2014-03-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Han verkar ha klättrat i berg en del. Med ny utrustning.

Strongt gjort för en person med höftskada.
Citera
2014-03-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bra. Då blev det frågetecknet uträtat. WL igen.

Kan WL möjligen vara mannen med skägg som någon såg i KJs fönster under mordkvällen? Har för mig jag har sett en bild på WL i tråden där han hade skägg men är osäker och vill inte starta en "trådsanning".
Citera
2014-03-24, 00:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Detta är också från fup:

"När W fick höra att K blivit gripen tänkte han gud, vi är ju så nära kompisar, tänk om jag åker in också om han har en kumpan."

Den som sa det han var det, eller hur är det man säger?

Ett annat citat:

"W vill egentligen inte spekulera, K är ju inte så stark, men å andra sidan behöver man ju inte vara så stark för att styckmörda någon."

Ja, subtiliteten är genomgående och borde kunna genomskådas av förhörsledarna. Mamman till KJ har rätt när hon uttrycker att hon anar att WL inte vill hennes son väl.
Citera
2014-03-24, 00:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Kan WL möjligen vara mannen med skägg som någon såg i KJs fönster under mordkvällen? Har för mig jag har sett en bild på WL i tråden där han hade skägg men är osäker och vill inte starta en "trådsanning".

Han ser ut att vara den som rakar sig varje morgon. Åtminstone på bilderna.
Citera
2014-03-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ok tack. Blandar kanske ihop honom med någon annan. För trött för att kolla upp det nu.
Citera
2014-03-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
VARFÖR UNDVIKER AN, ATT BERÄTTA OM, OCH SVARA PÅ FRÅGA OM LAKATRÄSK FÄRDEN???

Den 18 Maj 2013, bara 6 dagar innan detta 24 Maj, 2013 förhör MED AN, var AN och MB i Lakaträsk "och hämta källvatten"

Men i detta förhör den 24 Maj, altså 6 dagar after deras (mystiska) färd till Lakaträsk, nämner AN inte ett enda ord om den färden när hon i förhör frågas om hon och MB har varit till deras ställe i Lakaträsk!!!

Mycket konstigt!

Förhörsledaren frågar, i förbindelse med frågan om vad dom gjorde den 4 Maj, om AN/ MB har åkt till Lakaträsk efter dom kom hem från bröllops firandet på restaurangen.
Men AN svarar inte på frågan! utan istället för att svara på frågan börjar hon att berätta om at det inte går att bo i stugan och att dom var där förra sommaren och förklarar hur MB fick stugan etc etc.

Förhörsledaren frågar:
Har ni varit där?

AN svarar:

Det går inte att bo, men vi har varit där en sommar, det är ju länge sedan. Hans morbror är
där mest. Mikke har hjälpt till med att få ordning på grunden. Han fick den av sin morfar.

Förhörsledaren frågar:

Vilken adress?

AN svarar:

Lakaträsk.

Förhörsledaren frågar:

Vad?

Förhörsledaren säge "Vad?" antaglige därför att han inte hörde var AN sa eller inte förstod vad hon sa, hur som helst så säger Förhörsledaren helt tydligt "Vad?" som i en fråga, och man kan ju då förvänta att AN förklarar om Lakaträsk og vilken adress etc det rör sig om.

MEN, men, men... det gjör AN INTE!? näh AN byter helt enkelt ämne!?

Istället för att svara på förhörsledarens fråga börjar AN att prata om hur MB "har mistat sitt förtroende genom att göra så där" etc etc etc (läs resten av ANs svar längre ner i detta inlägg)

VARFÖR BYTER AN ÄMNE???????

Och VARFÖR LÅTER förhörsledaren AN komma undan???

Förhör med AN 2013-05-24 08:13 FUP 1114-1115

F1. Den 4 maj på kvällen när ni kommer hem, finns det någonting som styrker att ni har
kommit hem den kvällen?

H. Ja taxikvittona och så där. Grannarna kanske.

F1. Och ni var hemma själv den kvällen tillsammans.

H. Ja det brukar vi.

F1. Brukar vara, men den här kvällen?

H. Inget besök eller någonting.

F1. Men ni åkte ingenstans?

H. Nej det är jag helt säker på.

F2. Ni har ju sommarstuga?

H. Ja det är MBs.

F2. Har ni varit där?

H. Det går inte att bo, men vi har varit där en sommar, det är ju länge sedan. Hans morbror är

där mest. MB har hjälpt till med att få ordning på grunden. Han fick den av sin morfar.

F2. Vilken adress?

H. Lakaträsk.

F2. Vad?

H. Han har mistat sitt förtroende genom att göra så där, tänka sig att det skulle kunna

spolieras och att det kom fram att dom har haft en affär, men och andra sidan så tänkte han

inte, jag kommer inte ihåg när han höll på med det där. Men han kunde nog inte räkna med att

det skulle bli så där, det blev en störning och nu är det avslutat.

Detta är makalöst! Jag kan inte förstå hur de låter AN komma undan så lätt...... Är det helt plötsligt okej att slingra sig, ljuga och inte svara på frågor i ett förhör gällande inblandning styckmord?
Den förhörde önskade livet ur BO och sägs ha mordhotat BO strax innan mordet skedde!!!

Ja, vad ska man säga! Något vill AN dölja, hon är rädd- det är helt uppenbart!
Citera
2014-03-24, 00:24
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Det måste varit KJ som stängde fönstret, han brukar ju ha skägg
Citera
2014-03-24, 00:27
Medlem
Citat:

Tror säkert han vill framstå som sådan. Jag får en känsla - helt värdelöst förstås - av en dubbelbottnad person som är mån om den yttre polityren. Bilden utåt.
Citera
2014-03-24, 00:28
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ja, subtiliteten är genomgående och borde kunna genomskådas av förhörsledarna. Mamman till KJ har rätt när hon uttrycker att hon anar att WL inte vill hennes son väl.
Man kan alltid hoppas att det kommer fram nåt nytt. Mamman ska väl vittna nu.
Varför har inte WL kallats som vittne, jag menar vad gav egentligen PH och ABs vittnesmål?
Citera
2014-03-24, 00:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det måste varit KJ som stängde fönstret, han brukar ju ha skägg

R*bin åkesso* en av KJ bästa polare har skägg.
Citera
2014-03-24, 00:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
s 1316 Notera att han uppgav att lägenheten såg ut så i slutet av april. Han ritade en stor bokhylla där KJ brukade förvara sina airsoftprylar. Under husrannsakan var bokhyllan inte där. Var har den tagit vägen?
Ur fup:
"Om W anat att K skulle ha mördat henne skulle han försöka ta reda på mer genom att prata med honom innan han blev gripen, och han skulle absolut berätta allting om K skulle ha erkänt någonting för honom"
Skenhelig vän, jajjemän!

Efter att ha studerat skissen och KJ:s lgh så kan man konstatera att den bokhyllan måste ha varit smal om den ska ha varit ställd intill listen mellan köket och vardagsrummet. Kanske den som sågs bäras ut den 7 e maj, av granne till KJ ?
Citera
2014-03-24, 00:35
Medlem
Citat:
Man kan alltid hoppas att det kommer fram nåt nytt. Mamman ska väl vittna nu.
Varför har inte WL kallats som vittne, jag menar vad gav egentligen PH och ABs vittnesmål?

Hoppas och tror att mamman kan räta ut ett par ytterligare frågetecken. Skulle förvåna mig om inte WL dyker upp i det sammanhanget.

Sedan rent allmänt. Tycker jag KJ är mer alert och vaken under denna rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in