Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Nää, de menade mer att Hanks ju har plockat hem en statyett medan Leo bara får samla på nomineringar. Han är inte "likable" nog för juryn helt enkelt.
Det enda raka är att han fixar en roll som HIV sjuk eller handikappad som i Gilbert Grape. En svinig börsmäklare vinner du inga statyetter på.
Du menar att Hanks har plockat hem två

Nja, för då hade han nog inte nominerats såpass många gånger om inte juryn gillade honom tillräckligt, eller? Han fick ju en för TWOWS till och med som inte är någon typisk Oscarsfilm. Men okej, vi kan aldrig veta så jag ger mig. Konkurrensen fanns ju eftersom varken Hanks, Redford eller Rush exempelvis inte nominerades. Hanks är dessutom äldre och har gjort betydligt fler 'tunga' roller i storfilmer imo. Inte konstigt att han har vunnit två gånger. Leo tycker jag faktiskt inte har gjort något som har varit en
given Oscarsvinst. Han är bra såklart, men det har andra också varit det året oftast; han har inte fått en göra sådan film/totalt outstanding prestation som är betydligt bättre än alla andra det året ännu tycker jag.