2014-03-22, 14:03
Medlem
Ni är fördomsfulla rasistiska idioter som "antar" eller tycker att det är ett problem att det "mixas" olika ungar. Jag har en dotter på 11 år som går i en skola där nästan hälften av dom som går där är mörka invandrare från alla möjliga MENA och EU länder. Vi brukar prata en del då jag är ganska intresserad över både hur invandrare har det men även hur Svenskar har det..

Det finns INGA PROBLEM ALLS här. Det finns knappt nån som beter sig eller pratar rasistiskt i skolan här, när jag frågar henne nånting lite mer ledande som "brukar det vara nå bråk i skolan och brukar nån invandrare vara jobbig".... -"Nä inte vad jag vet" får jag till svar. Dom umgås och skiter fullständigt i vilka jävla färger dom har eller är.

Det är när vuxna labila fördomsfulla bitterfittor ska lägga sig i och tycka och tro åt ugnarna som det blir problem. När nån unge har en förälder hemma som är rasistisk, vare sig det är mörk eller ljus, så kommer sånna här problem. Det är rasistfittor som sprider den här skiten, för barnen skiter i vilket.
Citera
2014-03-22, 14:09
Medlem
526s avatar
Vad är problemet i badhuset? Varför går det inte?
Citera
2014-03-22, 14:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Ni är fördomsfulla rasistiska idioter som "antar" eller tycker att det är ett problem att det "mixas" olika ungar. Jag har en dotter på 11 år som går i en skola där nästan hälften av dom som går där är mörka invandrare från alla möjliga MENA och EU länder. Vi brukar prata en del då jag är ganska intresserad över både hur invandrare har det men även hur Svenskar har det..

Det finns INGA PROBLEM ALLS här. Det finns knappt nån som beter sig eller pratar rasistiskt i skolan här, när jag frågar henne nånting lite mer ledande som "brukar det vara nå bråk i skolan och brukar nån invandrare vara jobbig".... -"Nä inte vad jag vet" får jag till svar. Dom umgås och skiter fullständigt i vilka jävla färger dom har eller är.

Det är när vuxna labila fördomsfulla bitterfittor ska lägga sig i och tycka och tro åt ugnarna som det blir problem. När nån unge har en förälder hemma som är rasistisk, vare sig det är mörk eller ljus, så kommer sånna här problem. Det är rasistfittor som sprider den här skiten, för barnen skiter i vilket.
Så konflikterna i den här barngruppen har inte hänt alternativt framkallats av rasistiska föräldrar? Eller vad menar du?
Citera
2014-03-22, 14:31
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:

Du måste vara mer än tillåtligt naiv.. Ditt barn har ju lärt sig i skolan att "rasism är fel". Så när du "så smidigt frågar om det är "nån invandrare som är jobbig" så är det klart att hon svarar nej. Vad trodde du? Tack för ett gott skratt, på lördagskvällen!

Förresten, jag har fått ett fantastiskt erbjudande från Nigeria, som du kanske är intresserad av? Det var skrivet på väldigt dålig engelska. Det är någon prins/kung där som är döende och vill ge bort massa miljarders dollar, haken är bara att man måste sätta in pengar på ett konto "för att täcka de administrativa konstnaderna" först....
Senast redigerad av theodor.busse 2014-03-22 kl. 14:37.
Citera
2014-03-22, 14:49
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det är inte acceptabelt. Men jag köper inte den här gärningsbeskrivningen och det var bilderna som övertygade mig.

Låt mig visa dig ett antal bilder på Ted Bundy. En så ung och välartad person han ser ut som. Knappast en person som dödat över 20 unga kvinnor brutalt. Nej, bilderna på Bundy måste övertyga dig om att han inte kan ha varit skyldig.

Du svarar dessutom inte på frågor som ställs till dig.

Varför?
Senast redigerad av Cimmerian 2014-03-22 kl. 15:04.
Citera
2014-03-22, 14:55
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Ni är fördomsfulla rasistiska idioter som "antar" eller tycker att det är ett problem att det "mixas" olika ungar.

2) Jag har en dotter på 11 år som går i en skola där nästan hälften av dom som går där är mörka invandrare från alla möjliga MENA och EU länder. Vi brukar prata en del då jag är ganska intresserad över både hur invandrare har det men även hur Svenskar har det..

