2014-03-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Hata slumpen som Leig GW brukar säga

Att det finns så många som tror på den officiella förklaring skrämmer mig, det finns överhuvudtaget inga bevis eller fakta presenterade och alla sväljer detta som en sanning utan minsta form av källkritik.
Det finns däremot spår och tecken som pekar i en viss riktning från där planet uppges ha försvunnit. Och det leder inte västerut, tvärtom leder det österut. Malaysiska utredare med militären bakom kulisserna har spelat ett högt spel och bluffat vid varje giv. Problemet med den strategin är att någon tillslut kommer att syna bluffen. Därför vill utredarna avsluta detta snabbt då pressen från internationell media blivit allt för hård de senaste dagarna (läs. cargo-list).

Min uppfattning är att INMARSAT jobbat efter vad malaysiska utredare uppgett utan att ifrågasätta och så länge de (utredarna) har fått orkestrera denna sökinsats har de lyckats föra uppmärksamheten ända bort till sydpolen. Dessutom har dom misstänkliggjort passagerare och besättning sedan dag 1.

Att aldrig hitta planet är den bästa lösningen för alla inblandade, kvar står de anhöriga som förlorat sina nära och kära. Kvar står de anhöriga till de svartmålade piloterna. Förhoppningsvis kommer sanningen att flyta upp till ytan så småningom.
Citera
2014-03-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det finns däremot spår och tecken som pekar i en viss riktning från där planet uppges ha försvunnit. Och det leder inte västerut, tvärtom leder det österut. Malaysiska utredare med militären bakom kulisserna har spelat ett högt spel och bluffat vid varje giv. Problemet med den strategin är att någon tillslut kommer att syna bluffen. Därför vill utredarna avsluta detta snabbt då pressen från internationell media blivit allt för hård de senaste dagarna (läs. cargo-list).

Vad är det som gör dig säker på att planet fortsatte österut?
Senast redigerad av climasol 2014-03-25 kl. 14:51. Anledning: fel
Citera
2014-03-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertOhlsson
Vill bara bifoga bilder av jetplanet som flög över Maldiverna 8 mars. Enligt följande twitterkälla (fem dagar gammal) skall en öbo på Kuda Huvadhoo ha tagit dessa av planet den 8 mars!

http://www.veooz.com/photos/5G_Xa4U.html

San
#MH370 #MalaysiaAirlines islander of kuda huvadhoo (Maldives)has taken a pic of low flying jet.????? http://t.co/1nZyfOto1w

Kan detta stämma?

(FB) TYST! Ni såg ingen jumbojet!

Alltså, vet du hur enkelt det är att manipulera bilder? Jag skulle vilka undersöka bilden själv innan jag skulle lägga större vikt vid det.

Ps. Om du vill kan jag posta en bild med ett liknande plan flyga rakt över riksdagshuset på låg höjd. Jag är bara en glad amatör på fotoredigering men jag tvivlar på att du skulle kunna se att det är fejk.
Senast redigerad av FimpeDimpen 2014-03-25 kl. 14:53.
Citera
2014-03-25, 14:52
Medlem
Citat:

Min uppfattning är att INMARSAT jobbat efter vad malaysiska utredare uppgett utan att ifrågasätta och så länge de (utredarna) har fått orkestrera denna sökinsats har de lyckats föra uppmärksamheten ända bort till sydpolen. Dessutom har dom misstänkliggjort passagerare och besättning sedan dag 1.

Att aldrig hitta planet är den bästa lösningen för alla inblandade, kvar står de anhöriga som förlorat sina nära och kära. Kvar står de anhöriga till de svartmålade piloterna. Förhoppningsvis kommer sanningen att flyta upp till ytan så småningom.

Fram med fakta på att planet flugit österut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs Jones
Om det nu skulle röra sig om ett pilotsjälvmord, kan man inte tänka sig att han ville dö men att han kanske inte nödvändigtvis ville vara vid medvetande vid en flygkrasch? Och att han därför tog kontroll över planet, siktade autopiloten ut över öppet hav och sedan sänkte kabintrycket så att alla ombord blev medvetslösa/dog, även han själv. Han kan väl ha hoppats på att planet skulle försvinna så långt bort att det aldrig hittades och att det aldrig uppdagades att han begått självmord. I allafall hoppas jag att det gick till så och att ingen mer än den andre piloten hann ana något, man orkar inte riktigt föreställa sig vad passagerarna annars har fått gå igenom under sju-åtta timmar.

