2014-03-23, 20:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Det var väl bara en person som tror sig ha sett någon ligga mellan sätena i en bil...
Det var en av de boende som hade bilen intill denna Nissan som sett han på golvet. Däremot var det fler i huset som sett bilen där den var parkerad. Jag var själv förbi där i samma veva och då var det fyra pers som stod och pratade om vad som hänt. Både om KJ och bilen.
Citera
2014-03-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var en av de boende som hade bilen intill denna Nissan som sett han på golvet. Däremot var det fler i huset som sett bilen där den var parkerad. Jag var själv förbi där i samma veva och då var det fyra pers som stod och pratade om vad som hänt. Både om KJ och bilen.
Bilen behöver väl inte med säkerhet ha med blodsplantering att göra?! Bilen kan ha varit där av andra anledningar som behövde döljas, exempelvis stöld av extraljus, bilinbrott och så vidare.
Citera
2014-03-23, 20:37
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Var du med i detta samtal menar du där de diskuterade bilen och att de kände obehag? Vad jag uppfattat är att den som sett detta i bilen sagt att det "såg ut som att någon låg mellan sätena" vilket lika gärna kan ha varit nåt helt annat.
Att sitta och lurpassa för att plantera blod i KJs bil låter otroligt korkat då folk kan se en vara gömd i bilen. En som gillar praktikal jokes och gömma sig i bilar är för övrigt WL, Om man nu ska dra osannolika parenteser.
Citera
2014-03-23, 20:37
Medlem
Apropå span ...

Tycker jag det verkat varit lite oklart när dom faktiskt hade full koll på det som de skulle spanat på.

Verkar vara många tomma tidsluckor där man hade noll koll var "objektet" fanns ... eller läser jag dåligt?
Citera
2014-03-23, 20:39
Medlem
Citat:
Nä, men det finns uppgifter från vittnet som deltog i rättegången om att han observerat en stor svart Nissan på parkeringen med en yngre man som gömt sig i framsätet/på golvet i denna Nissan. Var även några yngre kvinnor som intervjuades i lokal-tv om obehaget med denna bil.

Jag tror att det var MBs Nissan- det finns ingenting som talar emot att det inte skulle ha varit hans bil!
Var det den han sålde direkt efter?

..det är här VBs händer kan ha kommit till användning...

Frågan är när och hur GM kom på idén att plantera blod i KJs bil och vem var det som utförde planteringen?

Vem kan det ha varit som låg på golvet? Någon som blivit "anställd" för uppdraget?
Citera
2014-03-23, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Apropå span ...

Tycker jag det verkat varit lite oklart när dom faktiskt hade full koll på det som de skulle spanat på.

Verkar vara många tomma tidsluckor där man hade noll koll var "objektet" fanns ... eller läser jag dåligt?

"Huvudmålet var att inte bli upptäckt" ...Enligt MS.
Citera
2014-03-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Var du med i detta samtal menar du där de diskuterade bilen och att de kände obehag? Vad jag uppfattat är att den som sett detta i bilen sagt att det "såg ut som att någon låg mellan sätena" vilket lika gärna kan ha varit nåt helt annat.
Att sitta och lurpassa för att plantera blod i KJs bil låter otroligt korkat då folk kan se en vara gömd i bilen. En som gillar praktikal jokes och gömma sig i bilar är för övrigt WL, Om man nu ska dra osannolika parenteser.

När du nu osökt kommer in på WL så undrar jag hur väl man kollat honom?

WL var ju enligt KJs mamma in i lägenheten och garderoben. Kanske även en snabbis in på toaletten (för att plantera tejprullen)?

Låter lite paranoid .. medges
Citera
2014-03-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tror inte du MB visste att han hade span på sig? Så snart de försvann åkte han upp till Lakaträsk.

Om det var resultat man var ute efter så hade man fått det genom att kolla datorn, bilarna, restaurangen, sommarstugan, garaget, hemmet och ANs telefon. Då hade det swischat till i gardinerna.

Nu var det ju inte resultat man ville ha, det är ju helt uppenbart.

Jag skulle ha sömnsvårigheter om jag var i åklagarnas sits. De måste ju ångra så infernaliskt att de inte körde hela vägen med MB. Eller så är de korkade på riktigt.

Ja de inser nog att de gjorde en grav missbedömning gällande MB- frågan är vad det grundade sig på? lögner missförstånd?

Det är SKUMT att MB och AN inte undersöktes.. i synnerhet med avseende på polisanmälningen, mordhoten från MB, att MB och VB hade ett förhållande, MBs personlighetsdrag, att MB var den sista som skickat sms till VB och att han brukade köra henne hem etc.......

Alltså det är fullständigt obegripligt.. och det verkar inte finnas någon här i tråden som vågar berätta eller som vet varför det blev så här fel!!
Citera
2014-03-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag tror att det var MBs Nissan- det finns ingenting som talar emot att det inte skulle ha varit hans bil!

Frågan är när och hur GM kom på idén att plantera blod i KJs bil och vem var det som utförde planteringen?

Vem kan det ha varit som låg på golvet? Någon som blivit "anställd" för uppdraget?

Sålde han den eller gav han den till en bekant i södra Sverige? kommer inte ihåg men är ganska säker på att det var Nissan som han gjorde sig av med, kommer inte ihåg när dock.

Edit: försöker hitta vilka sidor som tog upp bilen men det är ju några...
Senast redigerad av Steelmachine33 2014-03-23 kl. 20:54.
Citera
2014-03-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
"Huvudmålet var att inte bli upptäckt" ...Enligt MS.

Det verkar man uppnått med råge
Citera
2014-03-23, 20:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

Och det finns väl ingenting konkret som talar för att det verkligen ska ha varit hans nissan?

Det händer ytterst sällan att man far omkring med avhuggna händer i bilar med
alla risker det innebär.

Frågan OM det fanns en alternativ GM glömde du i hastigheten att nämna.
Du utgår från att det naturligtvis måste finnas en sådan.

Och det kan du förstås bevisa så att din käre oskyldige KJ går fri ut från domstolen om
ett tag?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-23 kl. 20:56.
Citera
2014-03-23, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det verkar man uppnått med råge

Har man det? Det sägs ju här att båda självklart visste att de hade span på sig...och agerade därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in