Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Per telefon till en syster till tjejen ifråga. Ja, det stämmer men det gick aldrig till något annat.
M däremot gjorde detsamma och gick dessutom handgripligt tillväga både mot kvinnan och sonen. Hon tipsade också polisen om M trots att hon numera bo söderut.
Så sent som hösten 2012 gjorde han det igen mot AF som kontaktat AN.
Allt finns i FUP.
Det finns, tyvärr, tusentals män som gör sånt. Men de var inte, vad vi vet, i hans lägenhet den kvällen med VB. Så fort någonting lutar mot KJ så blundar så många i detta forumet och pekar mot MB. Det är inte så det fungerar.
Det är som om det är någon tävling. Nu menar jag inte dig (åtminstone innan denna helg), men jag har sett folk här som har kommit upp med den ena fantastiska storyn efter den andra som ska påvisa att KJ är oskyldig och X är skyldig. Så fort den teorin blir nedskjuten så går man vidare till nästa person och nästa teori. Men aldrig går man till KJ. För mig är det helt sanslöst. Som om har man en gång sagt att KJ är oskyldig så måste han vara det och då lyssnar man inte på sunt funderande från andra håll. De posterna hoppar man över. Det samma gäller de som tillhör:
"KJ ÄR SKYLDIG" -laget
"DET MÅSTE VARA MB"-laget
"DET ÄR NÅGON HELT ANNAN"-laget
"DET ÄR INTE KJ OAVSETT VILKET" - laget.
I början av tråden var jag väldigt inne på att det skulle kunna vara MB och/eller AN. Minns att jag i min hjärna fick ihop ett scenario efter att hört att någon kvinna i samma ålder som AN blivit stoppad av polis med sin bil den natten. Sen släpptes FUP och jag har nu oerhört svårt att se att det ska kunna vara någon annan än KJ. Däremot är jag öppen för att tänka mig in i vad andra funderar på här om det inte är för extremt.
Ibland får man känslan i detta forum att det är bättre att ens lag vinner än att rätt man eller kvinna åker dit. Skrämmande! Men det är så det blir när de olika lagen hånar varandra och kallar varandra namn I guess!
Så skulle KJ bli släppt så lär många härinne känna en enorm lycka inom sig istället för en oro att mördaren, oavsett vem det är, fortfarande går fri.