2014-03-24, 13:32
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48078688][quote=DenSomSoker|48078573]
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble

Kände inte igen rösten trots att jag bad att få lyssna flera ggr.
Avskriven efter femte förhöret med motiveringen och jag är en av få som har det på papper
"Anledning föreligger ej att anta att ni har begått brott med anledning av Helena Anderssons försvinnande"

Har du någon teori om varför någon valt att ringa in och tipsa om dig?. Personen som ringde in, berätta denne något mer än att det var du som mördat Helena?.
Från att vara övertygade om att du mördat till att bli avförd, vad var motiveringen då?. Även om man fått papper på att man inte är skyldig så kan saker och ting missats i fallet, inte mycket spår polisen kunnat gå på, t ex på platsen för fynden av skorna och ringar fanns inte mycket annat att finna?.
Citera
2014-03-24, 13:37
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48078775][quote=RichardKimble|48078688]
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker

Har du någon teori om varför någon valt att ringa in och tipsa om dig?. Personen som ringde in, berätta denne något mer än att det var du som mördat Helena?.
Från att vara övertygade om att du mördat till att bli avförd, vad var motiveringen då?. Även om man fått papper på att man inte är skyldig så kan saker och ting missats i fallet, inte mycket spår polisen kunnat gå på, t ex på platsen för fynden av skorna och ringar fanns inte mycket annat att finna?.

Självklart spelar inte pappret in men lite ironiskt att jag får det efter deras behandling.
Prova att ringa spaningsledningen dom kanske svarar på frågor av gammal art.
Att jag blev avförd det fanns ju inget.
Citera
2014-03-24, 13:52
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48078822][quote=DenSomSoker|48078775]
Citat:

Självklart spelar inte pappret in men lite ironiskt att jag får det efter deras behandling.
Prova att ringa spaningsledningen dom kanske svarar på frågor av gammal art.
Att jag blev avförd det fanns ju inget.

Tror du det var slumpen att något hände Helena på den platsen som var ett stenkast från hennes hem?.
Citera
2014-03-24, 13:55
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48078985][quote=RichardKimble|48078822][quote=DenSomSoker|48078775]

Tror du det var slumpen att något hände Helena på den platsen som var ett stenkast från hennes hem?.[/QUOT

Vill inte spekulera hoppas du förstår.
Citera
2014-03-24, 14:10
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48079022][quote=DenSomSoker|48078985][quote=RichardKimble|48078822]
Citat:

Tror du det var slumpen att något hände Helena på den platsen som var ett stenkast från hennes hem?.[/QUOT

Vill inte spekulera hoppas du förstår.

Absolut, du svarar på det du vill svara på. Under förhören, tipsade du polisen om någon tänkbar gärningsman?. När du fick höra inspelningen från samtalet där en person anklagar dig för något så allvarligt som mord, så måste du fått frågan varför du tror den personen pekar ut dig, vad svarade du på den frågan?.
Citera
2014-03-24, 14:20
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48079169][quote=RichardKimble|48079022][quote=DenSomSoker|48078985]
Citat:

Absolut, du svarar på det du vill svara på. Under förhören, tipsade du polisen om någon tänkbar gärningsman?. När du fick höra inspelningen från samtalet där en person anklagar dig för något så allvarligt som mord, så måste du fått frågan varför du tror den personen pekar ut dig, vad svarade du på den frågan?.

Nu visste jag redan om det samtalet som gjordes sommaren 92 så det kom inte som en överraskning.
Jag har ingen aning varför mannen ringde det jag var väl ingen korggosse men ingen Al Capone heller.
Hade nog sjå med mig själv och hålla huvudet över vattenytan så några tips från mig kom inte vad jag kommer ihåg.
Citera
2014-03-24, 14:35
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48079285][quote=DenSomSoker|48079169][quote=RichardKimble|48079022]
Citat:

Nu visste jag redan om det samtalet som gjordes sommaren 92 så det kom inte som en överraskning.
Jag har ingen aning varför mannen ringde det jag var väl ingen korggosse men ingen Al Capone heller.
Hade nog sjå med mig själv och hålla huvudet över vattenytan så några tips från mig kom inte vad jag kommer ihåg.

Var du känd i Mariestad på den tiden att du kanske inte var någon korggosse?. Kan det vara mördaren själv som ringt in och tipsat om dig, för att leda bort spåren från sig själv?. Eftersom du inte känner igen rösten så borde det inte vara någon du känner, men måste ändå vara någon som känt till dig.
Citera
2014-03-24, 14:54
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48079457][quote=RichardKimble|48079285][quote=DenSomSoker|48079169]
Citat:

Var du känd i Mariestad på den tiden att du kanske inte var någon korggosse?. Kan det vara mördaren själv som ringt in och tipsat om dig, för att leda bort spåren från sig själv?. Eftersom du inte känner igen rösten så borde det inte vara någon du känner, men måste ändå vara någon som känt till dig.

Var lite ironisk mot dig men ingen i Mstad kan säga att jag var kriminell aggressiv höll på med droger eller allmänt störig.Men det är klart jag var offentlig som bartender på Statt och säkert några som retade sig på mig av någon anledning.
Citera
2014-03-24, 15:24
Medlem
[quote=RichardKimble|48079706][quote=DenSomSoker|48079457][quote=RichardKimble|48079285]
Citat:

Var lite ironisk mot dig men ingen i Mstad kan säga att jag var kriminell aggressiv höll på med droger eller allmänt störig.Men det är klart jag var offentlig som bartender på Statt och säkert några som retade sig på mig av någon anledning.

Hur kommer det sig att du förlovade dig med en tjej som hade en bakgrund från missionskyrkan. Ni
verkar vara två från väldigt olika grenar ?
Citera
2014-03-24, 15:34
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=Henis|48080028][quote=RichardKimble|48079706][quote=DenSomSoker|48079457]
Citat:

Hur kommer det sig att du förlovade dig med en tjej som hade en bakgrund från missionskyrkan. Ni
verkar vara två från väldigt olika grenar ?

Nu var ju det inte för hennes religion jag föll för henne och visste inte att dom var med där.
Jag är själv medlem av svenska kyrkan men nöter väl inte ner bänkarna direkt så jag tycker det är en dum fråga och har inget med ämnet för tråden att göra
Citera
2014-03-24, 15:59
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48079706][quote=DenSomSoker|48079457][quote=RichardKimble|48079285]
Citat:

Absolut känner folk igen dig som bartendern på Statt, men min tanke var om folk kände till dig på andra grunder i Mariestad, men då vet jag. När du träffade GW så säger du att ni filmade detta, skulle kunna betala mycket för att se hans min när du nämner ditt namn. Du säger att hypnos testats, hade du ställt upp i ett lögndetektorstest om du blivit tillfråga, du kanske blivit tillfrågad?
Citera
2014-03-24, 16:06
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48080435][quote=RichardKimble|48079706][quote=DenSomSoker|48079457][quote=RichardKimble|48079285]

Absolut känner folk igen dig som bartendern på Statt, men min tanke var om folk kände till dig på andra grunder i Mariestad, men då vet jag. När du träffade GW så säger du att ni filmade detta, skulle kunna betala mycket för att se hans min när du nämner ditt namn. Du säger att hypnos testats, hade du ställt upp i ett lögndetektorstest om du blivit tillfråga, du kanske blivit tillfrågad?[/QUOTE

Jo att se GW tappa hakan och glasögonen var måste jag erkänna lite roligt min fru filmade när det var min tur att få boken signerad.
Absolut jag skulle ställa upp på lögndetektor och hoppas även i framtiden få lämna DNA .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in