1) Så det är inget problem att de svenska barnen hotades, sparkades och blev slagna av invandrarbarnen? Inga problem alls?

2) Men inser du inte att din text är meningslös? Någon annan kan presentera ett fall där DERAS elvaåriga dotter upplever STORA problem med invandrare.

Vad säger du till den personen? Att det handlar om individer? Att en persons upplevelser inte kan vara grund för att bedöma positiva eller negativa effekter av en folkgrupps närvaro?

Ni mångkulturalister har svårt att komma ihåg att det antingen måste gå att generalisera utifrån både positiva eller negativa personliga erfarenheter... eller inte alls.

Den viktiga frågan här är:

Vad gör dessa föräldrar till annat än ansvarstagande föräldrar... som skyddade sina barn? Deras ansvar är först och främst mot sina barn, och mångkulturella projekt bör ligga långt ner på alla föräldrars lista av prioriteringar.
Citera
2014-03-22, 14:58
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Källa?

Jag tror det är ungefär samma siffror som med alla barn inom diagnos-periferin. Svenska barn lider av diagnoser i ovanligt hög omfattning, skillnaden är att man inte på samma sätt diagnostiserar i medicinsk mening i andra kulturer.

Mvh

Men problemen i skolorna eskalerar ju när vita svenskar försvinner från skolorna. Detta talas det stort om i tidningarna... segregationen i skolorna.

Om svenska barn vore problemet skulle ju invandrarskolorna bli BÄTTRE om svenska barn försvann från dem, men så är inte fallet. Snittet sänks och skolan med invandrare benämns från och med de svenska barnens frånvaro som "problemskolor".

Samma sak med bostadsområden. Vad är klagandet på segregation om inte frånvaron av vita människor bland svartmuskiga invandrare?

Varför måste svartmuskiga människor vara med vita människor för att inte allt ska degenerera?
Senast redigerad av Cimmerian 2014-03-22 kl. 15:04.
Citera
2014-03-22, 15:09
Medlem
Citat:

Oj vad du verkar arg! Helt klart är att du verkar ha problem med dina barns integration, förmodligen är det inga andra barn som gillar dina, finns returflighter till somalia, bara tippsar
Citera
2014-03-22, 15:32
Medlem
Klart som fasen att det blir liv i luckan när människor som har betalat dyra pengar för att slippa mångkultur i sin vardag helt plötsligt hör att deras ungar skall integreras med diverse sandtroll och minisäckar på tillväxt. Ska man i framtiden inte ens kunna hålla sig och sina ungar borta från mångkulturen pga tvångsbussning och liknande så kommer vi få se en utvandringsvåg från Sverige där unga medelklassföräldrar med attraktiva utbildningar tar och lämnar landet till förmån för mer exklusivt vita alternativ.

Det bästa av allt är dock att alla stolligheter av den här typen bara skapar mer och mer grogrund för svenska nationella grupperingar och partier När folk inte ens känner att deras barn går trygga längre och att de inte har någonstans att fly så kommer de till sist att göra motstånd. Det är snart val och jag rekommenderar alla er som uppskattar vita och välfungerande bostadsområden och inte vill bo granne med diverse MENA människor att lägga er röst på Svenskarnas parti. Det enda parti idag som vill stoppa invandringen och starta upp en ansvarsfull utvandring

Personligen så hoppas jag faktiskt att staten drar igång sådana här tvångsbussningsprojekt på allvar överallt då det kommer att snabba på det nationella uppvaknandet hos svensken. Kom bara ihåg att inte lägga er röst på SD då även SD är FÖR sådana stolligheter som tvångsbussning för att BLANDA upp bättre precis som kulturmarxisterna i övriga partier
Citera
2014-03-22, 16:28
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Till Wessla (problem när jag skulle citera ditt inlägg)

Hoppas du inkluderar nysvenskarnas föräldrar (delar upp för att det ska vara enklare att skriva). Tenderar att hålla med dig. Som jag skrev innan. Får en nysvenskt barn höra hemifrån att svenskar är kräk lär den ungen hålla sig på avstånd från sina svenska klasskamrater. Samma med en svensk unge. Hör man hemifrån vilka parasiter alla invandrare är tar man med sig det. Föräldrarna bör skolas. Nysvenska föräldrar och svenska föräldrar. Möten och diskussioner. Media ska hålla sig långt borta.

