Citat:
Ursprungligen postat av
Wireman
För över alla i slutet av passet. Våran provledare sa till när det var fem minuter kvar. Blir lättare om man ska göra ändringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
cajolen
Så ni får bara överföra svaren på slutet av själva provtiden?
Vi fick iaf senast någon minut efter provtiden på oss att skriva över svaren.
Hoppas man får göra likadant iår!
Annars är det ju ett väldigt slöseri på tid!

Ni pratar om olika saker. Jag syftade på det egentliga svarshäftet, inte det personliga svarshäftet (egentligen ett "kontrollpapper") jag tror du, cajolen, avser.
Citat:
Ursprungligen postat av
vhdent
När provtiden på 55 minuter är slut, är också delprovet slut. Egentligen ska man inte få skriva överhuvudtaget efter att provtiden har gått ut. Man kan alltså inte vara förvissad om att få någon minut på sig att föra över svaren.
Svarshäftet får man absolut inte skriva på nåt efter 55 minuter, då kan hela ens prov bli diskvalificerat. Men kontrollpappret är väl klart att man får fylla i efteråt? Annat har inte jag varit med om i alla fall. Däremot tycks det vara lite olika huruvida man får fylla i det ifrån svarshäftet eller inte, det beror på provledaren. Standard är väl att det ska ske ifrån provhäftet.
Jag tror jag kommer köra på följande teknik i alla fall:
jag ringar in svar på provhäftet på två sidor sedan för jag över det till svarshäftet kontinuerligt. Då behöver jag aldrig bläddra tillbaka massa sidor. Att ringa in svar på provhäftet förlorar man nästan ingen tid på alls och att fylla i typ 4 svar åt gången på svarshäftet (eller typ 10 på ORD) är mer tidseffektivt att göra än en efter en (samt förmodligen mer effektivt än att göra allt på en gång eftersom man då måste bläddra om massa sidor) vilket torde göra det till den mest optimala och säkraste metoden. Skulle gärna vilja höra hur flera gör och ifall min presumtiva metod är gångbar.