Citat:
Ursprungligen postat av
yoloits
Jag är helt enig. Mgm i mordet är nog uteslutet. Det blir för creepy på nåt sätt att fler individer skulle dela detta mord. Däremot medhjälpare till städ etc bör finnas. Frågan är vilka de är.
Ett gott råd är att du förbereder dig på en chock när sanningen om VB-mordet blir känt. Gissar att det här är precis så creepy som jag beskrev det inledningsvis i tråden. Kalla det "event", "session" eller vad du inser och anser bäst beskriver mordet på Vatchareeya, men jag är tämligen säker på att man var flera på henne (två, kanske tre) och att KJ var en av de inblandade - oklart dock i vad, och i vilken utsträckning. Thomas Olsson försvarsinriktning kan bli att försöka spela ner klientens betydelse i händelserna som ledde till Vatchareeyas död om han uppfattar att hovrätten ställer sig kallsinnig till X-boxens bevisvärde, att mammas & pappas samt några kompisars vittnesmål uppfattas som partsinlagor och att hovrätten i likhet med tingsrätten anser att blodbesudlingen i Sonatan är ett tillräckligt graverande indicium för en fällande dom - och att möjligheten för KJ:s frikännande därmed går upp i rök och försvinner i fjärran, för detta kommer ny information som ger andra förutsättningar att krävas. Det kan således bli riktigt intressant framöver.
Edit: Men detta sagt förutsätter då att 'kibba' kommer till insikt att han för sitt eget bästa nog borde berätta hur det ligger till, och det kommer förmodligen att kräva ett betydande mått av självövervinnelse.