2014-03-22, 12:45
Medlem
henkesss avatar
Ursprungligen postat av zemixon... blabla Massa smörja och nonsens...

Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Förlåt då har jag missat ditt svar. Jag tror man skall vara försiktig med att föra vidare den typen av ganska viktig information om man inte har koll på källan. Men det är lätt att hänt att man läser något här och tror det är sanning. Har säkert hänt mig också. Men då är det viktigt att man dementerar när man inser att man hade fel så inte trådsanningen sprider sig. Men det har du tydligen redan gjort så då ber jag återigen om ursäkt.

Svårt att tro att nån lyssnar på han förutom lagro. Så hinner aldrig bli några trådsanningar. Snarare massa uppenbara nödlögner som han drar till med. I hans plan för att för att smutskasta paret MB/AN så mycket han kan. Jag tycker dock att han borde hålla en aning högre nivå, blir nästan lite pinsamt att läsa hans ständiga hat mot MB/AN
Senast redigerad av henkess 2014-03-22 kl. 12:49.
Citera
2014-03-22, 12:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ledsen Quarrel, men du har inte koll på läget. Vid den aktuella perioden (2013-05-04 - - 05-23) så gick det bra att sms:a och få reda på vem som äger ett fordon. Denna tjänst ändrades förra året. Du kan fortfarande få reda på vem som äger fordonet utan att vara en juridisk person, genom att ringa 0771-141516 och få det uppläst. Fordonsuppgifter ges dock på det sätt som du beskrivit, utan namnuppgifter, så långt är det rätt.
Var inte ledsen. Jag har koll på läget så långt som att jag inte visste att det går att få ut ägaruppgifter i SMS längre. Däremot går det fortfarande att få ut ägaruppgifter via telefax, jag gjorde det senast 18 mars.

En av förfrågningarna i FUP kunde tidigare dateras till min förfrågan, då jag också tog ut ett telefax. Det syns dock inte i FUP att jag gjorde det. Vem mer än jag har telefaxmaskin?
Citera
2014-03-22, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
När man ser måtten du uppgivit och gör en visuell bedömning från foton som är tagna stämmer det väl in.
Enligt förundersökningen uttalar LV:
När han såg att en fönsterlucka var borta och rutan krossad blev han nyfiken och går fram till det trasiga fönstret och tittar in.
Detta på grund av att han en gång i tiden arbetat vid en annan berganläggning och det gula huset var marketeri.
Han lade inte märke till något i huset, han kände inte heller någon lukt.
I förundersökningen nämner han ingenting om någon armatur han kollar in.
En person som går fram till fönstret ser naturligtvis också på golvet och de här benen låg 170 cm från centrum av fönstret och var korslagda och en bit från väggen. Sedan när golvet ligger betydligt högre än marknivån är det lätt att kontrollera vad som fanns på golvet.
Jag anser LV hade aldrig missat om där låg några ben, men det fanns inga ben där det är sanningen, som måste accepteras.

Ja för dig är det sanning. Du kan ju lyssna på ljudinspelning med LV från TR 7 minuter in. Ljuger han då? Vad ska TR gå efter som dömer efter det som framkommer under förhandling och inte vad som står i FUP?
Citera
2014-03-22, 12:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Då Kristoffer väljer att dikta ihop ett alibi med fokus på flaskans placering och de påstådda efterverkningarna så har det väl med mordet att göra

Flaskan har inget med ränndretan att göra. Lyssna på bandinspelningen.
Citera
2014-03-22, 12:57
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var inte ledsen. Jag har koll på läget så långt som att jag inte visste att det går att få ut ägaruppgifter i SMS längre. Däremot går det fortfarande att få ut ägaruppgifter via telefax, jag gjorde det senast 18 mars.

En av förfrågningarna i FUP kunde tidigare dateras till min förfrågan, då jag också tog ut ett telefax. Det syns dock inte i FUP att jag gjorde det. Vem mer än jag har telefaxmaskin?
Det går fortfarande att få ägaruppgift på fordon på sms genom 72503, betalningen sköts med wywallet.
Det är bara några veckor sen jag gjorde det, annars har dom stängt ner det väldigt nyligt.
Citera
Bannlyst
Citat:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/Sms-tjansten-vem-ager-fordonet/?id=1092

Sms-tjänsten Vem äger fordonet?
Vår sms-tjänst Vem äger fordonet ger dig fordons- och ägaruppgifter direkt via sms.

Skicka ett registreringsnummer till nummer 72503. En kort stund därefter får du ett svars-sms med information om det fordon som har det aktuella registreringsnumret. Tjänsten är avgiftsbelagd och kostar 3 kronor per skickat sms (teleoperatörens avgifter tillkommer).

