2014-03-23, 02:40
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Har du varit på middag med GW och i så fall varför avförde han dig.Nu är han ingen polis men för mig väger hans ord tungt.

Jag gick på bokmässan i Göteborg och GW var där och signerade sin senaste bok.Då satte vi på kameran och jag gick fram till honom.
Han frågade vilket namn det skall stå då sa jag mitt namn och för första gången såg jag Leif tappa hakan.
Det är du det är du , ja det är det sa jag.
Jag måste få träffa dig sa GW och jag svarade att jag märkt det.
Vi träffades några månader efter det och varför han skrev av mig var för han förhört mina gamla flammor och ingen hade något att säga om mig som aggressivitet eller andra grejor.
Citera
2014-03-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Jag gick på bokmässan i Göteborg och GW var där och signerade sin senaste bok.Då satte vi på kameran och jag gick fram till honom.
Han frågade vilket namn det skall stå då sa jag mitt namn och för första gången såg jag Leif tappa hakan.
Det är du det är du , ja det är det sa jag.
Jag måste få träffa dig sa GW och jag svarade att jag märkt det.
Vi träffades några månader efter det och varför han skrev av mig var för han förhört mina gamla flammor och ingen hade något att säga om mig som aggressivitet eller andra grejor.

Det har skrivits mycket om Helena Anderssons försvinnande. Hon är en av många som spårlöst försvunnit, men ingen av dem har fått ens en tredjedel av all uppmärksamhet hon fått. Tyvärr är det så när det skrivs mycket så skrivs det lite som verkligen stämmer.

Jag har aldrig förr hört talas om någon som Polisen anhållit p.g.a. anonyma tips. Men det är ju inte omöjligt. Det kräver beslut från både polismyndighet och åklagare. Just för att rättssäkerheten skall skyddas.

Jag kommer ihåg att jag stötte på någon här inne på FB som bl.a. hävdade att han sett er i Mariestad just den där kvällen i sällskap med två andra. Men å andra sidan skrev någon i ett PM att en Pastor från Pingstkyrkan var skyldig. Helena skulle ha brutit mot Gud och eftersom deras familj tillhörde Jehovas vittnen och troligtvis mist sin oskuld så...

Jag kände inte Ulrika men hennes äldre syster. Tror du dom var troende Jehover eller hade du lämpat dom med påståendet.

Jag tror tyvärr ärendet har blivit sönderskrivet redan under dom första veckorna.
Citera
2014-03-23, 19:23
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det har skrivits mycket om Helena Anderssons försvinnande. Hon är en av många som spårlöst försvunnit, men ingen av dem har fått ens en tredjedel av all uppmärksamhet hon fått. Tyvärr är det så när det skrivs mycket så skrivs det lite som verkligen stämmer.

Jag har aldrig förr hört talas om någon som Polisen anhållit p.g.a. anonyma tips. Men det är ju inte omöjligt. Det kräver beslut från både polismyndighet och åklagare. Just för att rättssäkerheten skall skyddas.

Jag kommer ihåg att jag stötte på någon här inne på FB som bl.a. hävdade att han sett er i Mariestad just den där kvällen i sällskap med två andra. Men å andra sidan skrev någon i ett PM att en Pastor från Pingstkyrkan var skyldig. Helena skulle ha brutit mot Gud och eftersom deras familj tillhörde Jehovas vittnen och troligtvis mist sin oskuld så...

Jag kände inte Ulrika men hennes äldre syster. Tror du dom var troende Jehover eller hade du lämpat dom med påståendet.

Jag tror tyvärr ärendet har blivit sönderskrivet redan under dom första veckorna.

Om det är jag som är er som setts i Mstad den aktuella natten så är det nytt för mig.Polisen har aldrig påstått det för mig iallafall och det vore väl ganska graverande för mig om så varit.Att familjen vore Jehovas vittnen är inte sant åtminstone inte när jag bodde i Mstad.Att det skrivs mycket är väl bra för fallet så det aldrig går i glömska även om jag med jämna mellanrum blir kontaktad av journalister.
Senast redigerad av RichardKimble 2014-03-23 kl. 19:57.
Citera
2014-03-23, 20:07
Medlem
Hej PR, jag noterade att du enbart delvis svarade på detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Förutom anonyma tips om att det var du som mördat Helena, alibi som inte höll, fanns det något mer dom lade fram som pekade på dig? När du säger att du efter hårda förhör nästan trodde du hade skuld i det hela, erkände du något som du sedan tog tillbaka eftersom du pressades att erkänna saker?

När sedan samma frågeställning kom i detta inlägg, valde du återigen att enbart svara på en del.

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Ställer om min fråga, förutom anonyma tips om att det var du som mördat Helena, alibi som inte höll, fanns det något mer dom lade fram som pekade på dig? När du säger att du efter hårda förhör nästan trodde du hade skuld i det hela, erkände du något som du sedan tog tillbaka eftersom du pressades att erkänna saker?.

Du missade den fetmarkerade frågeställningen 2 ggr, skulle du kunna svara på frågan :
förutom anonyma tips om att det var du som mördat Helena, alibi som inte höll, fanns det något mer dom lade fram som pekade på dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Var utredarna hårda mot dig kände du att dom var säkra på att det var du som var skyldig.

Citat:
Jo du det var dom och väldigt övertygande om min skuld ett tag trodde även jag på den.

