2014-03-23, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och det finns väl ingenting konkret som talar för att det verkligen ska ha varit hans nissan?

Det händer ytterst sällan att man far omkring med avhuggna händer i bilar med
alla risker det innebär.

Frågan OM det fanns en alternativ GM glömde du i hastigheten att nämna.
Du utgår från att det naturligtvis måste finnas en sådan.

Och det kan du förstås bevisa så att din käre oskyldige KJ går fri ut från domstolen om
ett tag?
Det händer ytterst sällan att man far omkring med en död människa i bilar, men någon har gjort det.
Citera
2014-03-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Sålde han den eller gav han den till en bekant i södra Sverige? kommer inte ihåg men är ganska säker på att det var Nissan som han gjorde sig av med, kommer inte ihåg när dock.

Edit: försöker hitta vilka sidor som tog upp bilen men det är ju några...

bra, dela gärna med dig när du har hittat det! Jag är inte helt säker.... han gjorde väl sig av med två bilar strax efter mordet?
Citera
2014-03-23, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det händer ytterst sällan att man far omkring med en död människa i bilar, men någon har gjort det.

=KJ
Citera
2014-03-23, 21:05
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När du nu osökt kommer in på WL så undrar jag hur väl man kollat honom?

WL var ju enligt KJs mamma in i lägenheten och garderoben. Kanske även en snabbis in på toaletten (för att plantera tejprullen)?

Låter lite paranoid .. medges
Finns mycket märklig paranoia i tråden nu för tiden märker man
Nej jag anser inte att man utrett WL riktigt. Han har betett sig udda. Har flera ggr varit på fyndplatsen både före och efter fyndet, vilket jag tycker är mycket intressant. Det finns massor av ställen att vara på men denne WL väljer att återkomma till detta område flera ggr under dessa dagar. Dessutom känner han dessa områden lika väl som KJ då de varit ute tillsammans och rekat, lekt och spelat airsoft. Han är militär, är slakt-kunnig, verkar inte rädd för att se, hantera döda kroppar, kan säkert allt om telemaster och spårning vilket brukar tillhöra utbildningen, mm.
Han verkar dessutom vara en person som både drivit med KJ och kört med KJ samtidigt som han varit hans vän. Han anser sig själv vara tajtast med KJ och ändå tycker jag han poängterar mycket till KJs nackdel i förhören. Märklig "vän" med andra ord.
Citera
2014-03-23, 21:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Var du med i detta samtal menar du där de diskuterade bilen och att de kände obehag? Vad jag uppfattat är att den som sett detta i bilen sagt att det "såg ut som att någon låg mellan sätena" vilket lika gärna kan ha varit nåt helt annat.
Att sitta och lurpassa för att plantera blod i KJs bil låter otroligt korkat då folk kan se en vara gömd i bilen. En som gillar praktikal jokes och gömma sig i bilar är för övrigt WL, Om man nu ska dra osannolika parenteser.
Det var inslaget i tv jag tänker på. Där intervjuades två unga mammor om den svarta Nissans närvaro som de tyckte var obehaglig. Sen fråga jag om de visste var en random person bodde när jag var. De var upptagna med sin interna diskussion så jag hann lyssna en stund innan jag frågade. Jo WL tycker jag är lite lurig, inte minst efter att ha läst förhöret med MR. Killen med Nissan bilen hade nog något ärende i någon form som berör fallet. Stjäla extraljus utanför en mordmisstänkt verkar inte så listigt.
Citera
2014-03-23, 21:13
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var inslaget i tv jag tänker på. Där intervjuades två unga mammor om den svarta Nissans närvaro som de tyckte var obehaglig. Sen fråga jag om de visste var en random person bodde när jag var. De var upptagna med sin interna diskussion så jag hann lyssna en stund innan jag frågade. Jo WL tycker jag är lite lurig, inte minst efter att ha läst förhöret med MR. Killen med Nissan bilen hade nog något ärende i någon form som berör fallet. Stjäla extraljus utanför en mordmisstänkt verkar inte så listigt.
Kan det varit något span av nåt slag? Eller media?
Citera
2014-03-23, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Listigare än att försöka plantera blod i densammes bagageutrymme
Citera
2014-03-23, 21:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Spaning mot M pågick till och med den 19:e. Lakaträskutflykten var väl den 18:e?

Span-tiden blir jag inte klok på, men span har ingen uppgift i FUP på att de varit i Lakaträsk.
Citera
2014-03-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och det finns väl ingenting konkret som talar för att det verkligen ska ha varit hans nissan?

Det händer ytterst sällan att man far omkring med avhuggna händer i bilar med
alla risker det innebär.

Frågan OM det fanns en alternativ GM glömde du i hastigheten att nämna.
Du utgår från att det naturligtvis måste finnas en sådan.

Och det kan du förstås bevisa så att din käre oskyldige KJ går fri ut från domstolen om
ett tag?

Tyvärr så fyller alla en funktion i denna tråd, många indicier talar för att KJ är skyldig men utan mordvapen, mord-, styckningsplats, vittnen som såg brottet begås finns en hel del frågetecken och få konkreta bevis så är det inte helt fel att en del utgår från alternativa gm. Tror inte på planteringsteorin men kan inte heller avfärda den som omöjlig t.ex.
Citera
2014-03-23, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Kan det varit något span av nåt slag? Eller media?

Det kan ha varit vad som helst men som saknar betydelse. För INGEN har planterat blod i bagageutrymmet. Det har Kristoffer Johansson själv åstadkommit vid mord och transport av liket/likdelar av VB.
Citera
2014-03-23, 21:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Listigare än att försöka plantera blod i densammes bagageutrymme
Tar längre tid att stjäla extraljus än att trycka på spaken på dörrens insida. Sen som tjuv måste man bedöma risken och vad man kan vinna på att göra brottet. Extraljus två stycken max 800:-. Plantera blod, ja femsiffrigt iaf.
Citera
2014-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Span-tiden blir jag inte klok på, men span har ingen uppgift i FUP på att de varit i Lakaträsk.

En icke för vild gissning, är att dom tappat bort honom. Vet att jag läst det, men dålig koll just nu. Dock osäker även på datum. *sick*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in