Kan du inte ta emot sms från oss? Det kan bero på den nya lagstiftning om betaltjänster som infördes 1 februari 2013.
Citera
Medlem
Citat:
Har åklagaren ljugit? Det har jag missat i så fall.
Hon måste ju t.ex. få påstå att KJ utfört mordet. Även om inte alla håller med.
Åklagarna ljuger inte, men de har satt sig i en besvärlig situation, jag anser de skulle aldrig ha väckt åtal mot KJ.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-22 kl. 13:26.
Citera
2014-03-22, 12:59
Medlem
Citat:
Har åklagaren ljugit? Det har jag missat i så fall.
Hon måste ju t.ex. få påstå att KJ utfört mordet. Även om inte alla håller med.

Så här rapporterade närvarande.

Ursprungligen postat av CarlJanne75

Är inte åklagaren tämligen vårdslös med sanningen här? - Vi menar att samma typ av tejp, avdragen på samma sätt... Detta tillsammans med dna och blod visar att tejpbitarna i håret kommer från tejprullen som ägs av 22-åringen.by Nils Johansson edited by Hans L. Olofsson 11/15/2013 9:28:55 AM 10:28 AM yesterday
Citera
2014-03-22, 13:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Eftersom man som bekant inte vet så mycket om orsaker och sammanhang, mer än kanske att mördaren var pskykopat, kan det vara frågan om ett lustmord.

Misstänker att det är en linje som åklagarna lägger fram nar man pekar på hunden.

Ett sådant kan mycket väl ha utförts i sin helhet ute i skogen.

Mordplats i hemmet bygger annars helt på styckningen som sådan, orsaker därav och statistik.
Eftersom att varje fall är unikt, blir det doc osäkert att bedöma hela händelseförloppet genom statistik.

Det kan alltså röra sig om ett lustmord och också utfört, i sin helhet ute i naturen.

Tror försvaret försöker skriva en historia, genom att fastställa "ett" händelseförlopp som sedan kan styrkas genom nya uppgifter från KJ, uppgifter som han kan hitta på och styrka i efterhand genom Xbox, detta torde bli svårt.
Försvaret får mycket svårt att bestrida denna gärning, att han inte skulle hinna placera kroppsdelarna i ödehustet är löjeväckande, alla måste inse att kroppsdelarna har placerats "i all hast" på det sätt som det hittades, KJ ville nog helst inte att dessa skulle hittas

Försvaret kommer genom undersökningen av X-boxen inte kunna göra troligt att KJ inte varit inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan i något avseende. En slutplädering som friar KJ och rentvår honom från alla anklagelser som riktats mot honom vore en fantastisk bedrift av Thomas Olsson om han skulle lyckas med detta, en sensation - och detta kommer inte att hända, inte ens i sinnevärlden.

Nej, något lustmord är det här alldeles säkert inte fråga om. Inte från KJ-perspektiv. Dock kan naturligtvis inte uteslutas att någon eller några medgärningspersoner kan ha tillfredsställt sin sexuella lust vid det utdraga eventet där Vatchareeya skulle sluta sina dagar, naken, värnlös och döende av inre skador. Ett intressant förlopp för KJ att beskåda - men ingen sexuell lustförnimmelse, jag tror att KJ:s motor drivs av annat än sex.
Citera
2014-03-22, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/Sms-tjansten-vem-ager-fordonet/?id=1092

Sms-tjänsten Vem äger fordonet?
Vår sms-tjänst Vem äger fordonet ger dig fordons- och ägaruppgifter direkt via sms.

Skicka ett registreringsnummer till nummer 72503. En kort stund därefter får du ett svars-sms med information om det fordon som har det aktuella registreringsnumret. Tjänsten är avgiftsbelagd och kostar 3 kronor per skickat sms (teleoperatörens avgifter tillkommer).

Kan du inte ta emot sms från oss? Det kan bero på den nya lagstiftning om betaltjänster som infördes 1 februari 2013.
Jag har inte kollat om det går att ta emot ägaruppgifter via SMS på länge, telefax är kostnadsfritt.
Citera
2014-03-22, 13:04
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Åklagarna ljuger inte, men de har satt sig i en besvärlig situation, jag anser de skulle aldrig ha väckt åtal mot KJ, när deras enda påståtta bevis var en hunds markering som även feltolkades.
Åklagarna skall inte väcka åtal om de inte anser att de vinner målet, som de också gör till 80%, jag anser att väcka åtal för mord borde kravet vara att det finns starka bevis, därför konekvenserna är stora även vid en friande dom, personen blir stämplad oftast av omgivningen.
Eftersom KJ blev dömd i TR så kan man ju inte påstå att åklagarna inte skulle ha väckt åtal. Oavsett hur det går i HR så visar ju domen i TR att det var riktigt att pröva frågan i domstol.
Citera
2014-03-22, 13:06
Bannlyst
Citat:
Jag har inte kollat om det går att ta emot ägaruppgifter via SMS på länge, telefax är kostnadsfritt.

Oavsett så visar de sökningar som gjorts på KJ:s bil inte vem som äger bilen. För att få reda på det så lämnar man uppgift om vem/vilket nummer som gjort förfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in