Citat:
Nej, det kommer ett svar inom 14 dagar i så fall om han nu överklagar. Inget PT i HD, sen är det kanske då han fattar innebörden av att inte komma längre.
Och jag är glad att han inte fick 250000 i skadestånd och den bredkäftade advokaten skulle minsann kolla upp detta för det va något fel angående skadeståndet. Nåväl hans nota hamnade på att betala 250000 istället vilket såklart tas om hand av skattebetalarna.,
Detta dyra helvete till människa och tillika oduglig rent samhällsmässigt har kostat allt för mycket för både staten och familjen Johansson. Det är inte meningen att rättssystemet ska släppa en sån här typ för att han råkat frias i två instanser för att man inte hade en kropp.
Nya bevisning i mordmål gav resning enligt helt korrekta grunder.
Nu först har samhället gjort sin plikt och satt in den här typen på ett långt fängelsestraff. Och jag hoppas han gör bort sig utav helvete, så han förvaras längre., Helst så han är så gammal eller sönderslagen att han inte kan utföra så mycket mer brott.
HD tar bara upp mål om de har prejudicerande betydelse eller om det finns andra synnerliga skäl.
Och jag är glad att han inte fick 250000 i skadestånd och den bredkäftade advokaten skulle minsann kolla upp detta för det va något fel angående skadeståndet. Nåväl hans nota hamnade på att betala 250000 istället vilket såklart tas om hand av skattebetalarna.,
Detta dyra helvete till människa och tillika oduglig rent samhällsmässigt har kostat allt för mycket för både staten och familjen Johansson. Det är inte meningen att rättssystemet ska släppa en sån här typ för att han råkat frias i två instanser för att man inte hade en kropp.
Nya bevisning i mordmål gav resning enligt helt korrekta grunder.
Nu först har samhället gjort sin plikt och satt in den här typen på ett långt fängelsestraff. Och jag hoppas han gör bort sig utav helvete, så han förvaras längre., Helst så han är så gammal eller sönderslagen att han inte kan utföra så mycket mer brott.
HD tar bara upp mål om de har prejudicerande betydelse eller om det finns andra synnerliga skäl.
Ja, kanske kan insikten om att det är över nu, slut, satt en gräns för det hänsynslösa röveriet mot andra människor som till slut även innebar "stöld av liv". Och grovt så. Kanske kan den insikten till och med ge ett lugn som hen inte upplevt tidigare?
Hade förstås varit ett riktigt helvete om mördar'n hunnit få betalt också, innan lagens långa arm fick tag i honom ordentligt.
Givetvis är domen helt oklanderlig rent juridiskt. Rent moraliskt hade det förstås varit bäst om domen inneburit förvaring till mycket gamla dar, eller mer... Samhället måste bli bättre på att skydda sig mot sådana här typer.