2014-03-22, 07:45
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det kommer ett svar inom 14 dagar i så fall om han nu överklagar. Inget PT i HD, sen är det kanske då han fattar innebörden av att inte komma längre.
Och jag är glad att han inte fick 250000 i skadestånd och den bredkäftade advokaten skulle minsann kolla upp detta för det va något fel angående skadeståndet. Nåväl hans nota hamnade på att betala 250000 istället vilket såklart tas om hand av skattebetalarna.,

Detta dyra helvete till människa och tillika oduglig rent samhällsmässigt har kostat allt för mycket för både staten och familjen Johansson. Det är inte meningen att rättssystemet ska släppa en sån här typ för att han råkat frias i två instanser för att man inte hade en kropp.
Nya bevisning i mordmål gav resning enligt helt korrekta grunder.

Nu först har samhället gjort sin plikt och satt in den här typen på ett långt fängelsestraff. Och jag hoppas han gör bort sig utav helvete, så han förvaras längre., Helst så han är så gammal eller sönderslagen att han inte kan utföra så mycket mer brott.

HD tar bara upp mål om de har prejudicerande betydelse eller om det finns andra synnerliga skäl.

Ja, kanske kan insikten om att det är över nu, slut, satt en gräns för det hänsynslösa röveriet mot andra människor som till slut även innebar "stöld av liv". Och grovt så. Kanske kan den insikten till och med ge ett lugn som hen inte upplevt tidigare?

Hade förstås varit ett riktigt helvete om mördar'n hunnit få betalt också, innan lagens långa arm fick tag i honom ordentligt.

Givetvis är domen helt oklanderlig rent juridiskt. Rent moraliskt hade det förstås varit bäst om domen inneburit förvaring till mycket gamla dar, eller mer... Samhället måste bli bättre på att skydda sig mot sådana här typer.
Citera
2014-03-22, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej, förnekande är att se och förstå sanningen, men medvetet bortse ifrån den.
Jag kan iofs ha överskattat dig...

Men lycka till då!

Jag håller med dig, att medvetet bortse från hårstrån, fingeravtryck, felaktigt kollade smygmobil och vittnen är förnekande.
Så vad är sanningen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
En saknad mobil, en saknad kula, samt en saknad pistol.. Med tydliga och oemotstridiga spår av att den alternative gärningsmannen mördat Marina.
Då har du ditt case.

Ditt övriga dravel är betydelselöst.

vilken mobil saknas ? du menar den tomkartong me IMEI nummer som polisen inte följt upp, ja den är intressant...kan den vara en del av sanningen ?

Ljög Per i HR ?
Citera
2014-03-22, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Mycket av det du säger är välformulerat, men du glömde att resning till förmån för en dömd gott kan handla om bevisvärdering, förutsatt att värderingen är direkt felaktig eller feltolkad och har avgörande i målet. Eftersom det är ett indiciemål krävs synnerligen lite för att åtal inte kan styrkas, eller hur?
Det finns inget krav om nyhetsvärde heller.

oavsett så tror jag på att resningsansökan kommer att komma, och min fråga var vad den kan innehålla.

Den luddiga LJ formuleringen har du rätt i, det enda intryck LJ gjorde i domstolen var att han inte hade en aning om vilken vecka eller dag han såg något. dessutom säger han att han såg en kartong i bilen. inget paket...

vad mer kan en ansökan innehålla ?
Den som vill lyssna på Lullige Lelle kan lyssna här. Han har ingen susning om någonting, åklagaren får mata honom. Han behöver bara säga Ja. http://vocaroo.com/i/s10WnQPbmj7J
Citera
2014-03-22, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Precis!
Du har så rätt så.
Man skulle bli fullständigt förtvivlad och vara på väg att gå sönder alldeles som
oskyldigt dömd till fängelse om det så bara rörde sig om en vecka eller månad.
Allt prat om att vara glad i det läget är ju helt bisarrt, sjukt dumt.

Inställd på livstid och lättad och glad vid beskedet om "bara" 16 års fängelse?
Skitsnack.

