2014-03-21, 20:25
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Skulle mångkulturalisterna tycka samma sak om det vore det omvända: i simhallen hotade, sparkade, skållade och slog de svenska barnen invandrarbarnen?

Absolut inte.

Våldet kan ENDAST accepteras om det drabbar vita.

Alltid samma sak. Det slår aldrig, aldrig fel.

Det här med skållandet (jösses vad det tas i för att bibehålla sin point) är, givet att det inte är fel på badets värmereglering, helt omöjligt på svenska badhus.
För att ingen ska bränna sig och av energibesparingsskäl når tempen i kranen ca 40 grader.

Om detta är en överdrift över småttingarnas ligistattityder (och här måste vi ju tala om en ung kvinnlig brottsling då duschandet knappast sker könsintegrerat på badhus, det är nog hon med slöjan!) vad mer kan vara överdrifter?

Ingen personal i omklädningsrummet påstår föräldrarna. Hur vet de det, var någon orolig morsa på plats?
Citera
2014-03-21, 20:28
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det du pratar om ovan har inget med ämnet att göra. Det är sjukdomsrelaterade symptom hos en väldigt förvirrad ung man som tar sig uttryck i vansinniga lögner och vanföreställningar.

Integration i tidig ålder gynnar rent generellt både svenskar och invandrare. Vad tror du själv: blir det bättre integrationsförhållanden när barn ser sig i ett mångetniskt sammanhang redan från början eller blir det bättre om man går skilda vägar och känner avsmak för varandra (som du själv)?

Tycker du inte respekten ska vara ömsesidig? Ett svenskt barn ska inte behöva tvingas till integration om den andra parten inte beter sig vettigt.

Om ömsesidig respekt och alla beter sig vettigt mot varann så skulle ett sånt här projekt spira, men nu fungerade inte projektet och en del verkar kräva att de svenska barnen bara ska finna sig i det och försöka ändå. Varför undrar jag? Oavsett ursprung så vill man inte integreras med idioter.
Citera
2014-03-21, 20:38
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Den här frågan var ursprungligen ställd av Meiji till x-mohammed-x men han visade sig som vi misstänkte vara ett ynkligt litet troll och har undvikit att svara, kanske du har mer "stake"?

"Det är alltså enl. dig "främlingsfientligt" att inte acceptera, att barnen blir slagna, sparkade och hotade av invandrarbarn eller invandrare?"

Det är inte acceptabelt. Men jag köper inte den här gärningsbeskrivningen och det var bilderna som övertygade mig.
Citera
2014-03-21, 20:45
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det är inte acceptabelt. Men jag köper inte den här gärningsbeskrivningen och det var bilderna som övertygade mig.

Är det bilderna från bloggen du menar?
Citera
2014-03-21, 21:27
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Är det bilderna från bloggen du menar?

Givetvis.

Till det kan vi lägga påståendet om den stora gruppen. Två klasser delades = en klass i taget. Det trånga utrymmet kan omöjligen syfta till bassängen (vilket även bilderna stödjer) utan till skolans gemensamma lunchutrymme. Och i förlängningen blir även det resonemanget ohållbart eftersom de gärna ser utbyte med klassen - dock inte i simbassängen.

Slutligen: den andra gruppen funkade men inte denna. Why not?

Individer. Så solklart. Som man väljer att inte ens se utan gör det till ett överlag havererat samvaroprojekt.

Jesus.

Tillägg: jag ser curlande wt-föräldrar på en liten ort som ogillar negrer om de inte har bättre argument än så här.
Senast redigerad av Remloff 2014-03-21 kl. 21:32.
Citera
2014-03-21, 21:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
VEM syftar du på? Är det profeten Muhammed, som du beskriver som "en väldigt förvirrad ung man" med "vansinniga lögner och vanföreställningar"? Vare mig fjärran att motsäga det isf... men, du påstod ju, att du själv var muslim?

Nej, varför skulle jag prata om Muhammed i en tråd som denna? Jag föreslår att vi lämnar det ämnet till en annan gång så vi kan fokusera på det här ämnet istället.

