Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-23, 13:15
  #15277
Avslutad
Stig-Erik Werner intervjuas i Ekot, bra insats från hans sida tycker jag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5817089
Citera
2014-03-23, 13:31
  #15278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Stig-Erik Werner intervjuas i Ekot, bra insats från hans sida tycker jag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5817089

Alltså, jag fattar inte varför de där jävla nazisterna får så mycket uppmärksamhet. Vad är det media håller på med? Tror de att de kan splittra SD? Nej, det kan de inte. Vad de gör är att hjälpa livsfarliga människor att få mer inflytande i svensk politik. Vidare är det ju positivt för SD eftersom SD blir av med de mer extrema personerna i partiet. Det är nästan så man tror att svenska mediechefer jobbar för SvP och SD. När fan skall liberalerna vakna upp. Det är dags för liberalerna och i synnerhet de liberalkonservativa att vakna till. Jag vet inte hur det är med er men jag vill inte leva i ett land där SD har 25 procent och SvP har 5 procent.

Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Huruvida makten anser att främmande folks kolonisering av Sverige ska vara laglig eller ej är ointressant, konsekvensen blir fortfarande densamma, svenskarnas land rövas bort från dem och svenskarna trycks undan. Svenskarna har aldrig röstat in något revolutionärt invandringsparti, utan socialdemokraterna som sedan alltid öppet och tydligt hyllat etnisk homogenitet och svensk territoriell suveränitet(liksom alla andra partier på den tiden), började i smyg och i skymundan förändra sin politik, samtidigt som alla etablerade medier förde folket bakom ljuset, ljög, skambelade, smutskastade, svartmålade och på andra sätt lurade och utövade mentalt förtryck samtidigt som makten institutionaliserade tung indoktrinering i den obligatoriska skolan. Det var inga svenskar som en dag vaknade upp och ville att deras land skulle koloniseras och ville trycka undan sig själva.

Du tycker inte att SvP gör samma sak. Har du läst på Realisten. De hänger ut människor och smutskastar dem. Lyssna på SvP-aktivisterna i det här forumet. De bryter oftast mot varenda regel om det inte hade varit för att moderatorn är nazist hade de åkt ut. Alltså - nationalisterna är ju inte mycket bättre. Ta kontra-jihadisterna på Avpixlat. De hänger ut oskyldiga människor och sedan klagar de på när Expressen gör samma sak. Om Avpixlat hade haft samma resurser som Expressen hade de antagligen varit ännu värre än dem.
__________________
Senast redigerad av GastonGaston 2014-03-23 kl. 13:35.
Citera
2014-03-23, 13:32
  #15279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Det är inte 100 000-tals människor. Sverige har en nettoinvandring på cirka 100 000 och inte mer. Jag tycker också integrationspolitiken kan skötas bättre och det finns en mängd problem med arbetsmarknadspolitiken. I synnerhet eftersom politikerna inte förstår skillnaden mellan utbud och efterfrågan - men faktum kvarstår. Invandringen har blivit ett problem eftersom politikerna vägrar att göra det som krävs för att människor skall få ett arbete. Det mest rationella är att avskaffa LAS, ta bort arbetsgivaravgifterna, ta bort företagsskatten och vinstskatter, ta bort värnskatten, ta bort lagstiftad semester och sänka inkomstskatten till 20 procent för alla som tjänar under 400 000 om året. Det finns mängder med möjligheter att lösa den här krisen vi befinner oss i genom att enbart sänka skatterna. Vad ett land behöver är typ i välfärdssammanhang enbart avgiftsfri tandvård, sjukvård, skola, dagisplatser och skolor för högre studier. Sedan får man klara sig själv. Detta är alltså inte extrema "nyliberala" åsikter men så det var ungefär så stor 1950-talets socialdemokrater ansåg att välfärdsstaten skulle vara. Alla får ett grundskydd och sedan får man klara sig själv. Invandringen är antagligen det minsta problemet vi behöver oroa oss för.

