2013-08-21, 08:53
Medlem
Skunksyras avatar
Trollkarlen från ö-världen. Jag tror egentligen den är jävligt bra och att jag var för ung och korkad för att uppskatta den DÅ.
Citera
2013-08-21, 16:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Liza Marklunds (nähä!) "bok" Studio sex. Maken till banal och hafsigt hopsnickrad bok får man leta efter...
Citera
2013-08-21, 23:35
Medlem
donnamanloves avatar
De som ligger på min lista över sämsta böcker jag läst är följande:

Michael Posener - Internationellt efterlyst - Mitt liv efter Trustor; så extremt tråkig, dåligt skriven, seg, ja, en total smörja. Blir irriterad bara jag tänker på skiten.

Liv Ullman - Innan du somnar; försökte läsa den en natt när jag inte kunde sova. Förvånansvärt nog hjälpte det inte trots att den var oändligt långrandig, den gjorde snarare den där natten ännu längre.

Richard Flinga - Iskallt och stenhårt: mina tjugo år i Texas fängelser; språket är under all kritik, han kommer aldrig till punkt, upprepar sig hela tiden, presenterar "fakta" flera gånger men håller sig inte till samma siffror och det finns ingen personlighet i den. Bara massa tjat.
Citera
2013-08-21, 23:36
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Liza Marklunds (nähä!) "bok" Studio sex. Maken till banal och hafsigt hopsnickrad bok får man leta efter...

Då har du inte läst Nobels testamente av henne...
Citera
2013-08-22, 01:13
Medlem
Månsans avatar
Alkemisten av Paulo Coelho. Utan att ha läst hela tråden gissar jag att den återkommer på var och varannan sida här. Borde i alla fall göra det.

Eländigare smörja får man leta efter. Därtill oförtjänt hyllad av fårskallar i hela världen.
Citera
2013-08-22, 01:20
Medlem
bobhnuds avatar
Jag blev tvingad att läsa En komikers uppväxt av Jonas Gardell när jag gick i skolan. Det är en av de sämsta böckerna som jag har plågat mig igenom! Den var bara klyschig och ointressant rakt igenom. Har man inget att skriva om, ska man inte skriva heller.
Citera
2013-08-22, 13:23
Medlem
SaftMajas avatar
Men för fan, era snedseglare. Eon av fysikern och bakomfumlaren Greg Bear måste ju i sin svenska översättning vara bland det sämsta dravel som någonsin besudlat ett papper.

O-zonen ligger bra till också på min shitlist.

Numbers eller vad den nu hette av King, den där mobiltelefoner användes för att zombiefiera folk, är tyvärr inte heller det vassaste som gjorts.
Citera
2013-08-22, 17:20
Medlem
LittleHatJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag är mot att bränna böcker men kan tänka mig ett undantag för Wittgensteins Tractatus logico-philosophicus och James Joyces Ulysses. Alla som läst den sistnämnda borde även elchockas till de glömmer allt innehåll i boken. Eller nej... stryk det. Då sabbar de ju min hjärna också...

Att kalla Ulysses för sämsta bok är väl ungefär lika klyftigt som att kalla Dom Pérignon för sämsta dryck. Allt behöver inte vara dåligt för att man inte gillar det.
Citera
2013-08-25, 19:01
Medlem
Adelaides avatar
"Snömannen" av Jo Nesbo. Tyckte boken gick väldigt mycket OT från handlingen, dessutom så var den väldigt konstigt skriven. Trots att jag läst boken så vet jag inte vad den handlar om.
Tänkte sluta läsa men fortsatte, det skulle jag inte ha gjort.
Citera
2013-08-29, 16:52
Medlem
Rallarsvingens avatar
Twilight.
Om man inte är säker på det redan så föreslår jag att man lyssnar på Alex läsning av boken. Första läsningen börjar här: http://www.youtube.com/watch?v=2L253VLwH3w

Enjoy.
Citera
2013-08-29, 21:04
Medlem
SlipadDiamants avatar
Hypnotisören författarna som jag inte minns namnet på
Änglar och demoner som jag inte ens orkade mer än 50 sidor och har alltså inte läst den hyllade da Vincikoden.
Sen fick jag för mig att läsa nån gammal klassiker bara för att, men det skulle jag inte gjort Camus, Främlingen. Öken och öken raktigenom mår illa bara jag tänker på boken. Ok - handlingen, jag värderar den inte på något annat sätt, det är svårt att tycka illa om böcker som klassas som mästerverk - har jag märkt.
Citera
2014-03-22, 21:02
Medlem
Youngbaes avatar
To Kill a Mockingbird.

Blev tvingad att läsa den i högstadiet. Kanske skulle tycka bättre om den nu men tvivlar verkligen på det. Jag är så sjukt ointresserad av huvudkaraktären. Vad heter hon? Skippy? Scout? Nåt klämkäckt fanskap med pottfrilla är det iallafall.

När jag bodde i usa var alla så jävla kåta på den boken. Det är verkligen som om de aldrig har fått läsa någonting annat i hela sina liv. Dessutom blir den ständigt korad till "världens bästa bok". Hur kan jag verkligen inte begripa.

Fyyyyyy bövelen vad tråkigt skriven den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in