Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-22, 17:34
  #15229
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Varför tillhör Sveriges territorium svenskarna?
Varför ärver vi egendom från våra föräldrar och släktingar? Varför ska alla utom vita människor få bejaka sin etnicitet, ursprung och kulturella historia? Varför har inte vi rätt att överleva precis som alla andra folkgrupper som har stridit, slitit och blött på jordens alla slagfält.

Varför ska inte vi ta mer hänsyn till de som liknar oss, som vi identifierar oss med. Vi utgör inget särdeles stort hot mot någon annan här uppe i den kalla lilla avkrok som kallas Sverige men ändå talar eliterna om för oss att vi inte finns, att vi aldrig har funnits och de som säger mot eliten är "ultra-kriminella". Är Dalai-Lama "ultra-kriminell"? I den kinesiska statens ögon ja, men i de tibetanska frihetskämparnas ögon? Är de "ultra-kriminella"? Varför får de stöd av Expressen? Varför får afrikaanerna inga rubriker fastän de är en utsatt minoritet som slaktas i det tysta. Hade samma sak hänt en minoritet med annan hudfärg i ett vitt land hade det fått en helt annan uppmärksamhet.

Ingen vettig människa som är intresserad av aktier går och köper de aktier som det tipsas om på kvällstidningarnas löp och en modeintresserad person gäspar nog mest åt "de hetaste klädtrenderna" när de står i tidningarna. Samma fårskock som tar åt sig av den informationen är precis lika lättlurad när det kommer till de budorden som eliterna prånglar ut på löpen men i sin enfaldhet tror det att det är det nya svarta.

Skulle judarna lagt ner sina vapen och frågat sig, "är det här verkligen vårt territorium?" när romarna bedrev utrotning av de judar som vägrade falla in i ledet?
Citera
2014-03-22, 17:42
  #15230
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Varför ärver vi egendom från våra föräldrar och släktingar? Varför ska alla utom vita människor få bejaka sin etnicitet, ursprung och kulturella historia? Varför har inte vi rätt att överleva precis som alla andra folkgrupper som har stridit, slitit och blött på jordens alla slagfält.

Varför ska inte vi ta mer hänsyn till de som liknar oss, som vi identifierar oss med. Vi utgör inget särdeles stort hot mot någon annan här uppe i den kalla lilla avkrok som kallas Sverige men ändå talar eliterna om för oss att vi inte finns, att vi aldrig har funnits och de som säger mot eliten är "ultra-kriminella". ?

Jag som vit och arisk, får jag inte hylla vår historia som internationellt sjöfolk, vår asamytologi som importerats från Turkiet? Var går gränsen mellan att hylla det "vita" och all annan global historia som gör oss till svenskar?

Jag som vit svensk, ska jag inte få ta hit en Thaihora när vikingarna tog hit människor från hela världen?
Citera
2014-03-22, 17:45
  #15231
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jag som vit och arisk, får jag inte hylla vår historia som internationellt sjöfolk, vår asamytologi som importerats från Turkiet? Var går gränsen mellan att hylla det "vita" och all annan global historia som gör oss till svenskar?

Jag som vit svensk, ska jag inte få ta hit en Thaihora när vikingarna tog hit människor från hela världen?
Herregud... Är det på den nivån du vill diskutera? Att du inte drog till med kåldolmar och pizza också.
Citera
2014-03-22, 17:55
  #15232
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Herregud... Är det på den nivån du vill diskutera? Att du inte drog till med kåldolmar och pizza också.

Ja, jag är fan stolt över våra kåldolmar och pizzor. Vilket svenskt arv får jag vara stolt över? Enbart det som är vitt?
Citera
2014-03-22, 18:12
  #15233
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Nej, du är inte nyfiken, du är bara en jävla fjant som vill leka tuff och duktig genom att attackera "nazister", precis som du lärt dig av pissmedia och lärare i skolan att man ska göra, även om du är för korkad för att kunna göra det med ens minsta finess. Du har redan fått ett gäng svar, bland annat av Straybullet, vilka du talande nog väljer att bemöta med ännu fler barnsliga skitinlägg.

Nje, jag har inte lärt mig ett jävla skit av media om vad jag har för åsikter, och jo, jag är fortfarande nyfiken. Du vet faktiskt ingenting om min nyfikenhet.
Leka tuff och duktig förresten - jag går inte i dagis längre.

Straybullet saknar tyvärr minsta förmåga att ge mig svar då han är totalt världsfrånvänd, men han är ganska trevlig ändå på något underligt vis - du å andra sidan är helt bortom räddning.
Du pratar om finess, du pratar om att jag är korkad, du pratar om barnsliga skitinlägg och sen skriver du ditt inlägg som förkroppsligar allt det du har skrivit - fast på dig själv. Mycket intressant faktiskt. Fjant var ordet. Jag gillar emellertid det här med att du påstår att jag har lärt mig saker från skolan,men till skillnad från dig har jag faktiskt gått i skolan.
Ni som röstar på SVP är ofta ta outbildade och har ett kriminellt förflutet. Det är ju bara, så att säga, att kolla i partiledningen för att se det. Så att du, indirekt, hånar mig för att jag gått i skolan tar jag enkom som en komplimang.