Tja, skulle man avskaffa de arbetsfria inkomsterna hade de haft pengarna att betala de avgifter som nu tynger företagens rörelseförmåga. Det handlar bara om vilket perspektiv man har, om man vill bevara och cementera det materialistiska klassamhället eller om man vill jämna ut skillnaderna på ett sätt så att mängden förmögenhet spelar en mindre roll.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2014-03-23 kl. 13:40.
Citera
2014-03-23, 13:34
  #15280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Alltså, även om vi hade fri invandring så skulle ju etniska svenskar fortfarande existera. Det är ju inte så att de kommer försvinna.

Fel, åtminstone så till vida att etniska svenskar behöver landet Sverige med dess yta och resurser för att kunna existera. Varje land har en viss bärkraft sett till hur stor befolkning den kan innehålla. Att fylla landet med invandrare tar av denna bärkraft och minskar antalet svenskar som kan finnas här samtidigt.

Dessutom så öppnar detta upp för aggressiv tävling om resurser mot andra grupper och förlorarn av en sådan konflikt kan mycket väl utsättas för etnisk rensning.

Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Som jag skrev tidigare så kan ni nationalister skapa er egen community. Varför måste ni tvinga på er nationalism på alla?

Varför ska vi skapa en community i vårt eget land? Invandrarna har väl sina egna länder, de kan väl parasitera där istället.

Det enkla svaret på varför alla samhällen måste vara nationalistiska är att det är den enda möjliga lösningen då det är det enda livsbejakande alternativet. Varför måste du tvinga din liberalism på andra?

Varför kan du inte åka till Israel och sprida ditt gift där istället?
Citera
2014-03-23, 13:42
  #15281
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Stig-Erik Werner intervjuas i Ekot, bra insats från hans sida tycker jag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5817089
Werner verkar vara en skärpt gubbe. Varför blev han utesluten ur sionsdemokrater för att han var emot ett moskèbygge?
Citera
2014-03-23, 13:42
  #15282
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Alltså, jag fattar inte varför de där jävla nazisterna får så mycket uppmärksamhet. Vad är det media håller på med? Tror de att de kan splittra SD? Nej, det kan de inte. Vad de gör är att hjälpa livsfarliga människor att få mer inflytande i svensk politik. Vidare är det ju positivt för SD eftersom SD blir av med de mer extrema personerna i partiet. Det är nästan så man tror att svenska mediechefer jobbar för SvP och SD. När fan skall liberalerna vakna upp. Det är dags för liberalerna och i synnerhet de liberalkonservativa att vakna till. Jag vet inte hur det är med er men jag vill inte leva i ett land där SD har 25 procent och SvP har 5 procent.


Du tycker inte att SvP gör samma sak. Har du läst på Realisten. De hänger ut människor och smutskastar dem. Lyssna på SvP-aktivisterna i det här forumet. De bryter oftast mot varenda regel om det inte hade varit för att moderatorn är nazist hade de åkt ut. Alltså - nationalisterna är ju inte mycket bättre. Ta kontra-jihadisterna på Avpixlat. De hänger ut oskyldiga människor och sedan klagar de på när Expressen gör samma sak. Om Avpixlat hade haft samma resurser som Expressen hade de antagligen varit ännu värre än dem.
Livsfarlig för vem? Den rådande judedyrkande eliten är livsfarlig för det svenska folket och ett hot mot dess överlevnad.
Citera
2014-03-23, 13:45
  #15283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Fel, åtminstone så till vida att etniska svenskar behöver landet Sverige med dess yta och resurser för att kunna existera. Varje land har en viss bärkraft sett till hur stor befolkning den kan innehålla. Att fylla landet med invandrare tar av denna bärkraft och minskar antalet svenskar som kan finnas här samtidigt. Dessutom så öppnar detta upp för aggressiv tävling om resurser mot andra grupper och förlorarn av en sådan konflikt kan mycket väl utsättas för etnisk rensning. Varför ska vi skapa en community i vårt eget land? Invandrarna har väl sina egna länder, de kan väl parasitera där istället. Det enkla svaret på varför alla samhällen måste vara nationalistiska är att det är den enda möjliga lösningen då det är det enda livsbejakande alternativet. Varför måste du tvinga din liberalism på andra? Varför kan du inte åka till Israel och sprida ditt gift där istället?
Det sker en aggressiv tävling om resurser redan nu - västvärlden och Kina gör sitt bästa för att roffa åt sig Afrikas och tredje världens resurser. I en fri värld skulle ingen utsättas för etniskt rensning eftersom alla skulle ha tillgång till vapen. Om invandrarna kommer hit och det inte finns någon stat måste de ju försörja sig själva. Det enda som händer är att de kommer en landmassa som vi kan kalla för Sverige. Men eftersom alla grupper som bor här bor i sina egna communities i vilka de äger och kan stifta vilka lagar som helst skulle ju de som vill kunna neka invandrarna inträde. Eftersom i stort sett allt land skulle tillhöra någon, några eller många så skulle det ju inte gå att bo här om man inte fick medgivande av community och då bara medlemskap i den communityn. Nationalism som sådan skulle ju inte förbjudas i din eller någon annan community. Du skulle kunna vara hur nationalistisk du vill precis som någon annan skulle kunna vara så icke-nationalistisk den vill.

