Hej!
Igår åkte jag fast för att jag hade snattat på Hemköp värde 50:-. Sist jag snattade var jag kanske 10 år gammal och då handlade det om lite godisklubbor då. Denna veckan hade jag börjat igen för att jag hängt med dåliga kompisar och i fredags åkte jag fast. Jag kan säga att då i det ögonblicket ångrade jag det så jävla mycket. De tog mig till ett kontor i Hemköp och frågade varför jag gjorde det. Jag vet faktiskt inte varför jag gjorde det men gjort är gjort. Jag erkände brottet för polisen och efter att ha lämnat in uppg och ett polisförhör som varade i 15 min fick jag åka hem. Jag mår riktigt dåligt och lovade polisen och mig själv att jag ALDRIG skulle göra om det. Det är fan inte värt det och det har jag insett.
Nu är det såhär att jag undrar vad som kommer att hända? Kan det vara så att man slipper böter ifall dom inte anmäler det? Förlåt ifall det låter som dumma frågor men jag vill verkligen veta. Jag fyllde 18 för en vecka sen och vill helst inte att mina föräldrar vet om det eftersom jag har ingen aning hur dom skulle ta det. (rätt stränga :/) Ifall jag får en "prick i registret" kommer det då att påverka mig när jag ska söka om körkortstillstånd? Kommer det brev hem?
Tack i förhand.