Men Straybullet har rätt i en sak - jag gillar inte SvP. Jag borde hålla mig ifrån denna tråden, men ni är lite som den där irriterande klass/jobb-kompisen på Facebook, med extremt dumma åsikter. Men man dras ändå med och kolla någon gång per vecka för att se vilka dumheter de har kommit med nu.
Citera
2014-03-22, 18:15
  #15234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ja, jag är fan stolt över våra kåldolmar och pizzor. Vilket svenskt arv får jag vara stolt över? Enbart det som är vitt?

Hahah du får gärna käka vad du vill och de flesta av oss hemska nazister gillar också utländsk mat men det betyder inte att vi vill bo i lilla Somalia resten av livet för det. Det finns något som kallas för kokböcker och bara för att man gillar en viss maträtt så behöver man inte importera kocken och ett par miljoner av dennes landsmän.

Ett frivilligt kulturutbyte över gränserna är det nog ingen hemsk nazist som har det minsta problem med. Problemet uppstår när man vaknar upp en morgon och märker att ens eget mysiga och trevliga bostadskvarter har förvandlats till Downtown Baghdad
Citera
2014-03-22, 18:16
  #15235
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
1. Men ni brukar ju också föredra att använda glåpord, fast i ert fall "rasist", "främlingsfientlig" och liknande. PK, som är en förkortning av politisk korrekthet, innebär att man följer systemets agenda utan egna åsikter eller kritiskt tänkande. Tredje statsmakten fungerar som systemets propagandaflöde, varifrån de flesta av er hämtar information och referenser. Ni utgör därmed en fårflock som följer sin fåraherde, och kunde lika gärna ha varit en del av en annan fårflock om en annan sida hade segrat under världskrigen och skrivit historien. Men det är sällan en tanke som slår er. Ni diskuterar för någon annans sak istället för er egen.

2. Jag förklarade vad jag anser vara svensk kultur i en annan tråd, om det nu är så viktigt att det finns förklaringar bakom någons självbevarelsedrifter. Det är alltså svenska folket i första hand, och i andra hand "kulturen".
(FB) Juden Eli Göndör i Aftonbladet "Det finns ingen svenskhet".

1) Tack för förklaringen av PK. Den kände jag inte till...
Men glåpord. Ni är ju för fasen "främlingsfientliga" och det är väl ni helt öppna med, och därmed kan man man väl knappast se det som ett glåpord.

2) Tack för din syn på saken. Uppskattas!
Citera
2014-03-22, 18:23
  #15236
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jag som vit och arisk, får jag inte hylla vår historia som internationellt sjöfolk, vår asamytologi som importerats från Turkiet? Var går gränsen mellan att hylla det "vita" och all annan global historia som gör oss till svenskar?

Jag som vit svensk, ska jag inte få ta hit en Thaihora när vikingarna tog hit människor från hela världen?

Vår "asamytologi som importerats från Turkiet", vad är det för nonsens.
Jag hoppas du inser att det inte fanns turkfolk i Anatolien när germanerna började dyrka sina gamla gudar och därmed inget Turkiet.
Citera
2014-03-22, 18:23
  #15237
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ja, jag är fan stolt över våra kåldolmar och pizzor. Vilket svenskt arv får jag vara stolt över? Enbart det som är vitt?
Ja mycket av det som vi kallar svenskt idag kommer utifrån, men det gäller alla kulturella yttringar hos i princip alla folkslag, och det som särskiljer är vad vi, eller rättare sagt våra förfäder, behöll, vad som platsade i vår kultur förädlades och summan av alla delar blev vår kultur och det som inte rann genom silens finmaskiga nät slängdes på sophögen. Det är en helt annan sak att massimportera somalier och afghaner utan någon som helt kvalitetskontroll.
Citera
2014-03-22, 18:24
  #15238
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Nje, jag har inte lärt mig ett jävla skit av media om vad jag har för åsikter, och jo, jag är fortfarande nyfiken. Du vet faktiskt ingenting om min nyfikenhet.

Jaha, då kanske du ska försöka med en annan attityd än den du kör med.

Citat:
Leka tuff och duktig förresten - jag går inte i dagis längre.

Jaha? Det märks inte.

Citat:
Straybullet saknar tyvärr minsta förmåga att ge mig svar då han är totalt världsfrånvänd, men han är ganska trevlig ändå på något underligt vis - du å andra sidan är helt bortom räddning.

Om du vill ha svar från Straybullet kanske du ska försöka komma med någon som är värt att bemöta. Och då menar jag alltså inte svar som "Straybullet är dum i huvudet, SvPare är kriminella, du har inte gått i skolan, wöööö".

Citat:
Du pratar om finess, du pratar om att jag är korkad, du pratar om barnsliga skitinlägg och sen skriver du ditt inlägg som förkroppsligar allt det du har skrivit - fast på dig själv. Mycket intressant faktiskt. Fjant var ordet.


