som jag tror vi söker. Skada 51 tycker jag verkar väldigt precist beskrivet av rättsläkaren. Det var en av skadorna i axeln. Den var 6mm bred, glipan 4 mm och djupet 18mm. Det anger väl lite vad vi söker. Spetsigt, bågformat och väldigt stabilt. Det dödande hugget (skada 44) var som sagt 19mm bred och glipan 9mm. Här har vi nog närmat oss bladets maximala bredd (tror jag).

Delar din uppfattning om bladets beskaffenhet. Ang skadan i hjärtat; kanske på plats att påpeka att det handlar om ett "dubbelstick": skadan hade dubbla sårkanaler.
Rättsläk SSJ i TR: "Skadan i hjärtat har en dubbel kanal, som att man har dragit ut och stuckit in igen".

Kan det kanske påverka sårbredden vid hudytan?

Edit: uttrycket "dubbelstick" är en egen formulering, ej från fup/huf.
Senast redigerad av Rubar 2014-03-25 kl. 18:07.
Citera
2014-03-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EDIT. Ur FUP "På fråga om Francesca kommer på något annat gällande Vatchareeya eller Mikael Berg så
uppger Francesca Mikael samlar på knivar. Mikael visade en som precis hämtat ut på posten
vid en träning och det var precis i början. Den var "9 inches" och såg militäraktig ut."

ca 23 cm
Citera
2014-03-25, 17:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Fallet är redan löst.
Hovrättsförhandlingarna är bara att betrakta som en formalitet, någonting som ska
stökas undan.
Den redan dömde lär förbli dömd.
Oavsett vad som kom till användning i redskapsväg när offret bragtes om livet.

Tror du verkligen något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in