Jag tror att Israel skulle behöva mitt "gift". Titta på hur det ser ut med nationalismen (sionismen) i Israel. Samhället faller ju isär och staten använder våld mot civila palestinier. Även oppositionella judar far illa. Som du kanske vet så är det ett ökande antal judiska hemlösa i Tel Aviv just nu. Det är inte direkt så den eliten i Israel behandlar judar bättre än den svenska eliten behandlar etniska svenskar. Lösningen på alla våra problem skulle naturligtvis vara att staten avskaffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Tja, skulle man avskaffa de arbetsfria inkomsterna hade de haft pengarna att betala de avgifter som nu tynger företagens rörelseförmåga. Det handlar bara om vilket perspektiv man har, om man vill bevara och cementera klassamhället eller om man vill jämna ut skillnaderna på ett sätt så att mängden förmögenhet spelar en mindre roll.
Alla samhällen är klassamhällen. Det går inte att komma ifrån. Däremot måste det gå att göra klassresor och i Sverige går det inte att göra klassresor längre. Det är ett problem. De som har svårast att göra klassresor är invandrare.
Citera
2014-03-23, 13:46
  #15284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Livsfarlig för vem? Den rådande judedyrkande eliten är livsfarlig för det svenska folket och ett hot mot dess överlevnad.
Livsfarlig mot vanliga människor som inte delar Svenskarnas Partis eller Sverigedemokraternas åsikter.
Citera
2014-03-23, 13:46
  #15285
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Förklara gärna lite mer specifikt vad som gör SvP till ett nationalsocialistiskt parti och vad du menar med "nationalsocialistiska idéer". Ge oss några konkreta exempel och förklara varför det gör SvP till ett nationalsocialistiskt parti. Kan du göra det?

Jämför punktprogrammet från National Socialist German Workers’ Party (NSDAP) som författades 1920 av bl.a. Hitler själv med punktprogrammet från Svenskarnas Parti. SvP har i stort sett kopierat och anpassat NSDAPs program punkt för punkt!:

SvP:
1. Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Jmfr med:
NSDAP:
4. Only a member of the race can be a citizen. A member of the race can only be one who is of German blood, without consideration of creed. Consequently no Jew can be a member of the race.

----------
SvP:
2. Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.
3. Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

Jmfr med:
NSDAP:
6. The right to determine matters concerning administration and law belongs only to the citizen. Therefore we demand that every public office, of any sort whatsoever, whether in the Reich, the county or municipality, be filled only by citizens.

---------
SVP:
9. Folkgemenskap och social rättvisa skall genomsyra samhället: Klassplittring skall ersättas med klassgemenskap där hela folkets kreativa och produktiva insatser värderas högt och ingen samhällsgrupp tillåts avancera på bekostnad av någon annan.
Jmfr med:
NSDAP:
10. The first obligation of every citizen must be to work both spiritually and physically. The activity of individuals is not to counteract the interests of the universality, but must have its result within the framework of the whole for the benefit of all...