Citat:
Jag gillar emellertid det här med att du påstår att jag har lärt mig saker från skolan,men till skillnad från dig har jag faktiskt gått i skolan.
Ni som röstar på SVP är ofta ta outbildade och har ett kriminellt förflutet. Det är ju bara, så att säga, att kolla i partiledningen för att se det. Så att du, indirekt, hånar mig för att jag gått i skolan tar jag enkom som en komplimang.

Precis, skönt att du förstod precis vad jag menade. Du är inte lite efterbliven du inte.

Citat:
Men Straybullet har rätt i en sak - jag gillar inte SvP. Jag borde hålla mig ifrån denna tråden, men ni är lite som den där irriterande klass/jobb-kompisen på Facebook, med extremt dumma åsikter. Men man dras ändå med och kolla någon gång per vecka för att se vilka dumheter de har kommit med nu.

Gör det du, du skämmer ändå bara ut dig. Seriöst, vad fan trodde du? Trodde du att du kunde glida in här och skriva debila skitinlägg och samtidigt bli tagen på allvar?
Citera
2014-03-22, 18:24
  #15239
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
1) Tack för förklaringen av PK. Den kände jag inte till...
Men glåpord. Ni är ju för fasen "främlingsfientliga" och det är väl ni helt öppna med, och därmed kan man man väl knappast se det som ett glåpord.

2) Tack för din syn på saken. Uppskattas!

BRA! Då känner du säkert till ordet Demokratur också?!
Citera
2014-03-22, 18:26
  #15240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Varför ärver vi egendom från våra föräldrar och släktingar? Varför ska alla utom vita människor få bejaka sin etnicitet, ursprung och kulturella historia? Varför har inte vi rätt att överleva precis som alla andra folkgrupper som har stridit, slitit och blött på jordens alla slagfält.

Varför ska inte vi ta mer hänsyn till de som liknar oss, som vi identifierar oss med. Vi utgör inget särdeles stort hot mot någon annan här uppe i den kalla lilla avkrok som kallas Sverige men ändå talar eliterna om för oss att vi inte finns, att vi aldrig har funnits och de som säger mot eliten är "ultra-kriminella". Är Dalai-Lama "ultra-kriminell"? I den kinesiska statens ögon ja, men i de tibetanska frihetskämparnas ögon? Är de "ultra-kriminella"? Varför får de stöd av Expressen? Varför får afrikaanerna inga rubriker fastän de är en utsatt minoritet som slaktas i det tysta. Hade samma sak hänt en minoritet med annan hudfärg i ett vitt land hade det fått en helt annan uppmärksamhet.

Ingen vettig människa som är intresserad av aktier går och köper de aktier som det tipsas om på kvällstidningarnas löp och en modeintresserad person gäspar nog mest åt "de hetaste klädtrenderna" när de står i tidningarna. Samma fårskock som tar åt sig av den informationen är precis lika lättlurad när det kommer till de budorden som eliterna prånglar ut på löpen men i sin enfaldhet tror det att det är det nya svarta.

Skulle judarna lagt ner sina vapen och frågat sig, "är det här verkligen vårt territorium?" när romarna bedrev utrotning av de judar som vägrade falla in i ledet?
Det är ingen som tvingar etniska svenskar bevara eller avskaffa sin etniska, kulturella eller religiösa särart. Om man vill leva "svenskt" går det hur bra som helst. Är det inte bättre om staten som sådan avskaffas? Jag menar - då skulle ni ju slippa betala för dem ni inte vill betala för. Problemet är naturligtvis socialstaten och staten i stort. Avskaffar vi den så kan du och vem som helst leva hur ni vill utan intervention från någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Därför att våra förfäder byggde det här landet till sig själva och sina kommande generationer som delar deras blodsband, historia och tungomål, och inte för att det skulle berövas av diverse icke-vita lycksökare och bli ett allemansland.
Så indianerna äger USA eftersom de byggde upp det landet innan de vita kom? Om det ligger i själva "arbetet" så torde ju dem som producerar mest och arbetar hårdast ha rätt till ägandet av Sverige och inte svenskarna som grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Varför behövde judarna nödvändigtvis stjäla palestinskt territorium? Hade det inte varit bättre om de bara gick och dog?
Jag stödjer inte judisk eller israelisk ockupation av palestinskt territorium.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Därför att vi historiskt sett har kontrollerat det och därför att vi har haft/har makten att göra så.

Så Sverige äger Finland för att de har historiskt kontrollerat Finland och därför de har haft makten att göra så? Eller varför inte - Tyskland äger Norge och Danmark eftersom de har historiskt kontrollerat dem och haft makten att göra så. Indianerna äger USA eftersom de har historiskt kontrollerat landet och haft makten att göra så?

Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Det är ett prerogativ och därmed inte öppet för debatt.
Hehe..
__________________
Senast redigerad av GastonGaston 2014-03-22 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in