Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Detta är typiskt skygglappsbeteende. Jag har rätt, oavsett vad du säger. Kallas också att inte kunna ta till sig av argument.
Varför tar du inte till dig av argument, och diskuterar som den vuxna människa jag utgår från att du är? Varför bortser åklagare och polis medvetet från hårstrån, fingeravtryck, felaktigt kollade smygmobil och vittnen? Är detta en beställd dom? Kvarnklubben sa redan när resningen beviljades att nu kommer HR att göra som HD säger, och det har den tydligt gjort.
Jag är övertygad om att Svensson är skyldig och rätten är övertygad om det bortom rimligt tvivel. Lika säker på det som att 1+1=2 ska man av princip inte begära att man skall vara. Det finns en teoretisk möjlighet att det finns en annan GM.
Domen bör ha varit rätt given med tanke på HD: s resningsbeslut och trycket från allmänheten. Någon beställning i konspiratorisk mening lär inte ha förekommit.
Vad jag inte förstår är hur du kan anse att det är troligare med en alternativ GM än att Svensson begått mordet, om det nu är det du gör? Jag kan förstå om man kommer fram till tvivla på olika huvudversioner i olika brottsfall, för i grunden är det hälsosamt att vara skeptisk.
Här tycks en hel del av din kritik fastna i detaljer om vad som missats i utredningen eller bedömts vinklat till tilltalads nackdel som de du tar upp ovan, men det innebär ju inte i sig att den fällde troligen är oskyldig.
Jag har frågat dig förut, men jag fattar inte riktigt om och varför du anser att Svensson troligare än inte är oskyldig. Kan du sätta en procentsats på din uppskattning av troligen skyldig/oskyldig?