-----------

SvP:
8. Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.

NSDPA:
13. We demand the nationalisation of all (previous) associated industries (trusts).
14. We demand a division of profits of all heavy industries.



-----

Även på övriga sidor återkommer i stort sett samma tankegångar formulerade på ett misstänkt snarlikt sett:

SvP:
Dessutom leder en fortsatt invandring av etniskt främmande människor på sikt till ett oönskat befolkningsutbyte där svenskarna steg för steg förlorar sitt eget land. ... Av framförallt dessa skäl förespråkar Svenskarnas parti i inledningsskedet ett stopp på invandringen.
(https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/)
Jmfr. med:
NSDAP:
7. We demand that the state be charged first with providing the opportunity for a livelihood and way of life for the citizens. If it is impossible to sustain the total population of the State, then the members of foreign nations (non-citizens) are to be expelled from the Reich.
8. Any further immigration of non-citizens is to be prevented. We demand that all non-Germans, who have immigrated to Germany since 2 August 1914, be forced immediately to leave the Reich.


Citat:
Att vilja ha ett etniskt homogent Sverige och att vara emot det nuvarande politiska styrelseskicket gör en inte till nationalsocialist.

Nej, men om man kopierar partiets punkter från Hitler och Nationalsocialismen rakt av så gör det partiet i fråga nationalsocialistiskt. Om du sen är medlem av det partiet har man all rätt enligt all logik att kalla dig nazist.
Citera
2014-03-23, 13:50
  #15286
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Alltså, jag fattar inte varför de där jävla nazisterna får så mycket uppmärksamhet. Vad är det media håller på med?
"Nazism" säljer. Att måla upp ett hot om stöveltramp tycks vid tillfället vara ytterst populärt för skittidningarna. Dessvärre är de lika aningslösa som vanligt och de inser inte att de personer som kan tänkas sympatisera med oss, ja, de flesta av dem litar inte på medierna och går inte på deras skräckhistorier. Resultatet blir således bara att vi växer tack vara den mediala uppmärksamheten. Och det är ju kul.

Citat:
Tror de att de kan splittra SD? Nej, det kan de inte.
Snarare normaliseras ju SD av att fokus läggs på SvP. Men visst, sunda nationalister som ännu finns kvar i partiet söker sig nog i hög utsträckning till oss istället. Åtminstone hoppas jag att det är så.

Citat:
Vad de gör är att hjälpa livsfarliga människor att få mer inflytande i svensk politik.
Äh, vi är rätt trevliga och gentila av oss. På sin höjd kan vi väl vara bedömas vara "farliga" för svenskfientliga förrädare, korrupta mediemoguler och annat patrask som säljer ut vårt folk och vårt land. Men även det är ju först på sikt. Jag vill med bestämdhet hävda att vi nationalister i Svenskarnas parti är djävulskt trevliga och fina människor, du får delta på ett av partiets offentliga event och se efter själv.

Citat:
Vidare är det ju positivt för SD eftersom SD blir av med de mer extrema personerna i partiet.
Ja, så kan man väl se det. Själv tycker jag att SD blir allt mer ointressanta, uddlösa och beigea för varje månad som går. Idag släpper man ju bevisligen in svenskförnekande pissliberaler i partiet och ger dem höga positioner och höga platser på vallistorna. Individer som adopterar icke-vita, vill att bögar ska få adoptera barn och som menar att etnicitet spelat ut sin roll. SD blir ju fullständigt ointressant ur ett nationalistiskt perspektiv och är ju idag nästan redan där Moderaterna var för 15 år sedan.


Citat:
Det är nästan så man tror att svenska mediechefer jobbar för SvP och SD.
Ja, så är det. Men det får du inte sprida vidare. För det är hemligt.

Citat:
När fan skall liberalerna vakna upp. Det är dags för liberalerna och i synnerhet de liberalkonservativa att vakna till.
Heh, oxymoron.


