2014-03-24, 01:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
det är betydligt mer sannolikt att det påträffade blodet i KJs bil är planterat än att det inte är det!
Tyckte inte utredarna uppenbarligen. Inte heller åklagarna. Och inte heller tingsrätten
när man dömde honom för mord.
Vad tyder konkret på att hovrätten skulle se radikalt annorlunda på saken?
Citera
2014-03-24, 01:11
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du fick alltså plats till rättegångsstarten nu i fredags. Kul.

Men menar du att han verkligen somnade till under förhandlingarna? Var det så tröttsamt
och tråkigt? Gav han ett intryck av att vara tungt medicinerad fortfarande, tycker du?
Inte somnade, men blev frånvarande, tyckte han såg bra ut faktiskt och inte så som jag trott. Ja du, tung medicin, svårt att säga. Pratade ju inte med honom.
Nej det var intressant tycker jag. Och omtumlande på nåt sätt. Mordet blev verkligt
Citera
2014-03-24, 01:15
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle han få medicin nu ? Då han inte hade medicin senaste året? Eller hade han kanske börjat med medicinering igen?
Jo han åt concerta vid häktning. Han fick ju starkt lugnande och sömntabletter när rättegången i TR var
Citera
2014-03-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
joo men det DNAt från sovrumsaktiviteten har mördarna sköljt bort alt har det förstörts på annan sätt tror jag!! men klorin eller likande, vatten??

Grad +1 alltså.... = DNAt kan med andra ord likväl komma från någon annan...... !

(Med Grad +1 menar vi att det är mellan sex och hundra gånger troligare att få detta resultat om dna:t kommer från just den aktuella personen än om det kommer från någon annan (6 ≤ V < 100).)

Visst är det märkligt. Att bevisföringen mot KJ aldrig överstiger Grad+1.

Då bortser jag från blod från VB där det är Grad+4. Annat vore märkligt.

Blod från VB har hittats på två ställen, på tejpen i KJ badrum och i bakluckan. Mängd: ml

Kan man med den bevisningen skickas till fängelse i 18 år?

Är frågan jag ställer.
Citera
2014-03-24, 01:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Inställsam, ja OM han är. Det första i förhöret var:
"W uppgav att anledningen till att han hjälpte till och letade var att han är sån som person, en person som vill hjälpa till"

Visst är det fint.
En annan ska som flera ggr återkommer i förhören av WL är:

"han förstår att det inte ser bra ut för Kibba, med det menar han att Kibba var den sista personen som såg Vatchareeya i livet"

Som bästa vän måste man verkligen påpeka att sin bästa vän ligger risigt till för polis, gång på gång i förhör så det verkligen går fram. Fint serru! Vad är det för sätt? Vad döljer WL?
Något obehaglig, figur, ja.

Med såna vänner behöver man inga fiender eller hur det nu brukar heta...
Citera
2014-03-24, 01:23
Medlem
Konstigt att en del verkar veta väldigt små detaljer om KJ. Framkommer det ens i FUP vilken medicin han äter?
Citera
2014-03-24, 01:24
Medlem
niczs avatar
Citat:
Det som är chockerande i det här fallet är att åklagarna har påstått att det legat lik i bagageutrymmet i KJ:s bil. Jag anser det är okunnighet som är orsaken till påståendet.
De har ansett att den här spårhunden Uno som användes endast markerar för lik, som är felaktigt.
Hunden Uno markerar också för blod som kommer från avliden person. Exempelvis blod som kom fram vid styckningen av VB, när det planterades i bagageutrymmet markerar hunden Uno.
Om det är blod från levande person markerar inte hunden Uno.
Därför att påstå det funnits lik i bagageutrymmet därför hunden Uno markerade där, blir helt felaktigt.
En hunds markering är aldrig något bevis och i det här fallet var det sannolikt blodspåret som hunden Uno markerade.
Av Tingsrättens dom framgår att de ansett det är bevisat att lik har funnits i bagageutrymmet, som är felaktigt, några sådana bevis finns inte.
Därför anser jag att Hovrätten kommer aldrig att acceptera att lik har funnits i bagageutrymmet.
Det skulle medföra att Tingsrättens dom kommer att bli ogiltigförklarad, som är baserad på att det funnits lik i bagageutrymmet.

Uno markerar även där det inte finns något blod. Hur kan han göra det, är det för att doften spritt sig i bagaget?
Nej, nu får du tänka lite vidare än du gör just nu.
Citera
2014-03-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle han få medicin nu ? Då han inte hade medicin senaste året? Eller hade han kanske börjat med medicinering igen?

När han fyllde 18 och blev myndig (fortfarande studerande på Övertorneå Folkhögskola) fick han ansvar själv över sin medicinering - det gick inte särskilt bra.

Han övermedicinerade.

Eftersom han nu också bott själv har medicineringen avbrutits sedan dess. Trots att han skulle behövt den - tror jag. Men under mer reglerade former.
Citera
2014-03-24, 01:29
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Konstigt att en del verkar veta väldigt små detaljer om KJ. Framkommer det ens i FUP vilken medicin han äter?
Finns i fup, ja. Är väl inget konstigt, beror väl på hur intresserad och insatt man är och vad man letar efter i fup och den övriga världen.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-24 kl. 01:31.
Citera
2014-03-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst är det märkligt. Att bevisföringen mot KJ aldrig överstiger Grad+1.

Då bortser jag från blod från VB där det är Grad+4. Annat vore märkligt.

Blod från VB har hittats på två ställen, på tejpen i KJ badrum och i bakluckan. Mängd: ml

Kan man med den bevisningen skickas till fängelse i 18 år?

Är frågan jag ställer.

svaret är givet NEJ det vore att gå emot vad som står skrivet i flera paragrafer i lagboken!
Citera
2014-03-24, 01:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Inställsam, ja OM han är. Det första i förhöret var:
"W uppgav att anledningen till att han hjälpte till och letade var att han är sån som person, en person som vill hjälpa till"

Visst är det fint.
En annan ska som flera ggr återkommer i förhören av WL är:

"han förstår att det inte ser bra ut för Kibba, med det menar han att Kibba var den sista personen som såg Vatchareeya i livet"

Som bästa vän måste man verkligen påpeka att sin bästa vän ligger risigt till för polis, gång på gång i förhör så det verkligen går fram. Fint serru! Vad är det för sätt? Vad döljer WL?

Han har dessutom befunnit sig runt fyndplatserna under maj månad. Vad beträffar KJ:s besök i gula huset veckan innan fyndet med följande avrapportering så kan man förmoda att WL visste om detta.

I förhöret uppger WL att han lade sig tidigt kvällen den 4 e. Hade han liksom föregående lördag bestämt sig för att hälsa på KJ även denna lördag, hade färdvägen gått i samma riktning som VB:s förmodligen valda färdväg hem till Ug*legatan. Om hon nu inte var den person som sågs på väg mot Sävast.
Citera
2014-03-24, 01:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När han fyllde 18 och blev myndig (fortfarande studerande på Övertorneå Folkhögskola) fick han ansvar själv över sin medicinering - det gick inte särskilt bra.

Han övermedicinerade.

Eftersom han nu också bott själv har medicineringen avbrutits sedan dess. Trots att han skulle behövt den - tror jag. Men under mer reglerade former.

Håller med. Men hans farsa hade sagt han vart bättre så han fick sluta med concerta. Det som yoloits sa stämde alltså inte att han tog Concerta vid häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in