2014-03-23, 14:26
Medlem
Den 8/5 förhörs MB och blir upplyst att han hörs upplysningsvis därför han är VB:s karatetränare.
Den 24/5 förhörs MB, men underrättas att han är inte misstänkt i utredningen utan hörs som annan.
Micke har läst förhöret och godkänner detta.
Micke är fri att gå efter förhöret. Beslut av åklagare U.S.
Här kan man inse att MB är inte misstänkt i utredningen, men den här tiden när benen placeras i Gula huset 18-20 maj är spaningen bortdragen för KJ och skall vara satt på MB några dagar.
KJ var misstänkt i utredningen från första början, därför verkar det mysko att dra bort spaningen från en person som var misstänkt och sätta den på MB som inte var misstänkt i utredningen.
Om spaningen hade varit sammanhängande på KJ hade han haft alibi att han hade inte kunnat placera benen i Gula huset, nu fick han en lucka på några dagar genom indragen spaning.
Det skulle inte ha gått att väcka åtal mot KJ om han haft spaning på sig hela tiden.
Citera
2014-03-23, 14:39
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Per telefon till en syster till tjejen ifråga. Ja, det stämmer men det gick aldrig till något annat.

M däremot gjorde detsamma och gick dessutom handgripligt tillväga både mot kvinnan och sonen. Hon tipsade också polisen om M trots att hon numera bo söderut.

Så sent som hösten 2012 gjorde han det igen mot AF som kontaktat AN.

Allt finns i FUP.

Vissa hundar skäller, andra biter.

Tror att alla människor kan mörda i en för den specifika människan riktigt pressad situation.

Med det sagt så menar jag inte att det behövt vara en pressad situation i det här fallet.
Citera
2014-03-23, 14:46
Medlem
T.O. KJ:s advokat har gått ut hårt med att KJ hade ingen tid att placera några ben i Gula huset och söker bevis med vittnen om att han spelade dataspel den natten när benen skulle ha flyttats.
Det var ett vittne som såg in genom det krossade fönstret i Gula huset och såg ingenting av intresse där, vittnet är osäker om det var den 18 eller 19 maj vid 10 tiden på morgonen som han var där.
Nu helt plötsligt påstås att de vittnet endast kollade armaturen i taket därför han är elektriker och aldrig kollat golvet och vill naturligtvis avföra vittnet.
Logiskt sett och sett till all bondförnuft en person placerar inga ben i Gula huset om han nu skulle ha haft några ben att placera, därför KJ visste om att han hade spaning på sig.
Han kunde väl inte veta att spaningen var placerad några dagar på MB.
Om TO lyckas skapa alibi för KJ de missade dagarna blir han friad KJ, finns ingen tvekan om det.
Citera
2014-03-23, 14:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
MB. Han fyller år det datumet.

Hon frågar alltså Micke om han vet när han fyller år fast hon redan vet det och kallar en gubbe för kille. Ja, vad ska man säga.

Citat:
Vatchareeya Bangsuan
micke vet du när min kille fyller år? jag kommer alltid ihåg honom och hans födelsedag tills jag är 100år min
kille fyller år 27 augusti
Citera
2014-03-23, 15:01
Medlem
Citat:
Per telefon till en syster till tjejen ifråga. Ja, det stämmer men det gick aldrig till något annat.

M däremot gjorde detsamma och gick dessutom handgripligt tillväga både mot kvinnan och sonen. Hon tipsade också polisen om M trots att hon numera bo söderut.

Så sent som hösten 2012 gjorde han det igen mot AF som kontaktat AN.

Allt finns i FUP.

Det finns, tyvärr, tusentals män som gör sånt. Men de var inte, vad vi vet, i hans lägenhet den kvällen med VB. Så fort någonting lutar mot KJ så blundar så många i detta forumet och pekar mot MB. Det är inte så det fungerar.

