Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJohnsson50
Tack för alla svar.
Handlar helst på Avanza då jag redan har konto där. Men jag fattar inte vart jag ska hitta mini futures, är det dom under "warranter"?
95% av dessa mini futures verkar ju döda. Alltså att ingen handel förekommer:
"Senast 0,29 SEK I dag +0,00 % +0,00 SEK "
HM Minilong Augusti: "Oms. SEK: 12 600", betyder detta att till och med jag skulle kunna flytta marknaden (priset)?
Om jag skulle handla till exempel råvaror, får jag ett pris som är nära det globala priset?
Utställaren står alltid som marketmaker. Alltså köper de alltid tillbaka det du köpt när du väl har gjort din vinst/tagit din förlust.
Nästa fråga du kommer ställa är ju då "men hur tjänar dom då pengar" jo, räntan du betalar på det som du lånar samt "spreaden" mellan köp och sälj, vanligtvis 10 öre eller så på en 10x hävstång.
Och ska du hålla på med warranter och futures på avanza önskar jag dig lycka till. Systemet är extremt efterblivet med hur de visar kurser och oftast lättast att gå in på utställarens egna sida och hålla koll därifrån.
Plus att du kan inte handla cert och/eller futures genom deras mobil app.
var det som fick mig att sluta använda avanza. Ljusår efter när det gäller tekniken. Men lika många ljusår frammåt är de när det häller prissättning på deras tjänster
Lycka till. Och var noga med att studera kanske 2-3 bolag under en längre period först innan du börjar trejda med allt för stor hävstång. Men det är helt oslagbart att köra med minifutures med ett mindre kapital!