Citat:
Jag vet inte hur det är med er men jag vill inte leva i ett land där SD har 25 procent och SvP har 5 procent.
Nej, inte jag heller. Jag vill leva i ett Sverige där svenska nationalister har tagit makten och förändrat samhället från grunden. Några av de händelser som jag ser fram emot allra mest är ju när man samlar ihop diverse folkförrädare och rullar dem i tjära och fjädrar samt käppjagar dem ut ur landet. Notera att det är den barnvänliga och "liberala" versionen av händelseförloppet.

Vad ska vi med en massa svenskförnekande kulturmarxister och pissliberaler till? What is it good for, liksom? Det finns ju ingen poäng med eländet, det är ju bara ett virvarr av inkompetens, korruption och destruktivitet som leder till vårt lands undergång och vårt folks förintelse. Ni har haft er chans i 50 år eller så nu, det har inte fungerat, ni har förvandlat allt ni tagit vid till skit och nu är det dags att pröva något nytt och straffa de illasinnade demoner som behandlat svenska folket så oerhört illa i ett halvt sekel.
Citera
2014-03-23, 13:52
  #15287
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Werner verkar vara en skärpt gubbe. Varför blev han utesluten ur sionsdemokrater för att han var emot ett moskèbygge?
Han demonstrerade med individer som låg till höger om Sverigedemokraterna. Det får man givetvis inte göra - då blir det sparken direkt. Däremot går det utmärkt att sitta och gulla med diverse svenskfientliga förrädarpolitiker i riksdagen.
Citera
2014-03-23, 13:53
  #15288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jämför punktprogrammet från National Socialist German Workers’ Party (NSDAP) som författades 1920 av bl.a. Hitler själv med punktprogrammet från Svenskarnas Parti. SvP har i stort sett kopierat och anpassat NSDAPs program punkt för punkt!:

SvP:
1. Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Jmfr med:
NSDAP:
4. Only a member of the race can be a citizen. A member of the race can only be one who is of German blood, without consideration of creed. Consequently no Jew can be a member of the race.

----------
SvP:
2. Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.
3. Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

Jmfr med:
NSDAP:
6. The right to determine matters concerning administration and law belongs only to the citizen. Therefore we demand that every public office, of any sort whatsoever, whether in the Reich, the county or municipality, be filled only by citizens.

---------
SVP:
9. Folkgemenskap och social rättvisa skall genomsyra samhället: Klassplittring skall ersättas med klassgemenskap där hela folkets kreativa och produktiva insatser värderas högt och ingen samhällsgrupp tillåts avancera på bekostnad av någon annan.
Jmfr med:
NSDAP:
10. The first obligation of every citizen must be to work both spiritually and physically. The activity of individuals is not to counteract the interests of the universality, but must have its result within the framework of the whole for the benefit of all...

-----------

SvP:
8. Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.

NSDPA:
13. We demand the nationalisation of all (previous) associated industries (trusts).
14. We demand a division of profits of all heavy industries.



-----

Även på övriga sidor återkommer i stort sett samma tankegångar formulerade på ett misstänkt snarlikt sett:

SvP:
Dessutom leder en fortsatt invandring av etniskt främmande människor på sikt till ett oönskat befolkningsutbyte där svenskarna steg för steg förlorar sitt eget land. ... Av framförallt dessa skäl förespråkar Svenskarnas parti i inledningsskedet ett stopp på invandringen.
(https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/)
Jmfr. med:
NSDAP:
7. We demand that the state be charged first with providing the opportunity for a livelihood and way of life for the citizens. If it is impossible to sustain the total population of the State, then the members of foreign nations (non-citizens) are to be expelled from the Reich.
8. Any further immigration of non-citizens is to be prevented. We demand that all non-Germans, who have immigrated to Germany since 2 August 1914, be forced immediately to leave the Reich.




Nej, men om man kopierar partiets punkter från Hitler och Nationalsocialismen rakt av så gör det partiet i fråga nationalsocialistiskt. Om du sen är medlem av det partiet har man all rätt enligt all logik att kalla dig nazist.

Bra grävande! SvP är ett nynazistiskt parti och beskrivningen av dem i Aftonbladet igår var alltså helt korrekt. Vidare är 3 av 7 i ledningen dömda för grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in