Det är som om det är någon tävling. Nu menar jag inte dig (åtminstone innan denna helg), men jag har sett folk här som har kommit upp med den ena fantastiska storyn efter den andra som ska påvisa att KJ är oskyldig och X är skyldig. Så fort den teorin blir nedskjuten så går man vidare till nästa person och nästa teori. Men aldrig går man till KJ. För mig är det helt sanslöst. Som om har man en gång sagt att KJ är oskyldig så måste han vara det och då lyssnar man inte på sunt funderande från andra håll. De posterna hoppar man över. Det samma gäller de som tillhör:

"KJ ÄR SKYLDIG" -laget
"DET MÅSTE VARA MB"-laget
"DET ÄR NÅGON HELT ANNAN"-laget
"DET ÄR INTE KJ OAVSETT VILKET" - laget.

I början av tråden var jag väldigt inne på att det skulle kunna vara MB och/eller AN. Minns att jag i min hjärna fick ihop ett scenario efter att hört att någon kvinna i samma ålder som AN blivit stoppad av polis med sin bil den natten. Sen släpptes FUP och jag har nu oerhört svårt att se att det ska kunna vara någon annan än KJ. Däremot är jag öppen för att tänka mig in i vad andra funderar på här om det inte är för extremt.

Ibland får man känslan i detta forum att det är bättre att ens lag vinner än att rätt man eller kvinna åker dit. Skrämmande! Men det är så det blir när de olika lagen hånar varandra och kallar varandra namn I guess!

Så skulle KJ bli släppt så lär många härinne känna en enorm lycka inom sig istället för en oro att mördaren, oavsett vem det är, fortfarande går fri.
Senast redigerad av lindhsky 2014-03-23 kl. 15:03.
Citera
2014-03-23, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon frågar alltså Micke om han vet när han fyller år fast hon redan vet det och kallar en gubbe för kille. Ja, vad ska man säga.

Säga om vad? Eller förstår du inte hennes sätt att visa intresse, charma MB?
Citera
2014-03-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inte så i det här fallet då tingsrättsdomen inte hann vinna laga kraft, men juridiskt dömd och polisiärt uppklarat innebär rätt ofta att det som står att läsa i domstolarnas "slutrapport" inte överensstämmer med verkligheten.

Edit: Hur ser din logik ut när du saknar såväl juridisk som all annan kunskap om det här ..? Vari består "samklangen" ?
Rätten vet inget heller, men de avkunnar en dom. Den så kallade omedelbarhetsprincipen är väl underbar... Det som förebragts rätten och det som gemene man kan läsa i FUP är övertygande nog om att rätt GM är dömd.
Citera
2014-03-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Det finns, tyvärr, tusentals män som gör sånt. Men de var inte, vad vi vet, i hans lägenhet den kvällen med VB. Så fort någonting lutar mot KJ så blundar så många i detta forumet och pekar mot MB. Det är inte så det fungerar.

Det är som om det är någon tävling. Nu menar jag inte dig (åtminstone innan denna helg), men jag har sett folk här som har kommit upp med den ena fantastiska storyn efter den andra som ska påvisa att KJ är oskyldig och X är skyldig. Så fort den teorin blir nedskjuten så går man vidare till nästa person och nästa teori. Men aldrig går man till KJ. För mig är det helt sanslöst. Som om har man en gång sagt att KJ är oskyldig så måste han vara det och då lyssnar man inte på sunt funderande från andra håll. De posterna hoppar man över. Det samma gäller de som tillhör:

"KJ ÄR SKYLDIG" -laget
"DET MÅSTE VARA MB"-laget
"DET ÄR NÅGON HELT ANNAN"-laget
"DET ÄR INTE KJ OAVSETT VILKET" - laget.

I början av tråden var jag väldigt inne på att det skulle kunna vara MB och/eller AN. Minns att jag i min hjärna fick ihop ett scenario efter att hört att någon kvinna i samma ålder som AN blivit stoppad av polis med sin bil den natten. Sen släpptes FUP och jag har nu oerhört svårt att se att det ska kunna vara någon annan än KJ. Däremot är jag öppen för att tänka mig in i vad andra funderar på här om det inte är för extremt.

Ibland får man känslan i detta forum att det är bättre att ens lag vinner än att rätt man eller kvinna åker dit. Skrämmande! Men det är så det blir när de olika lagen hånar varandra och kallar varandra namn I guess!

Så skulle KJ bli släppt så lär många härinne känna en enorm lycka inom sig istället för en oro att mördaren, oavsett vem det är, fortfarande går fri.

