Citat:
Ursprungligen postat av
Maffianos
Är det bara jag som känner att ett tredje världskrig kanske närmar sig?
Kanske inte nu men om något år?
Sök på
'the great grind' och
'dawn war' så hittar du nog lite intressant läsning. Som jag skrivit kommer Syrien att påverka hela världen och Assad behövde bara sitta kvar till årsskiftet för att detta skulle ske, nu tappar väst kontrollen över arabhalvön
(Erdogan är att se som slut), väst tappar moment i EU's utvidgning österut
(stora protester i ett EU land i sommar eller 2015!), Kina och Indien vänder i praktiken väst ryggen i FN och sydamerika vill inte längre vara med och spela. Alla imperium dör ut i stora krig och det kommer ett nu. En urblåsning kan man säga, se bara till att dina nära och kära inte är de som blir bortblåsta.
Många tror att Syrien handlar om en elak figur men det handlar om ett extremt viktigt område på arabhalvön, just nu försöker Turkiet provocera fram något men frågan är hur Turkiets folk och militär ställer sig till detta. Inte vidare possitivt skulle jag tro.
Väst har i praktiken gett upp kampen om Syrien och bryr sig inte längre om att rapportera om vad som sker mer än stundtals. Det utvecklade sig likt min beskrivning i någon av de andra trådarna och ni kommer se en hel del mer den närmaste tiden. Om inte så länge tror jag att USA kommer att utöka sin bas på Okinawa vilket kommer bli intressant, Japan är inte så glada över att den finns nämligen!
När Syrien är säkrat kommer ni se Irak lugna ner sig inom ett par månader och då är det adjö till house of Saud. Har f ö för mig att den Jordanska kungafamiljen köpt ett slott med tillhörande by i Frankrike. Har ingen källa men de är inet vidare populära i sitt eget land och står och faller med vad som sker i Syrien.
Terroristerna kan idag i princip endast avrätta civila och undviker alla större slag, saknar folk, stöd och en framtid. De är fast i landet och vet att de inte kan fly.