2014-03-22, 21:50
Medlem
Folk som klagar på "otur"/"tur" osv så bygger de decket helt fel. Man bygger inte ett deck med kort som är enbart "situational" då hoppas man bara på att dra specifika kort. Sluta klaga på RNG, viss RNG finns alltid, det finns även i poker. Spela runt RNG:t genom att bygga en lek som inte bygger på enbart tur i så fall. Man gör sin egna tur om man skapar ett deck med solid cards.
Citera
2014-03-23, 01:13
Medlem
leathur_ls avatar
Hmm. Deathrattle buggat eller har jag missat något här?

Motståndaren har en Savanna Highmane ute (2 hp). Jag spelar en Abdomination. När han kör in sin minion i min så dör båda och båda deathrattles aktiveras. Problemet är att hans två hyenor spawnar efter explosionen från min Ab. Borde inte hans hyenor komma ut först? Det ska väl vara den minionen som spelades ut först som aktiverar sin dr först?
Citera
2014-03-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Hmm. Deathrattle buggat eller har jag missat något här?

Motståndaren har en Savanna Highmane ute (2 hp). Jag spelar en Abdomination. När han kör in sin minion i min så dör båda och båda deathrattles aktiveras. Problemet är att hans två hyenor spawnar efter explosionen från min Ab. Borde inte hans hyenor komma ut först? Det ska väl vara den minionen som spelades ut först som aktiverar sin dr först?

Nej, Death-rattle funktionen fungerar som det ska. Tex om ett Harvest Golem är ensamt på bordet tillsammans med Sylvanas och sedan dödar Sylvanas så mindcontrollas inget och golemet respawnar som "Damaged Golem".
Citera
2014-03-23, 02:36
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Nej, Death-rattle funktionen fungerar som det ska. Tex om ett Harvest Golem är ensamt på bordet tillsammans med Sylvanas och sedan dödar Sylvanas så mindcontrollas inget och golemet respawnar som "Damaged Golem".

Hmm, jag är tveksam. Läste runt lite och hittade följande:

"According to Lead Designer Eric Dodds, events such as Deathrattles that are triggered simultaneously will occur in the order in which the related cards were played."

Det ska alltså vara ordningen på hur korten spelades ut som avgör. Citatet kommer härifrån: http://hearthstone.gamepedia.com/Deathrattle
Nämns ju också att det tycks finnas buggar relaterade till detta.
Citera
2014-03-23, 03:27
Medlem
leathur_ls avatar
någon som använder något statistikprogram till hearthstone, som dom kan rekommendera?
Citera
2014-03-23, 05:41
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:

"According to Lead Designer Eric Dodds, events such as Deathrattles that are triggered simultaneously will occur in the order in which the related cards were played."

Det ska alltså vara ordningen på hur korten spelades ut som avgör. Citatet kommer härifrån: http://hearthstone.gamepedia.com/Deathrattle

Deahtrattles fungerar som de skall. Det du länkar till beskriver precis vad som händer.
Citera
2014-03-23, 11:58
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

"Deathrattle effects occur after battle damage has been calculated and minions destroyed."

Det är inte precis så att hyenan dör, spawnar två till och SEN dör din abomination. Dör de samtidigt så triggas de samtidigt, dvs. innan de andra två finns på bordet.
Citera
2014-03-23, 13:49
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Folk som klagar på "otur"/"tur" osv så bygger de decket helt fel. Man bygger inte ett deck med kort som är enbart "situational" då hoppas man bara på att dra specifika kort. Sluta klaga på RNG, viss RNG finns alltid, det finns även i poker. Spela runt RNG:t genom att bygga en lek som inte bygger på enbart tur i så fall. Man gör sin egna tur om man skapar ett deck med solid cards.
Oftast är det så, det håller jag med dig om, men igår spelade jag en match där jag var helt chanslös. De första tre korten var 4+ mana allihop, och jag spelade först. Bytte ut alla - och drar tre nya 4+-kort.

Drog sen Mind Control och något annat dyrt kort, så jag fick inte ut ett enda kort förrän i tredje rundan, så jag hade redan tappat board control och kunde aldrig återhämta mig, eftersom mitt Priest-deck bara har Holy Nova som board clear.

Till saken hör att det absolut inte är en lek som är full av manahungriga kort, jag hade helt enkelt otur med korten.
Citera
2014-03-23, 14:56
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Oftast är det så, det håller jag med dig om, men igår spelade jag en match där jag var helt chanslös. De första tre korten var 4+ mana allihop, och jag spelade först. Bytte ut alla - och drar tre nya 4+-kort.

Drog sen Mind Control och något annat dyrt kort, så jag fick inte ut ett enda kort förrän i tredje rundan, så jag hade redan tappat board control och kunde aldrig återhämta mig, eftersom mitt Priest-deck bara har Holy Nova som board clear.

Till saken hör att det absolut inte är en lek som är full av manahungriga kort, jag hade helt enkelt otur med korten.

Men självklart kan man dra krattigt nån match. Men det viktiga är ju hur konsekvent leken är, och hur den är uppbyggd. Om du nu tror att din lek är bra så kan du väl bara acceptera att du drog skit. Om detta inte händer ofta så är det ju lugnt.
Citera
2014-03-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156

Det finns ingen som säger att du inte kan ha otur med draw och förlora individuella games på det. Faktumet som folk måste förstå är att i ett spel som hearthstone måste du utvärdera ditt deck över säg 100 matcher, inte 1.
Citera
2014-03-23, 16:55
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:

Jag har:
2x 10 kort
1x 6
1x 5
2x 4

Sedan är resten 1-3 kort.
Senaste 4 gamesen har jag dragit 4 av de korten först

Kan inte göra ett piss då eftersom att hela min deck är byggd runt early game och får jag inte ut ett enda kort så är det kört för mig för han har för mycket ute.

Det är ganska ofta jag drar mina 10 kort DIREKT och båda tidigt. Chansen är ju så otroligt liten men det har hänt varje game senaste 10 gamesen.
Senast redigerad av Baseballbat 2014-03-23 kl. 16:59.
Citera
2014-03-23, 17:50
Medlem
Poro_poikas avatar
Visst fan är det jobbigt då handen är full med 4-8 mana cost kort och man är på turn 2 och motståndaren slänger ut en massa 1-2 drops. Men fan vad spelet skulle bli tråkigt om alla hade perfekta hands hela tiden. Bygg hellre en lek med en förståndig mana curve så att man majoriteten av matcherna får någolunda god starting hand och passliga kort genom resten av gamet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in