• 8
  • 9
2013-06-23, 11:02
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chanialuu
Du har en poäng, jag tror jag gillar dig!

Hej där lilla du!

En liten fråga, om det nu är du som är den där bloggerskan. Har du blivit förärad med diagnosen borderline personlighetsstörning?

Med vänlig hälsning, Polisbrickan
Citera
2013-10-30, 11:33
Medlem
Citat:
Det är möjligt att du är utsläppt just nu, men du vet precis som jag att det inte alltid kommer vara så. Du börjar sitta på något jävla hem för något onödigt skitbrott. In och ut ett par år, som en jojo. I tjugoårsåldern har du utvecklat ett fint alkoholberoende. Din 30-årsdag spenderar du i en fyllecell. Vid 35 är det horse för hela slanten. Din "fina" lägenhet som du och din pundarpojkvän har fått av soc har du blivit vräkt ifrån. Hyresvärden och dina grannar tröttnade på att det sprang araber i trapphuset och att det tamigfan aldrig var tyst i din lägenhet. Innan du har fyllt 45 har du inte en tand kvar i käften och är bästa polare med Kenta och Tuppen på bänken bakom bolaget. Innan du går i pension så har du förhoppningsvis dött och slutar därmed också kosta samhället pengar.

http://norran.se/2013/10/skelleftea/...innor-anhalla/
Citera
2014-03-24, 10:09
Medlem
chanialuu.se/2014/march/i-know-i-told-ya-when-you-fuckin-with-me-just-know-ya-fuckin-with-a-ghetto-soldier-2.html
Citera
2014-03-24, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chanialuu
chanialuu.se/2014/march/i-know-i-told-ya-when-you-fuckin-with-me-just-know-ya-fuckin-with-a-ghetto-soldier-2.html

Man bryr sig alltså inte ens om att fråga den ena flickan utan det tar från 2009 till 2011 då hon själv tar kontakt innan hon ens hörs/tillfrågas, är det rätt uppfattat?

Läkarjournalerna ger ju en bild av Eva och Kjell som allt annat än lämpliga. 83% i syresättning och Eva fortsätter mala om "manipulativ" och "framkallade" astmaanfall .. skrämmande är bara förnamnet.

Vad angavs för skäl till att man inte gick vidare? Nedläggningsbeslutet?
Citera
2014-03-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man bryr sig alltså inte ens om att fråga den ena flickan utan det tar från 2009 till 2011 då hon själv tar kontakt innan hon ens hörs/tillfrågas, är det rätt uppfattat?

Läkarjournalerna ger ju en bild av Eva och Kjell som allt annat än lämpliga. 83% i syresättning och Eva fortsätter mala om "manipulativ" och "framkallade" astmaanfall .. skrämmande är bara förnamnet.

Vad angavs för skäl till att man inte gick vidare? Nedläggningsbeslutet?

När anmälan gjordes höll polisen i Dalarna på med Linda Chen-mordet, Mats Alms galna fantasihistorier om kinesiska maffian som kidnappat honom i en baklucka och matat honom med ruttna räkor var ju så klart lite viktigare att utreda än barnmisshandel, så det drog ut på tiden. För slutrubriceringen blev ju bara misshandel, eftersom det inte fanns så mycket bevis, dom såg ju till att förstöra våra filmrullar, bränna våra dagböcker, slå sönder mp3-spelare, vi samlade bevis i flera år men dom förstörde allt, eller såg till att det kom bort. Jenny hade ett ärr på foten efter glasskålen men det var typ det.. Sen engagerade dom sig inte särskilt mycket heller.

Kan ju också bero på att en av de misstänkta, Eva & Kjells dotter Karolina Bill, var och är tillsammans med en polis, Björn Göran Axelsson Karlqvist 19791130-0171, eftersom att det var hans vänner och kollegor som utredde fallet. Var ju inte första gången han i egenskap av polis hjälpte dem att fortsätta sin verksamhet, typ som när vi försökte rymma och det kom ett gäng polisbilar, med Björn i spetsen varje gång, och skrattade åt oss när vi ville anmäla hans svärföräldrar.

