Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Jag kan tycka det är bra att likhundar hittar det planterade blodet, hur skall vi annars kunna få fatt på den som planterade det ? Det här är viktiga delar i den utredning som kanske inte offentliggjorts ännu, men rimligtvis borde pågå.
Jo, du har en viktig poäng där, utan likhunden så hade vi inte vetat om att det blivit planterat något blod med likdoft i bilen. Då hade man kunnat avfärda det hela med näsblod.
Jag tror som du att det fortfarande pågår utredning kring detta. Sannolikt har polisen span på MB just i detta nu och så småningom kommer nog banbrytande uppgifter offentliggöras i detta fall.
Mord med planterade bevis är betydligt vanligare än folk vill tro, varannat mord skulle jag gissa har planterade bevis som pekar ut annan oskyldig person. Säkert är hälften av alla dömda mördare oskyldiga, precis som KJ, MA,CS och senast även FS.
Det är viktigt att personer som Lagro belyser den bedrövliga rättsäkerheten i landet, det är bara att inse och anse att mördaren inte alltid är den som alla bevis pekar mot utan mer sannolikt så pekar alla andra obefintliga spår och bevis på att det är en annan mördare.