Citat:
Ursprungligen postat av
Judesson
Såhär står det i texten:
Citat:
Magnus Söderman, också han medlem i partiet, frågade publiken under sitt tal i Lidköping förra året om de är "villiga att döda för sitt folk".
Men när jag lyssnar låter det som att han säger "Är ni villiga att blöda för det?", inte "Är ni villiga att döda för det?". Jag tycker mig höra ett B-ljud (som i blöda), snarare än ett D-ljud (som i döda). Vad tycker ni?
https://www.youtube.com/watch?v=7841viApODI tid 5:05
Bajs-Kim hoppar in också:
Citat:
Men enligt Kim Fredriksson, som är en före detta nazist med god insyn i den nationella rörelsen, tycker att partiets ambition att ta avstånd från politiskt våld rimmar illa med verkligheten.
- I deras ögon är det mesta självförsvar. Att attackera människor från Ung Vänster eller SSU som ropar "inga rasister på våra gator" vid en motdemonstration är tydligen självförsvar, säger Kim Fredriksson.
Stämmer detta, eller har Kim tagit lite väl mycket droger kanske?
Kul också att de citerar Jacobsson selektivt, gällande hans förklaring på varför han var med och grundade "free the order", men vad kan man vänta sig? Hela förklaringen finns i något Radio Framåt-avsnitt för den som är intresserad.
Edit: Såg att jag inte direkt var först på "blöda för det"-bollen. Kommer partiet kontakta SVT?
Edit2: Kul att de äntligen hittade på klippet där Jacobsson knuffar undan journalisten.