2014-03-24, 10:52
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, då är jag med, det har ju hänt förut att folk som är oskyldiga nästan erkänt för att polisen är så övertygande och pressande så den förhörde själv tvivlar på sin oskuld, exempelvis Karim som blev anklagad för sin sambos död.

Så det är också bara snack.

När träffade du Helena eller Ulrika senast, innan Helena försvann?

Har du aldrig känt någon övertygelse eller fått någon magkänsla kring vem som skulle kunna utfört detta?

Vet du vilken person som Helena träffade på Stadt denna kväll som hon var så glad att träffa?

Helena träffade jag sist januari 92 och Ulrika samma sommar.
Kollektiva misstankar mot någon/några har jag aldrig haft och tänker inte börja med det nu.
Om jag vetat vem hon träffade på hotellet hade jag nog överlåtit det till Fam Andersson att berätta.
Citera
2014-03-24, 11:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Helena träffade jag sist januari 92 och Ulrika samma sommar.
Kollektiva misstankar mot någon/några har jag aldrig haft och tänker inte börja med det nu.
Om jag vetat vem hon träffade på hotellet hade jag nog överlåtit det till Fam Andersson att berätta.

Nej, det är nog förståndigt. Jag tänkte mest just då i juni 1992 om du hade någon känsla för vem som skulle kunna vara inblandad.

Nu, över 20 år senare, så har det nog spekulerats kring de flesta.
Citera
2014-03-24, 11:16
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Nej det har aldrig till mig lagts fram mer än anonyma tips från polisens sida.När jag väl efter några år svarar på frågor finns det inget jag inte har svar på.Att dom var med missionskyrkan visste jag men det var väl Jehovas vittnen vi diskuterade.

Tycker du inte själv det låter konstigt att det ända som pekade på dig var att någon eller några ringde in anonyma tips till polisen och berättade att du mördat Helena?. Polisen måste haft mer på fötterna när dom var så säkra på att du var mördaren, tycker du inte det?. Tillbaka till platsen där Helenas tillhörigheter hittades, kände du till att hon för det mesta gick den vägen hem, kanske Ulrika använde den ofta med?.
Citera
2014-03-24, 11:30
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48077318]Tycker du inte själv det låter konstigt att det ända som pekade på dig var att någon eller några ringde in anonyma tips till polisen och berättade att du mördat Helena?. Polisen måste haft mer på fötterna när dom var så säkra på att du var mördaren, tycker du inte det?. Tillbaka till platsen där Helenas tillhörigheter hittades, kände du till att hon för det mesta gick den vägen hem, kanske Ulrika använde den ofta med?.[/QUOTE

Tycker är väl bara förnamnet väldigt obehagligt att få sitta iden situationen jag satt lovar dig inget jag vill göra igen.Vi fick aldrig höra något annat polisen skulle ha på mig och det fanns ju inget.
Sen att jag stämde in på profilen kände till stigen och cykelvägen sågs kanske som bevis.
Citera
2014-03-24, 11:46
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48077469]
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tycker du inte själv det låter konstigt att det ända som pekade på dig var att någon eller några ringde in anonyma tips till polisen och berättade att du mördat Helena?. Polisen måste haft mer på fötterna när dom var så säkra på att du var mördaren, tycker du inte det?. Tillbaka till platsen där Helenas tillhörigheter hittades, kände du till att hon för det mesta gick den vägen hem, kanske Ulrika använde den ofta med?.[/QUOTE

Tycker är väl bara förnamnet väldigt obehagligt att få sitta iden situationen jag satt lovar dig inget jag vill göra igen.Vi fick aldrig höra något annat polisen skulle ha på mig och det fanns ju inget.
Sen att jag stämde in på profilen kände till stigen och cykelvägen sågs kanske som bevis.