Det mitt målsägandebiträde sa till mig var iallafall att just 'misshandel' blivit preskriberat och något grövre gick inte bevisa, men hade dom utrett det på den tid som man ska när det gäller brott mot barn under 18 hade det inte blivit preskriberat, och dessutom var Jenny som sagt 15 när anmälan gjordes, hon sa själv i förhör att hon ville därifrån, jag sa att dom skulle ta henne därifrån, ändå fick hon bo kvar i tre år efter att hon vittnat, fick bo kvar ända tills hon ärvde pengar och kunde ta sig därifrån på egen hand, pratade med henne nyss, hon berättade att när hon fyllde 18 och fick arvet efter sin pappa som dött några år tidigare hade hennes plan varit att spendera pengarna och sedan ta livet av sig, så förstörd var hon, lyckligtvis träffade hon en fin kille som fick henne att hitta tillbaka till livslusten.
Citera
2014-04-04, 12:47
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDG
http://norran.se/2013/10/skelleftea/...innor-anhalla/
Vad blev domen i hovrätten?
Citera
2014-07-17, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saaanaa
Man märker ju att du inte har en enda jävla aning om vad du pratar om! har du träffat Tove ? har du träffat Chania? mest troligt inte,.. jag har bott med Chania på två olika behandlingshem och även haft kontakt me henne efter och har de fortfarande, men sällan. hon är en jävligt intelligent tjej, ibland för intelligent för sitt eget bästa. Och nej, jag hyllar inte att henne föratt hon slagit en tolvårig, och jag förstår att det är lätt att placera henne i "monster" kategorin för det är de enda ni hört om henne, men om ni bara visste vilken godhjärtat människa de finns bakom den tuffa attidyden och allt ni hör. Hon är en jättefin tjej som har haft det svårt och gjort dumma grejer, men vem fan har inte det ? Läs bara hennes blogg så kommer ni märka att det finns så otroligt mycket bakom all media och alla fördommar ni har om henne,www.chanialuu.se, Don't judge the book my its cover.
Och sen till Tove då, har bott med henne på vemyra behandlingshem och när jag kom dit hade jag också sattit henne i "monster" kategorin eftersom jag verkligen följt fallet om Therese,så jag kan egentligen inte dömma er för att ni dömmer henne eftersom jag gjorde likadant men jag vill bara att ni ska få veta hur hon egentligen är, inte det media framställer henne som. för det är en jääävligt skev bild av henne. Jag ville först inte lära känna henne, inte ens vara i samma rum för jag hade spenderat så många timmar med att läsa Theres kompisar minnesblogg om henne och tyckte att de var förjävligt. Och det tycker jag ännu också, fyfan... utan tvekan. Jag hyllar inte mord för det är de absolut lågaste och vidrigaste en människa kan göra. Och jag skänker varma tankar till Therese vänner och familj och hoppas dom fortsätter kämpa på för Therese skull. Men iaf, till slut tvingades jag på samma "aktiviteter" som hon på vemyra och jag ville inte prata me henne, men jag kunde inte låta bli att tänka hur fin hon verkade vara som person...efter ett tag började vi prata, och jag kan lova er allihop att det tog emot att gilla henne, guuud ni ska veta hur jag försökte stå emot.Men det kommer inte att komma ifrån att hon var den absolut mest godhjärtade,glada,snälla, NORMALA av alla som jag någonsin träffat på behandlingshem och till slut berättade hon sin version av allt, och jag det tog en massa tid av funderingar och grubblingar innan jag faktiskt insåg att jag var helt övertygad om att hennes berättelse är sann, hon är oskyldigt dömd. Visst skrev hon smset, men hur seriös var hon? vem tror att ens pojkvän helt allvarligt ska döda ngn bara för att man less efter tjat på tjat av killen som frågar va han ska göra för att få henne tillbaka, svarar MEN DÖDA HENNE DÅ. ingen, jag hade kunnat göra samma sak... och varför är hon då värd att sitta lika länge som han, idioten som är så jävla psykiskt sjuk och går och mördar någon med sina bara händer och sen kommer på att skylla på sin flickvän när han inser vad han gjort och kom på att hon skrev ett sms som kan tas som ett uppmanande. Fan, döm henne inte förrän ni träffat tjejen, hört hennes berättelse och verkligen sett henne i ögonen... för ogonen ljuger aldrig. Inte hur bra "skådespelare>" man än är, och dessutom så kan ingen manipulera sin omgivning dygnet runt, i veckor,månader,år utan att man krackelerar. Fan, sluta sitt på era arslen och döm hit och dit, kolla fakta först, SANN FAKTA, inte media fakta för det är oftast så vridet och vänt så det har inget slut...

Det är tufft att slå på 12 åringar!!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in