2012-02-03, 17:27
Medlem
Adelaides avatar
Nu är det åter igen till snacket om Mando Diao. Jag är inte så dragen till Mando Diao, jag lyssnar mest på The Hives, Refused, The Vines, The Libertines och sådant bra skit. Men Mando Diao... visst, dom funkar. Är inget redigt fan, men dom är trevliga killar.
Citera
2012-02-03, 17:36
Medlem
Laserturkens avatar
Dom där går under kategorin "huvudvärksmusik" för det är precis det man får av eländet. Älskas inte av några andra än recensenter bosatta på Södermalm och deras snäva läsekrets av likasinnade.
Citera
2014-03-21, 23:00
Medlem
Engelskas avatar
Har Gustaf Norén flippat eller vad är det frågan om?
http://distilleryimage10.s3.amazonaw...8b370dc6_8.jpg
Citera
2014-03-22, 12:22
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelska
Har Gustaf Norén flippat eller vad är det frågan om?
http://distilleryimage10.s3.amazonaw...8b370dc6_8.jpg
Nä. Den bilden togs nog innan dom gick upp på scenen i Skavlan och framförde Black Saturday.
Citera
2014-03-22, 16:05
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Nä. Den bilden togs nog innan dom gick upp på scenen i Skavlan och framförde Black Saturday.

Det vet jag väl, vad vill du säga med det?

Det jag undrar är varför detta stilbyte helt plötsligt, både i image och musik -- känner inte igen Mando Diao längre. Norén verkar ju ha gått från att vara en manlig bimbo till att bli någon slags morfinmissbrukande sci-fi-skurk.

Har ni sett hans instagram? Überspejsade foton och bilder på hur han ber till Allah och allt möjligt knas. Är det en begynnande medelålderskris vi kan se här eller är det.... knark?
Citera
2014-03-22, 18:44
Medlem
Citat:

Det jag undrar är varför detta stilbyte helt plötsligt, både i image och musik -- känner inte igen Mando Diao längre. Norén verkar ju ha gått från att vara en manlig bimbo till att bli någon slags morfinmissbrukande sci-fi-skurk.

Har ni sett hans instagram? Überspejsade foton och bilder på hur han ber till Allah och allt möjligt knas. Är det en begynnande medelålderskris vi kan se här eller är det.... knark?

Hoppas inte. Har har väl ännu ett barn på väg, tredje eller fjärde tror jag..
Citera
2014-03-22, 18:58
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Hoppas inte. Har har väl ännu ett barn på väg, tredje eller fjärde tror jag..

Jag visste inte ens att han hade barn. Han har ju ett rätt tonårsaktigt utseende så det är svårt att se honom som farsa; är inte han och Björn mest i Berlin? Det är ju där de är som mest efterfrågade verkar det som.

Gustaf ska ju vara känd för att vara lite "småkorkad" (bimbo, typ), men jag har alltid upplevt honom som jordnära. Nu blev det Ziggy Stardust helt plötsligt. Något är fel!
Citera
2014-03-22, 19:13
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:

Black saturday låter väldigt 80-tal om du inte har tänkt på det. Antagligen låter resten av deras kommande skiva också det. 80-talet var väl ganska färgstarkt och därav så har dom bytt image till den stilen. Tänk på deras förra album. Då klädde dom sig gammaldags. Du kan nog vara lugn, dom är fortfarande Mando Diao i grund och botten.
Citera
2014-04-08, 13:49
Medlem
Citat:
Jag visste inte ens att han hade barn. Han har ju ett rätt tonårsaktigt utseende så det är svårt att se honom som farsa; är inte han och Björn mest i Berlin? Det är ju där de är som mest efterfrågade verkar det som.

Gustaf ska ju vara känd för att vara lite "småkorkad" (bimbo, typ), men jag har alltid upplevt honom som jordnära. Nu blev det Ziggy Stardust helt plötsligt. Något är fel!

Ja, han är 33 och gift fyrabarnspappa (fjärde barnet kom för ett par veckor sen). Det får man väl ändå säga är ganska ovanligt i rockstjärnesammanhang
Senast redigerad av edeis 2014-04-08 kl. 13:58.
Citera
2014-04-11, 13:37
Medlem
Engelskas avatar
Det var tydligen varken knark eller medelålderskris utan istället så var det "kvinnor" som ligger bakom deras förändring. Det och en sovjetisk synt. "Vi har slutat att ta inspiration av män"...

Citat:
Vi har slutat ta inspiration av män. De har ingenting att säga. Inte ens jag. Jag apar bara efter vad kvinnor har berättat för mig. Jag tycker att det är vår plikt att vara uppriktiga och följa våra hjärtan.
[...]
Folk kommer att hata oss för att vi säger att vi är inspirerade av kvinnor. Folk kan tro att man är ute efter att samla poäng. Det är viktigt att tillägga att vi inte gör det för saken skull, det är inte så att vi sitter och planerar nästa move [...]
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18702401.ab

Vad ska vi säga om det?

Citera
2014-04-11, 13:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det var tydligen varken knark eller medelålderskris utan istället så var det "kvinnor" som ligger bakom deras förändring. Det och en sovjetisk synt. "Vi har slutat att ta inspiration av män"...

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18702401.ab

Vad ska vi säga om det?

Vad vi ska säga är väl att vi har att göra med en grupp människor som är livrädda för att en recensent ska kalla dem "stagnerade" eller "tråkiga". Att vara rädd för hipsterrecensenter är väl en hobby så god som någon?

Själv har jag tagit inspiration av kvinnor sedan jag var en liten grabb - inte fan är jag så mycket mer spännande eller cutting edge för det.
Citera
2014-04-11, 15:56
Medlem
instämmer med att det är ovanligt att han är farsa, men de lär ju rökas på en del också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in