Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Man vet alltså att lägenheten inte är mordplatsen? Var säger vem det? Har du någon hänvisning?
Det vet man ju inte, först sa man i media att åklagarna avfärdat lägenheten men senare
så ändrade sig damerna i tingsrätten och sa att lägenheten fortfarande kan vara mordplatsen.
Jag tror du vet detta så därför blir dina motfrågor onödiga, du kan inte få hänvisningar åt varken
det ena eller det andra hållet. Möjligtvis att orden från åklagarna i tingsrätten väger tyngre
än medias skildring av åklagarnas tidigare rapportering där damerna avfärdar lägenheten som mordplats. Det är gissningsvis det "alternativet" du vill ha för då kan man få in grannarnas stegrande vittnesuppgifter och 112 samtalet i händelsekedjan bättre.
Frågan är väl huruvida pålitliga dessa nyfikna grannar är, min erfarenhet säger mig att dom
blivit påverkade av varann och media och därför lägger jag inte så mycket vikt på dessa "skrik",
som är så hjärtskärande, enligt grannarna, att man numera kan säga att man inte hört värre
gallskrik i hela sitt liv.
Tänk vad bra åklagarna har det, dom går på gröndete dom och håvar in olika händelseförlopp,
bara för att dom kan och har resurserna, åklagaretik tycker inte jag skulle vara så tokigt om man
införde. Klarar man inte att vara objektiv till förundersökningsmaterialet skulle man bytas ut
på samma sätt som försvarsadvokater kan bytas ut, men det är ju förstås en annan debatt det. . .