2014-03-22, 19:30
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Har du något att tillföra? Då låter mest som en blandning av en moderat, miljöpartist och en vänsterpartist. De har aldrig några argument.
Nej, det har han inte därför är det bättre att ignorera han.
Citera
2014-03-22, 19:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu räknar han ju inte så mycket. Det handlar mer om hur lagar och regler skall tolkas. Tänk om ni näthatare någon gång skulle försöka förstå vad ni läser.

http://cornucopia.cornubot.se/2014/02/250-hojda-br-avgifter-i-wallenstams-brf.html

Han har rätt i vissa saker... Men att skriva av en byggnad på 50 år är bara löjligt. Lägg där till att han yrar om att skriva av marken oxå?!?
Citera
2014-03-22, 19:34
Medlem
kezz89s avatar
anonym.hedonist har fått mig att fortsätta bo i hyresrätt i många år framöver, vilket är bekvämt tycker jag och kommer då lägga in mer pengar i mina fonder i stället.
Citera
2014-03-22, 19:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
anonym.hedonist har fått mig att fortsätta bo i hyresrätt i många år framöver, vilket är bekvämt tycker jag och kommer då lägga in mer pengar i mina fonder i stället.

Haha dagens skämt!
Citera
2014-03-22, 19:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vet inte vad du läser, men jag läser att Bokföringsnämnden, en statlig myndighet under finansdepartementet, påstår att bostadsrättsföreningar eventuellt begår bokföringsbrott när de använder progressiv avskrivning istället för linjär.

http://cornucopia.cornubot.se/2014/02/250-hojda-br-avgifter-i-wallenstams-brf.html

Läste en av länkarna i din länk där cornu går helt bananas i sina avskrivningsräkningar...
Citera
2014-03-22, 19:56
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Haha dagens skämt!

Jag var helt seriös. Ser inte varför jag ska köpa ex. en 1:a med utgångspris på 1,2 miljoner. Överpris utan dess like.
Citera
2014-03-22, 19:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag var helt seriös. Ser inte varför jag ska köpa ex. en 1:a med utgångspris på 1,2 miljoner. Överpris utan dess like.

Du tänker fel. Du ska tänka räntan på 1,2 mille plus avg osv.... Inte lika dyrt då!
Citera
2014-03-22, 20:08
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Du tänker fel. Du ska tänka räntan på 1,2 mille plus avg osv.... Inte lika dyrt då!

Det har du rätt i hehe
Citera
2014-03-22, 20:10
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Fast när du kollar månadskostnaden ingår allt mellan 75 och 85% i ett topplån som har en amorteringsplan.

Då är det dyrt. Men dom pengarna får du tillbaks när du säljer.

1,2mil lån minus 15% handpenning och 1500 avgift landar på ca 4200kr/mån.

Lägger du 25% insats istället slipper du topplånet och då.har vi istället en kostnad på 2900/mån.

Dom där extra pengarna du betalar om du bara lägger 15% insats går delvis till amortering. Pengarna förvinner alltså inte utan lånet minskar.
Citera
2014-03-22, 20:12
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Fast när du kollar månadskostnaden ingår allt mellan 75 och 85% i ett topplån som har en amorteringsplan.

Då är det dyrt. Men dom pengarna får du tillbaks när du säljer.

1,2mil lån minus 15% handpenning och 1500 avgift landar på ca 4200kr/mån.

Lägger du 25% insats istället slipper du topplånet och då.har vi istället en kostnad på 2900/mån.

Dom där extra pengarna du betalar om du bara lägger 15% insats går delvis till amortering. Pengarna förvinner alltså inte utan lånet minskar.

Blev mitt huvud lite klarare, tackar!
Citera
2014-03-22, 20:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Har du något att tillföra? Då låter mest som en blandning av en moderat, miljöpartist och en vänsterpartist. De har aldrig några argument.

Jag håller med alla partier som tycker som jag i specifika frågor, så ja jag är nog en blandning. Men absolut inte vänsterpartist, för de har fel i princip i allt.
Citera
2014-03-22, 20:22
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:

Han har rätt i vissa saker... Men att skriva av en byggnad på 50 år är bara löjligt. Lägg där till att han yrar om att skriva av marken oxå?!?

Hur många år skall en byggnad skrivas av på enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in