2014-03-22, 23:31
Medlem
doughies avatar
Det var trevligt med Carmina på besök i huvudstaden. Många fina modeller hade de med sig, och de verkar vara ganska generösa med vad som går att beställa. För egen del blev det en klassiker i annorlunda färg som kommer om 8-12 veckor. Jag återkommer med resultatet!
Citera
2014-03-23, 00:55
Medlem
hoodogs avatar
TLM: jag kan bara instämma med Alister - jättebra redogörelser! Det är sådana här saker som förgyller KSOE. Keep it up!
Citera
2014-03-23, 11:01
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Det var trevligt med Carmina på besök i huvudstaden. Många fina modeller hade de med sig, och de verkar vara ganska generösa med vad som går att beställa. För egen del blev det en klassiker i annorlunda färg som kommer om 8-12 veckor. Jag återkommer med resultatet!

Måste man vänta så länge på att få reda på mer!? Berätta mer deeeeeets nu!
Citera
2014-03-23, 11:48
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Måste man vänta så länge på att få reda på mer!? Berätta mer deeeeeets nu!

Okej då. Blåa penny loafers med Tomirsula blir det. Kommer bli riktigt sprezz med vita byxor
Citera
2014-03-23, 12:08
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Okej då. Blåa penny loafers med Tomirsula blir det. Kommer bli riktigt sprezz med vita byxor

Najs! Mocka eller läder? Det kommer nog bli grymt ihop med vita byxor ja. Hoppas vi får se något av det i bildtråden. Kanske lyckas du då rentav övertyga Pörr?
Citera
2014-03-23, 12:27
Medlem
doughies avatar
Citat:
Najs! Mocka eller läder? Det kommer nog bli grymt ihop med vita byxor ja. Hoppas vi får se något av det i bildtråden. Kanske lyckas du då rentav övertyga Pörr?

Läder valde jag. Kommer förhoppningsvis se bra ut i solskenet.
Tveksamt om Pörr kommer att bli övertygad, om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2014-03-23, 12:56
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Tveksamt om Pörr kommer att bli övertygad, om jag ska vara helt ärlig.

Säg inte det. Han har ju trots allt ett par flamboyanta ljusbruna Santonis i sin skogarderob...
Citera
2014-03-23, 13:01
Medlem
doughies avatar
Citat:
Säg inte det. Han har ju trots allt ett par flamboyanta ljusbruna Santonis i sin skogarderob...

Jag tror mer att de vita byxorna ställer till det än skorna. Jag håller med om att paret från Santoni snart behöver visas upp in action!
Citera
2014-03-23, 13:20
Medlem
jonnizs avatar
Goddag!
Våren kommer och fötterna svettas. Hjälp, hjälp, hjälp.

Är i desperat behov av tips på skor. Är ute efter ett par derbys, brogues med dainitesula. Runt 2000 kronor. Vad har jag att tillgå?

Drömmen hade ju varit en Chester, fast med dainitesula. Om jag kikar på Loake1880, är Badminton ett schysst alternativ? Tycker dock den blir lite grov med lädret och den mörkare färgen.

Summa sumarum, finns det några andra skor i den prisklassen med liknande kvaliteer som (t.ex) Chester?

Tack

Edit; Efter lite googlande såg jag att CT har schysst rea på sina Paddington.
Tillverkade av Loake om jag förstått rätt. Hur är dessa? Hur ser storlekarna ut?
Senast redigerad av jonniz 2014-03-23 kl. 13:50.
Citera
2014-03-23, 13:56
Medlem
Bläddrade igenom AlisterG's blogg och stötte på den portugisiske tillverkaren Mack James. Jag föll för den övre skon i bild http://www.shoegazing.se/wp-content/uploads/2013/12/Tre-Outsiders-Mack-James-4.jpg

Är den mörkare bruna delen scotch grain? Är nämligen sugen på att gå igenom Vass för att skapa en liknande sko på antingen U- eller K-lästen och tänker mig en kombination av brun scotch grain och antique cognac. Synpunkter?
Citera
2014-03-23, 14:08
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Bläddrade igenom AlisterG's blogg och stötte på den portugisiske tillverkaren Mack James. Jag föll för den övre skon i bild http://www.shoegazing.se/wp-content/uploads/2013/12/Tre-Outsiders-Mack-James-4.jpg

Är den mörkare bruna delen scotch grain? Är nämligen sugen på att gå igenom Vass för att skapa en liknande sko på antingen U- eller K-lästen och tänker mig en kombination av brun scotch grain och antique cognac. Synpunkter?

Ser ut som det.
Finns en bättre bild på MackJames hemsida.

http://www.mackjames.com/
Citera
2014-03-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Ser ut som det.
Finns en bättre bild på MackJames hemsida.

http://www.mackjames.com/
Tackar. Har aldrig ägt skor i scotch grain förut, erfordras speciell behandling eller tas det omhand likt kalvskinn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in