Nej är man oskyldig vill man nog inte sitta i den sitsen och få höra gång, på gång att man är den skyldige. Om du får spekulera fritt, tror du mördaren bodde i Mariestad och varit på förhör?.
Jag tycker det är konstigt att dom inte haft mer eller någon motiv att presentera för dig, eftersom dom verkade så himla säkra på sin sak. Var Helena och Ulrika lika på denna tid, syftar på kläder och hår?.
Citera
2014-03-24, 11:57
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48077637][quote=RichardKimble|48077469]

Nej är man oskyldig vill man nog inte sitta i den sitsen och få höra gång, på gång att man är den skyldige. Om du får spekulera fritt, tror du mördaren bodde i Mariestad och varit på förhör?.
Jag tycker det är konstigt att dom inte haft mer eller någon motiv att presentera för dig, eftersom dom verkade så himla säkra på sin sak. Var Helena och Ulrika lika på denna tid, syftar på kläder och hår?.[/QUOTE

Jag tror ju att gm finns i utredningsmaterialet med tanke på omfattning.
Jo fick höra hur säkra dom var och media hängde på jag har löpsedlar där polisen säger att vi är säkra.
Dom var ju inga tvillingar.
Citera
2014-03-24, 12:39
Medlem
RichardKimbles avatar
Korrigering
Jag träffade Helena i maj 92 när hon och hennes syster kom hem från en resa om det är intressant information.
Citera
2014-03-24, 12:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Korrigering
Jag träffade Helena i maj 92 när hon och hennes syster kom hem från en resa om det är intressant information.

Nej, egentligen inte, mest nyfiken.

Hur var Helena då, hon nämnde ingenting om att hon var orolig, hade problem eller kände sig stressad över någonting?
Citera
2014-03-24, 12:56
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48077753][quote=DenSomSoker|48077637]
Citat:

Jag tycker det är konstigt att dom inte haft mer eller någon motiv att presentera för dig, eftersom dom verkade så himla säkra på sin sak. Var Helena och Ulrika lika på denna tid, syftar på kläder och hår?.[/QUOTE

Jag tror ju att gm finns i utredningsmaterialet med tanke på omfattning.
Jo fick höra hur säkra dom var och media hängde på jag har löpsedlar där polisen säger att vi är säkra.
Dom var ju inga tvillingar.

Tror du Helena kände sin mördare och frivilligt följde med till skogsdungen kanske?.
Om dom var så himla säkra så måste dom ju berättat för dig varför dom var det? Eller ifrågasatte du inte deras anklagelser?
Nej, men när det är mörkt ute och dom klädde sig rätt likt och liknande frisyrer (det är inte ovanligt att man vill se liknande ut som sina syskon).
Citera
2014-03-24, 13:05
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48078405][quote=RichardKimble|48077753]
Citat:

Tror du Helena kände sin mördare och frivilligt följde med till skogsdungen kanske?.
Om dom var så himla säkra så måste dom ju berättat för dig varför dom var det? Eller ifrågasatte du inte deras anklagelser?
Nej, men när det är mörkt ute och dom klädde sig rätt likt och liknande frisyrer (det är inte ovanligt att man vill se liknande ut som sina syskon).

Helena var en glad tjej och rolig.Jag såg skillnad på dom men kanske inte en utomstående i mörker som du skriver.
Varför dom sa dom var säkra mer än det jag skrivit vet jag inte dom chansade kanske och ville knäcka mig.Nu blev det inte så då jag inte har med det att göra och uppfattades som kall då jag inte bröt ihop.
Citera
2014-03-24, 13:11
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=RichardKimble|48078501][quote=DenSomSoker|48078405]
Citat:

Helena var en glad tjej och rolig.Jag såg skillnad på dom men kanske inte en utomstående i mörker som du skriver.
Varför dom sa dom var säkra mer än det jag skrivit vet jag inte dom chansade kanske och ville knäcka mig.Nu blev det inte så då jag inte har med det att göra och uppfattades som kall då jag inte bröt ihop.

Du fick höra ett anonymt samtal som ringdes in och angav dig, kände du igen rösten på uppringaren?. Självklart kan det vara så att dom pressa dig genom att säga att dom visste att du mördat Helena för att få dig att bryta ihop och erkänna. Då kommer följdfråga, vad fick dig frigiven och avskriven från fallet?.
Citera
2014-03-24, 13:23
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker|48078573][quote=RichardKimble|48078501]
Citat:

Du fick höra ett anonymt samtal som ringdes in och angav dig, kände du igen rösten på uppringaren?. Självklart kan det vara så att dom pressa dig genom att säga att dom visste att du mördat Helena för att få dig att bryta ihop och erkänna. Då kommer följdfråga, vad fick dig frigiven och avskriven från fallet?.

Kände inte igen rösten trots att jag bad att få lyssna flera ggr.
Avskriven efter femte förhöret med motiveringen och jag är en av få som har det på papper
"Anledning föreligger ej att anta att ni har begått brott med anledning av Helena Anderssons försvinnande"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in