Jag önskar endast att rätt mördare blir dömd. Pga bristfällig - som jag ser det - utredningsarbete finns så många okända parametrar att det inte är glasklart vem denne person är.

Jag hoppas att det klarnar under denna omgång i Hovrätten.
Citera
2014-03-23, 15:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
JA, jag är 99,99% säker på att det har nämnts just något sådant ställe här på flashback innom sista året, tyvärr hittar jag inte den infon just nu, kansk någon annan kan posta den informationen.

Jag tror du har förminskat tiden för då AL påstår att torson legat ute.
Han skriver också att det egentligen inte har betydelse från sitt första utlåtande, och det ser inte ut som torson nyss placerats direkt.

Den här sk fluglarven va alltså 12,9 mm och temperaturen har väl inte så stor påverkan däremot vad för mat dom glufsar i sig. Så ser man en normal utveckling på den här larven så rör det sig om lång tid.
14-20 dagar. Dessutom så kan man avläsa i det rättsmedicinska utlåtandet att den inte legat ett kort tag.

Vad det gäller benen så fanns det vitmögel på dom och fett hade runnit ut på golvet. Det ser inte ut som dom hade placerats där så kort som 18-20 maj heller. Så AL är försiktig i sitt utlåtande, men enbart för att han tror temperaturen kan ha påverkat larven i stadie 1 och 2.
Citera
2014-03-23, 16:03
Medlem
Citat:
Det finns ett slakthus med kyl i Lakaträsk. Säkerligen utrustad med kylanläggning, tillgång till vatten och med krokar avsedda för att hänga upp älgkroppen. Finns även ett företag som tar hand om slaktavfall.

Så nog fanns det möjligheter.

Någon som har en bild på dessa krokar? Skulle vara intressant att se olika varianter.
Polisen borde upp och leta spår också.
Citera
2014-03-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den 8/5 förhörs MB och blir upplyst att han hörs upplysningsvis därför han är VB:s karatetränare.
Den 24/5 förhörs MB, men underrättas att han är inte misstänkt i utredningen utan hörs som annan.
Micke har läst förhöret och godkänner detta.
Micke är fri att gå efter förhöret. Beslut av åklagare U.S.
Här kan man inse att MB är inte misstänkt i utredningen, men den här tiden när benen placeras i Gula huset 18-20 maj är spaningen bortdragen för KJ och skall vara satt på MB några dagar.
KJ var misstänkt i utredningen från första början, därför verkar det mysko att dra bort spaningen från en person som var misstänkt och sätta den på MB som inte var misstänkt i utredningen.
Om spaningen hade varit sammanhängande på KJ hade han haft alibi att han hade inte kunnat placera benen i Gula huset, nu fick han en lucka på några dagar genom indragen spaning.
Det skulle inte ha gått att väcka åtal mot KJ om han haft spaning på sig hela tiden.

Yepp. Spaningen är en av de omständigheter som är mycket märkliga. Varför inte ha span på båda? Varför backade de ett protokoll så sent som i tingsrätten? Sjukt.
Citera
2014-03-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
T.O. KJ:s advokat har gått ut hårt med att KJ hade ingen tid att placera några ben i Gula huset och söker bevis med vittnen om att han spelade dataspel den natten när benen skulle ha flyttats.
Det var ett vittne som såg in genom det krossade fönstret i Gula huset och såg ingenting av intresse där, vittnet är osäker om det var den 18 eller 19 maj vid 10 tiden på morgonen som han var där.
Nu helt plötsligt påstås att de vittnet endast kollade armaturen i taket därför han är elektriker och aldrig kollat golvet och vill naturligtvis avföra vittnet.
Logiskt sett och sett till all bondförnuft en person placerar inga ben i Gula huset om han nu skulle ha haft några ben att placera, därför KJ visste om att han hade spaning på sig.
Han kunde väl inte veta att spaningen var placerad några dagar på MB.
Om TO lyckas skapa alibi för KJ de missade dagarna blir han friad KJ, finns ingen tvekan om det.

Nej ptecis. KJ är 100% säker på att han dygnetrunt span på sig, det framgår sv några sms också. Så oavsett span eller inte så har KJ trott att poliserna hänger efter honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in