Du är inne på min teori och mina tankar. Tycker hela grejen med att koppla ifrån all kontakt och styra ut mot den plats man valt känns väldigt utstuderat just för att ingen ska ha en chans att hitta planet och (svarta lådan) och kunna förstå vad som hänt. Att själv bli medvetslös och att skona sina anhöriga ifrån att få veta att man begått självmord kan säkert vara tankar som flugit genom en irrationell självmördande pilots huvud.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash09
Det svenska skeppet UNDINE kommer troligtvis korsa sökområdet på väg till Fremantle. Eller är jag helt ute och cyklar?

Källa: https://www.marinetraffic.com/

Det går inte att se några fartyg i sökområdet, men om man trycker på "Density maps" i kolumnen till vänster, ser man aktiviteten iaf.
Citera
2014-03-25, 14:55
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Lite märklig beräkning då ingen av linjerna utgår ifrån planets marschhastighet:

Enl Wiki: Mach 0.84 (560 mph, 905 km/h, 490 knots) at a cruise altitude of 35,000 ft (11,000 m).

Varför har man bara räknat på lägre hastigheter?

Hönsyn till aktuella vindar i området?
Citera
2014-03-25, 14:56
Medlem
BertOhlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Alltså, vet du hur enkelt det är att manipulera bilder? Jag skulle vilka undersöka bilden själv innan jag skulle lägga större vikt vid det.

Ps. Om du vill kan jag posta en bild med ett liknande plan flyga rakt över riksdagshuset på låg höjd om du vill. Jag är bara amatör på fotoredigering men jag tvivlar på att du skulle kunna se att det är fejk.

Ja, jag håller med om att vi förstås måste vara på tårna angående detta och vill inte sprida något självklart manipulerat. Hjälp till så att vi kan sålla ev agnar från vetet!
Citera
2014-03-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Hur kan det vara möjligt att svartalådan är konstruerad så billigt att den slutar sända info efter 30 dagar när det är år 2014??? Och hur i helvete utvecklar man inte något liknande stor ballong som öppnas automatisk ifall om ett plan kraschar i havet så att ballongen stannar kvar på samma ställe och så att det blir lättare hitta olyclstället???

Är så fucking arg och besviken att vi är på 2014 och teknologin anses vara väl framåt men vår säkerhet är åt helvete och riktig pinsamt att inte hitta ett plan med hjälp så många satelliter och allt utrustning de har

Kan delvis hålla med dig, däremot är detta ju en smått unik flygolycka som dessvärre tycks vara en medveten handling ifrån någon. I vanliga fall sänder ju plan nödsignaler och man ser i flygtornet exakt var ett plan i nöd befinner sig, så om planet ändå kraschar har man väl en god chans att få en ungefärlig position för var man ska söka lådan (och då kanske det inet är så nödvändigt att utveckla en låda som signalerar i ett år typ). Men i detta fall har ju någon snarare gömt planet genom att styra ut mot en oändlig och oväntad plats före det störtat.
Senast redigerad av Wildis 2014-03-25 kl. 14:59.
Citera
2014-03-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Fram med fakta på att planet flugit österut.
20km långt oljetäcke i närheten där planet försvann. Oljearbetarens observation. Bråte/delar som observerats av pilot som rapporterat till atc hongkong + sattelitbilder på bråte i vattnet. Allt detta kan inte vara en slump. Sedan har vi utredarnas sätt att hantera detta.
Citera
2014-03-25, 15:00
Medlem
Nu kanske det är helt meningslöst att diskutera en sån sak eftersom allt pekar på att det har störtat i indiska oceanen men har dom kollat vilket plan öborna på kuda huvahadoo(?) kunde ha sett? Vilket annat än MH370 kunde ha flugit lågt över ön?
Citera
2014-03-25, 15:00
Medlem
Citat:
20km långt oljetäcke i närheten där planet försvann. Oljearbetarens observation. Bråte/delar som observerats av pilot som rapporterat till atc hongkong + sattelitbilder på bråte i vattnet. Allt detta kan inte vara en slump. Sedan har vi utredarnas sätt att hantera detta.

Har inte området undersökts och oljan analyserats? Vilken pilot menar du?

Och vad menar du med utredarnas sätt att hantera detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in