2014-03-24, 00:17
Medlem
kongoss avatar
Nämen visst, så hjärtligt med The Oscars ändå! En av årets absoluta tv-höjdpunkter, under vilken historia har skrivits både en och två gånger. Men vad i hela friden kommer ske i år? Kommer Chris Tucker berätta att han "am wearing FUBU"? Kommer Tom Cruise ha växt eller krympt? Kommer Brad Pitt käka pizza? I år går galan 22 februari så då får vi svaret!

Men alltså, vem i hela friden ska ratta spektaklet? Ännu har ingen värd annonserats, men det dillas friskt på många håll och kanter om vem som borde få knäcket. Huffington Post har klurat ut lite förslag: http://www.huffingtonpost.com/2014/03/03/oscars-2015-host_n_4891381.html

Woody Harrelson och Matthew Macaronahey lät fränt alltså! Två riktiga solrosor från södern!

...och nu till det allra viktigaste: vem i jösse namn susar hem med statyetterna??! Det har Digital Spy klurat lite på: http://www.digitalspy.co.uk/movies/at-the-movies/a556150/oscars-2015-5-early-predictions-for-next-years-nominations.html

...och Indiewire vill inte vara sämre dom: http://blogs.indiewire.com/theplaylist/premature-oscar-predictions-the-2015-best-picture-contenders-20140305

Interstellar och Unbroken tycks ju ligga finfint till för att kunna nypa hem några Orvars faktiskt!

Så fort det dyker upp mer spännande info om The Oscars är det bara att fylla på. Snart kör vi igen, vilken fest!

MVH kongos
Senast redigerad av kongos 2014-03-24 kl. 00:27.
Citera
2014-03-24, 04:16
Medlem
MaxDLs avatar
Tror Brad pitt kommer käka pizza denna gång iaf. Han såg väldigt sugen ut sist.
Citera
2014-03-24, 05:43
Medlem
breakthebutterflys avatar
Jag hoppas Bästa Smink, Bästa Manliga Huvudroll och Bästa Kostym går till Legofilmen.
Citera
2014-03-24, 12:12
Medlem
kongoss avatar
Är det året då Leo lägger rabarber på en statyett? Men han kanske har semester, inget på wiki om att han har någon guldrulle i pipelinen. Eller är det dags för Janne Gyllenhaal? Han verkar ha flera puckar i luften i år.

MVH kongos
Citera
2014-03-24, 12:54
Medlem
Jag gör en tidig tokgissning på Joaquin Phoenix i P.T. Andersons Inherent Vice. Med tanke på hur prestationerna brukar vara i Andersons filmer så blir det garanterat bra. Se bara Phoenix i The Master.
Citera
2014-03-24, 13:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Är det året då Leo lägger rabarber på en statyett? Men han kanske har semester, inget på wiki om att han har någon guldrulle i pipelinen. Eller är det dags för Janne Gyllenhaal? Han verkar ha flera puckar i luften i år.

MVH kongos

Hörde på P1 (Godmorgon världen) att Leo tydligen är för cool för att vinna, precis som James Dean. Publiken vill ha någon som bjuder in dem, som de kan identifiera sig med, som Tom Hanks.
Citera
2014-03-24, 13:22
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hörde på P1 (Godmorgon världen) att Leo tydligen är för cool för att vinna, precis som James Dean. Publiken vill ha någon som bjuder in dem, som de kan identifiera sig med, som Tom Hanks.
Fast Tom Hanks blev ju inte ens nominerad för Captain Phillips medan Leo för blev det för vargen så den teorin faller direkt!
Citera
2014-03-24, 13:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Fast Tom Hanks blev ju inte ens nominerad för Captain Phillips medan Leo för blev det för vargen så den teorin faller direkt!

Nää, de menade mer att Hanks ju har plockat hem en statyett medan Leo bara får samla på nomineringar. Han är inte "likable" nog för juryn helt enkelt.

Det enda raka är att han fixar en roll som HIV sjuk eller handikappad som i Gilbert Grape. En svinig börsmäklare vinner du inga statyetter på.
Citera
2014-03-24, 13:40
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Det enda raka är att han fixar en roll som HIV sjuk eller handikappad som i Gilbert Grape. En svinig börsmäklare vinner du inga statyetter på.
Michael Douglas plockade ju visserligen hem en statyett för sin roll som Gordon Gekko i Wall Street.
Citera
2014-03-24, 13:42
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Michael Douglas plockade ju visserligen hem en statyett för sin roll som Gordon Gekko i Wall Street.

Touché.

Men tycker nog ändå att han är mer av en skådis som går hem i stugorna. Många har oförklarligt svårt för Di Caprio. Han har det lite för lätt för sig på nåt sätt.
Citera
2014-03-24, 13:43
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Nää, de menade mer att Hanks ju har plockat hem en statyett medan Leo bara får samla på nomineringar. Han är inte "likable" nog för juryn helt enkelt.

Du menar att Hanks har plockat hem två Nja, för då hade han nog inte nominerats såpass många gånger om inte juryn gillade honom tillräckligt, eller? Han fick ju en för TWOWS till och med som inte är någon typisk Oscarsfilm. Men okej, vi kan aldrig veta så jag ger mig. Konkurrensen fanns ju eftersom varken Hanks, Redford eller Rush exempelvis inte nominerades. Hanks är dessutom äldre och har gjort betydligt fler 'tunga' roller i storfilmer imo. Inte konstigt att han har vunnit två gånger. Leo tycker jag faktiskt inte har gjort något som har varit en given Oscarsvinst. Han är bra såklart, men det har andra också varit det året oftast; han har inte fått en göra sådan film/totalt outstanding prestation som är betydligt bättre än alla andra det året ännu tycker jag.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-03-24 kl. 13:45.
Citera
2014-03-24, 13:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Leo tycker jag faktiskt inte har gjort något som har varit en given Oscarsvinst. Han är bra såklart, men det har andra också varit det året oftast; han har inte fått en göra sådan film/totalt outstanding prestation som är betydligt bättre än alla andra det året ännu tycker jag.

Det skulle vara en birollsstatyett för Gilbert Grape då. Eller kanske för The Basketball Diaries.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in