Citat:
Humpcut beskrev sin egen upplevelse av "ett mångetniskt sammanhang" så här:

Humpcuts enskilda upplevelse är inget värd när den ställs mot en annan.
Därmed är den inte intressant för diskussionen.

Citat:
Tycker du, att integrationen verkar ha varit en succé?

Långt därifrån, men det är också därför integrationsmöjligheterna finns i våra barn. Dock håller jag med om att man måste hitta en skiljelinje, men det måste också råda ömsesidig respekt och tolerans för varandra. Jag vill t.e.x. inte att mina barn ska börja dricka och festa som många svenskar gör. Men man kan fortfarande respektera kulturella olikheter. Detta gör människor normalt sett som lärt sig att leva i ett mångkulturellt och etniskt sammanhang redan från början.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-03-21 kl. 21:32.
Citera
2014-03-21, 21:34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Givetvis.

Till det kan vi lägga påståendet om den stora gruppen. Två klasser delades = en klass i taget. Det trånga utrymmet kan omöjligen syfta till bassängen (vilket även bilderna stödjer) utan till skolans gemensamma lunchutrymme. Och i förlängningen blir även det resonemanget ohållbart eftersom de gärna ser utbyte med klassen - dock inte i simbassängen.

Slutligen: den andra gruppen funkade men inte denna. Why not?

Individer. Så solklart. Som man väljer att inte ens se utan gör det till ett överlag havererat samvaroprojekt.

Jesus.

Förstår inte hur några bilder på barnen kan bevisa något. Vem kan inte samla ihop vilket gäng som helst och få de att le i 1 sekund för ett foto?

Sen har jag inte läst på tillräckligt för att säga nåt om grupp nr 2, men oavsett.. Föräldrarna var ju positiva till en början. De kan knappast blivit fullfjädrade svp:are från ingenstans och krävt separation,
Citera
2014-03-21, 21:34
Moderator
Carlboms avatar
Och du säger att det är på individnivå. Då är det väl ok att ta bort sitt barn från dessa skadliga individer eller?
Citera
2014-03-21, 21:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker du inte respekten ska vara ömsesidig? Ett svenskt barn ska inte behöva tvingas till integration om den andra parten inte beter sig vettigt.

Om ömsesidig respekt och alla beter sig vettigt mot varann så skulle ett sånt här projekt spira, men nu fungerade inte projektet och en del verkar kräva att de svenska barnen bara ska finna sig i det och försöka ändå. Varför undrar jag? Oavsett ursprung så vill man inte integreras med idioter.

Barn beter sig som barn. Om man systematiskt rent kollektivt skulle sära på barn så fort det uppstår lite turbulens skulle vi vara tvungna att stänga skolorna permanent. Man får jobba med barnen och underlätta för dem, som man gör med allt annat i skolan. Givetvis finns det skräckexempel som kräver särskilda åtgärder men jag tror faktiskt inte att det här är något svårbemött skräckexempel.
Citera
2014-03-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Skulle mångkulturalisterna tycka samma sak om det vore det omvända: i simhallen hotade, sparkade, skållade och slog de svenska barnen invandrarbarnen?

Absolut inte.

Våldet kan ENDAST accepteras om det drabbar vita.

Alltid samma sak. Det slår aldrig, aldrig fel.
Och detta sker i alla vita västländer, slump, juden?
Citera
2014-03-21, 21:40
Moderator
Carlboms avatar
Ok. Ska försöka samla min bild av det här.

Ett integrationsprojekt havererar pga av att individer i invandrargruppen inte kan bete sig schysst mot sina svenska kamrater. Det är vad föräldrarna säger iaf, som trots allt är positiva till fortsatta projekt (om än under andra former)

Har det skapats en höna av en fjäder undrar jag?
Citera
2014-03-21, 21:41
Medlem
är ofta i badhus i göteborg med mitt barn, och visst är invandrarungdomar ur vissa grupper
jkligt stökiga, dom beter sig inte som andra, vet inte om det handlar om kulturskillnad
eller om dom bara är jvligt ouppfostrade, badvakten får säga till dom hela tiden
och man märker att vissa barn blir oroliga.

och jag vill tillägga att jag inte är rasist, är född i sverige med utländska föräldrar
tycker fan att folk ska uppföra sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in