Kan du beskriva på vilket vis de kopplade dig till det hela på ett så övertygande sätt att du trots att du var oskyldig trodde på det de sade?

Henis: Du blandar ihop olika personer i tråden, Helenas familj var med i misssionskyrkan och det var de även då PR var förlovad med Ulrika, lite förvånande att han inte svarade det.
Citera
2014-03-23, 20:21
Medlem
RichardKimbles avatar
Nej det har aldrig till mig lagts fram mer än anonyma tips från polisens sida.När jag väl efter några år svarar på frågor finns det inget jag inte har svar på.Att dom var med missionskyrkan visste jag men det var väl Jehovas vittnen vi diskuterade.
Citera
2014-03-24, 07:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej det har aldrig till mig lagts fram mer än anonyma tips från polisens sida.När jag väl efter några år svarar på frågor finns det inget jag inte har svar på.Att dom var med missionskyrkan visste jag men det var väl Jehovas vittnen vi diskuterade.

Varför kontaktade du media och meddelade dessa att polisen har inte ett skit på dig och kommer inte få fast dig?
Citera
2014-03-24, 07:15
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför kontaktade du media och meddelade dessa att polisen har inte ett skit på dig och kommer inte få fast dig?

Det var dom som kontaktade mig under efterlystprogrammet jag var full(ingen ursäkt)menade att dom inte kan ta mig då jag var oskyldig.
Citera
2014-03-24, 07:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det var dom som kontaktade mig under efterlystprogrammet jag var full(ingen ursäkt)menade att dom inte kan ta mig då jag var oskyldig.

Aha, så det var media som kontaktade dig, då blir det mer förståeligt.

Hur känns det idag då, känns det som du är helt avförd från utredningen?

Nyfiken på dessa förhör som genomfördes under hypnos, vad ledde dessa förhör fram till och var du verkligen under hypnos?
Citera
2014-03-24, 08:21
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Aha, så det var media som kontaktade dig, då blir det mer förståeligt.

Hur känns det idag då, känns det som du är helt avförd från utredningen?

Nyfiken på dessa förhör som genomfördes under hypnos, vad ledde dessa förhör fram till och var du verkligen under hypnos?

Ja jag känner mig avförd men undrar ibland jag om dom poliser som var säkra på mig ändrat uppfattning.Nu har ju en del av dom gått i pension och nya utredare tagit över med en förhoppningsvis annan syn på utredningen.Skövdepolisen kontaktade mig och Leif Silbersky och frågade om jag kunde tänka mig förhör under hypnos vilket vi godkände.Ja jag var försatt i hypnos så att jag kommer inte direkt ihåg något men det vore intressant att få se det idag vad som sades då det filmades.
Citera
2014-03-24, 09:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja jag känner mig avförd men undrar ibland jag om dom poliser som var säkra på mig ändrat uppfattning.Nu har ju en del av dom gått i pension och nya utredare tagit över med en förhoppningsvis annan syn på utredningen.Skövdepolisen kontaktade mig och Leif Silbersky och frågade om jag kunde tänka mig förhör under hypnos vilket vi godkände.Ja jag var försatt i hypnos så att jag kommer inte direkt ihåg något men det vore intressant att få se det idag vad som sades då det filmades.

Tack för svar, då blev även det mycket klarare.

En fundering jag har är att du skrev i ett inlägg tidigare i tråden att du nästan trodde själv att du var skyldig. Vad var det som fick dig att tvivla på din egen oskuld, hade du sådana minnesluckor kring denna tid så du själv inte hade riktigt klart för dig var du varit och gjort?

Har du efter ditt uppbrott med Ulrika hyst agg mot Helena eller Ulrika, det har sagts att det funnits en fnurra på tråden mellan dig och Helena?
Citera
2014-03-24, 10:03
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Tack för svar, då blev även det mycket klarare.

En fundering jag har är att du skrev i ett inlägg tidigare i tråden att du nästan trodde själv att du var skyldig. Vad var det som fick dig att tvivla på din egen oskuld, hade du sådana minnesluckor kring denna tid så du själv inte hade riktigt klart för dig var du varit och gjort?

Har du efter ditt uppbrott med Ulrika hyst agg mot Helena eller Ulrika, det har sagts att det funnits en fnurra på tråden mellan dig och Helena?

Vad jag menade var att polisen kan vara väldigt övertygande så det blir en overklighetskänsla och jag har aldrig trott jag utfört det och nej jag har inga minnesluckor.Att det funnits agg mellan mig och Helena är en skröna för mig.
Citera
2014-03-24, 10:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vad jag menade var att polisen kan vara väldigt övertygande så det blir en overklighetskänsla och jag har aldrig trott jag utfört det och nej jag har inga minnesluckor.Att det funnits agg mellan mig och Helena är en skröna för mig.

Okej, då är jag med, det har ju hänt förut att folk som är oskyldiga nästan erkänt för att polisen är så övertygande och pressande så den förhörde själv tvivlar på sin oskuld, exempelvis Karim som blev anklagad för sin sambos död.

Så det är också bara snack.

När träffade du Helena eller Ulrika senast, innan Helena försvann?

Har du aldrig känt någon övertygelse eller fått någon magkänsla kring vem som skulle kunna utfört detta?

Vet du vilken person som Helena träffade på Stadt denna kväll som hon var så glad att träffa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in