Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Så varför går priserna upp fortfarande?
Det där resonemanget har jag hört de senaste 10 åren tror jag.
Sj tror jag att det kan fortsätta upp i vissa områden där folk är beredda att betala bra för att slippa förortsproblemen så att säga. Nya isolerade områden med nästan bara BR växer fram och jag har svårt att se att dessa områden ska sjunka i pris. Snarare lär det fortsätta att stiga i takt med att integrationsproblemen ökar.
Du har inte kommit med några vettiga svar på hans resonemang. Du får gärna utveckla över hur dessa vita svenskar kommer att få råd med skitdyra hus, oavsett hur mycket invandrare som kommer och förstör deras bostadsområden så kan de inte flytta till dyrare i all oändlighet. De flesta svenskar når inte till sådana absurda löner som man redan nu måste ha för att betala av lånen på bostäder i många delar av Sverige (främst Stockholm).
Att du haft tur med fastighetsaffärer de senaste 10 åren säger inte något om lönsamheten av det i längden.
Det är historisk långsiktig årlig reell avkastning som räknas, och hittils har INGEN i tråden länkat data som går längre bakåt än till 1995.