Nu är vederbörande skyldig som synden och han vet mycket väl att han förtjänar
alla åren som han nu ska sitta.
Om han ska vara "glad" över något så borde det närmast vara att han slapp gå samma öde
till mötes som Holger på sjöbotten, att ingen tog lagen i egna händer under de här
åren som han lyckades hålla sig på fri fot efter sitt vedervärdiga mord på Marina.
Han hade tur att hans offers anhöriga inte var av det hämndlystna slaget, långt ifrån så.
Då frågar jag dig som jag har frågat så många andra, hade förtvivlan varit tecken på oskuld?
Citera
2014-03-22, 09:03
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem ljuger? FUP, sid 14
Fegdrick Svensson ljuger sig igenom varenda fråga han fått när han påstår att han inte visste vart Marina var osv.
Han ljuger när han säger att han är oskyldig. Han är kort sagt en lögnare av värsta slag.

Att du vägrar förstå att Fredrik Svensson är dömd och skyldig till mord är ett typiskt skygglappsbeteende. Jag har rätt, oavsett vad du säger. Kallas också att inte kunna ta till sig av argument och domslut.

Varför tar du inte till dig av argument, domslut och de faktiska saker i målet som bevisat att Fredrik är skyldig till mord, och diskuterar som den vuxna människa jag utgår från att du är?

HR har klart och tydligt deklarerat att INGEN ANNAN ÄN FREDRIK SVENSSON HAR KUNNAT BEGÅ MORDET!
Exakt vad i det domslutet är det du inte kan förstå?
Citera
2014-03-22, 09:05
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Då frågar jag dig som jag har frågat så många andra, hade förtvivlan varit tecken på oskuld?
Brist på förtvivlan är ett bevis på skuld. Inte tvärtom, förtvivlan kan spelas. Men brist på förtvivlan vid oskuld är ett tydligt bevis på skuld.
Citera
2014-03-22, 09:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Fegdrick Svensson ljuger sig igenom varenda fråga han fått när han påstår att han inte visste vart Marina var osv.
Han ljuger när han säger att han är oskyldig. Han är kort sagt en lögnare av värsta slag.

Att du vägrar förstå att Fredrik Svensson är dömd och skyldig till mord är ett typiskt skygglappsbeteende. Jag har rätt, oavsett vad du säger. Kallas också att inte kunna ta till sig av argument och domslut.

Varför tar du inte till dig av argument, domslut och de faktiska saker i målet som bevisat att Fredrik är skyldig till mord, och diskuterar som den vuxna människa jag utgår från att du är?

HR har klart och tydligt deklarerat att INGEN ANNAN ÄN FREDRIK SVENSSON HAR KUNNAT BEGÅ MORDET!
Exakt vad i det domslutet är det du inte kan förstå?
Att han är dömd av domstol i en beställd dom betyder inte att han är mördare. Vi har diskuterat vartenda bevis om och om igen. Inget binder honom.
Citera
2014-03-22, 09:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Brist på förtvivlan är ett bevis på skuld. Inte tvärtom, förtvivlan kan spelas. Men brist på förtvivlan vid oskuld är ett tydligt bevis på skuld.
Brist på förtvivlan kan också spelas. Den synbara sinnesstämningen säger inget om skuld.
Citera
2014-03-22, 09:13
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Brist på förtvivlan kan också spelas. Den synbara sinnesstämningen säger inget om skuld.
I vilket syfte skulle man spela brist på förtvivlan menar du?
Det motsatta förfarandet kan man vinna något på, så där finns självklara syften.
Citera
2014-03-22, 09:13
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Att han är dömd av domstol i en beställd dom betyder inte att han är mördare. Vi har diskuterat vartenda bevis om och om igen. Inget binder honom.

Beställd dom, källa på det.

Detta är ingen beställd dom, detta är en dom som är korrekt och rätt mördare sitter där han ska. Mördaren fredrik svensson är skyldig till detta fruktansvärda mord. Jag hoppas att du kan ta till dej sanningen för en gångs skull.
Citera
2014-03-22, 09:14
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:

Jaha, så när du saknar argument så är domen beställd. Källa på det?
Då är det värre ställt med dig än jag trodde. Rättshaverist är ordet.
Citera
2014-03-22, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I vilket syfte skulle man spela brist på förtvivlan menar du?
Det motsatta förfarandet kan man vinna något på, så där finns självklara syften.
Hålla flickvännen vid gott mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in