Spyr på Aftonbladet som skriver ut rasism. Aftonbladet skapar rasism.

Sen tror jag inte på tvång. Känner både invandrare och svenskar som helst vill bo med sina egna. Andra har inget emot att bo blandat. Folk ska ha ett eget val.
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-03-22 kl. 16:31.
Citera
2014-03-22, 16:38
Medlem
Funkydudes avatar
Har ingenting konkret hänt (våld, hot eller mobbning, you name it) så känns det skitnödigt för att inte säga rasistiskt av föräldrarna. D.v.s. har ingen unge högljutt klagat över att de måste bada med ett gäng araber utan det är föräldrarna som skvallrat och nu tycker det här : "inte alls känns bra" så är detta fel agerat imo. Det finns säkert någon dampunge bland invandrarna men det finns det med stor sannolikhet även bland svenskarna. Bättre att sätta in insatser mot dessa om de inte kan bete sig, det gjordes på min tid när vi var och badade och några inte kunde hantera denna frihet Handlade om såväl svenskar som "turkar" (som vi så fint kallade dem), även om alla på den tiden kom från samma skola och invandrarna var relativt integrerade redan då. Detta borde inte vara så jättesvårt då det handlar om sex-sju-åringar, knappast ensamkommande flykting"barn" i 25-årsåldern...

Men man ska dock ha i baktanke att ungarna i denna ålder med stor sannolikhet redan börjat hjärntvättats av lärarna. Skulle inte alls förvåna mig om Muhamed blottat kuken för lilla Lisa och sedan slagit henne lite för att avsluta med att skita ner sig i bassängen. Men då griper lärarna in och berättar att stackars Muhamed har det svårt just nu. Han är från en främmande kultur och har tvingats fly från krig. Traumatiserad och inte alls så insatt i våra normer och regler. Lisa får vackert be honom om ursäkt då hon skvallrade. Därmed säger inte heller Lisa något om det inträffade till sina föräldrar. Hon skäms över att ha dömt Muhamed för incidenten, det är ju faktiskt han som är offret här.

Kan finnas två sidor av myntet. Vita medelinkomsttagare med småbarn kan vara nog så rasistiska. Men samtidigt verkar badhus och invandrare vara en kombination som aldrig fungerar...
Senast redigerad av Funkydude 2014-03-22 kl. 17:26.
Citera
2014-03-22, 16:41
Medlem
krackelerars avatar
[quote=UsamaBinNorrland|48052642]
Citat:

Hoppas du inkluderar nysvenskarnas föräldrar (delar upp för att det ska vara enklare att skriva). Tenderar att hålla med dig. Som jag skrev innan. Får en nysvenskt barn höra hemifrån att svenskar är kräk lär den ungen hålla sig på avstånd från sina svenska klasskamrater. Samma med en svensk unge. Hör man hemifrån vilka parasiter alla invandrare är tar man med sig det. Föräldrarna bör skolas. Nysvenska föräldrar och svenska föräldrar. Möten och diskussioner. Media ska hålla sig långt borta. Spyr på Aftonbladet som skriver ut rasism. Aftonbladet skapar rasism. Sen tror jag inte på tvång. Känner både invandrare och svenskar som helst vill bo med sina egna. Andra har inget emot att bo blandat. Folk ska ha ett eget val.
Det valet att bygga paralella samhällen skall det dock inte ha i Sverige på svenskt territorium.
Så talar endast en ickesvensk, en blatte in disquise på internet förstås.
Varför ska vi svenskar upplåta vårt land till paralella samhällen och självsegregrerande araber och afrikaner? Vad tjänar det svenska folket på detta? Absolut ingenting, tvärtom är det riktigt illa för oss.
Anser du att samma sak gäller för alla andra folk på jorden i deras länder?
Turkar ska upplåta sitt land till afrikaner och afrikanska paralellsamhällen skall växa på turkiskt territorium? Vad tror du turkarna anser om detta?
Somalier ska upplåta sitt land åt kineser och låta dem bygga chinatowns i Somalia?
Då kurderna som kämpar för ett eget land åt sitt folk, tror att den dag de fått ett eget land tänkt dela det med tyskar, med japaner, med nigerianer och låta dem bygga egna samhällen på kurdiskt territorium? Knappast troligt, så skippa skitsnacket ditt stolpskott.
Bara i Sverige förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in