2014-03-21, 23:35
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minor7
Är det lugnt även om man är sjukt lättpåverkad av opiater? Tog 200mg tram förut och fick ett mindre krampanfall... Jävla läskigt och konstigt med tanke på hur mycket folk verkar kunna trycka i sig. Då hade jag inte heller druckit någon alkohol, har hört att alkohol höjer risken för krampanfall, stämmer det?

Jag övernojjar alltid, men är så jävla sugen på en öl
Skippa alkoholen. Tar du några andra mediciner? Ta under 200 mg eftersom du fick 'krampanfall' av den dosen, eller var det någon annan substans inblandad? Nöj dig med 150 mg annars, din hälsa går först.
Citera
2014-03-21, 23:55
Medlem
Minor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Skippa alkoholen. Tar du några andra mediciner? Ta under 200 mg eftersom du fick 'krampanfall' av den dosen, eller var det någon annan substans inblandad? Nöj dig med 150 mg annars, din hälsa går först.

Nej inga andra mediciner... Just den gången tog jag det tillsammans med två alvedon och en ipren (som läkaren rekommenderade) vet inte om det kan vara en faktor.

Tack för svaren, får nöja mig med alkoholfri bärs
Citera
2014-03-21, 23:56
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minor7
Nej inga andra mediciner... Just den gången tog jag det tillsammans med två alvedon och en ipren (som läkaren rekommenderade) vet inte om det kan vara en faktor.

Tack för svaren, får nöja mig med alkoholfri bärs
De är paracetamol du ska få i dig när du käkar tram
Citera
2014-03-22, 00:13
Medlem
Minor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
De är paracetamol du ska få i dig när du käkar tram

Nej det boostar bara smärtlindringen, ruset är detsamma utan paracetamol.
Citera
2014-03-22, 00:23
Medlem
har i mot bättre vetande gjort vad som skulle kunna ses som en tabbe, dropade närmre 900 mg tram och är inte särskilt van användare av det, och jag har ett minne av att jag hört nånstans att det finns en risk att man kan sluta andas när man sover om man tagit för mycket. Min fråga är då, ligger det nån sanning i det hela ? är kanske nojig helt i onödan men skulle uppskatta svar

cheers
Citera
2014-03-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sloke
har i mot bättre vetande gjort vad som skulle kunna ses som en tabbe, dropade närmre 900 mg tram och är inte särskilt van användare av det, och jag har ett minne av att jag hört nånstans att det finns en risk att man kan sluta andas när man sover om man tagit för mycket. Min fråga är då, ligger det nån sanning i det hela ? är kanske nojig helt i onödan men skulle uppskatta svar

cheers

Andningsdepression kan ske på doser över 400mg, men det är ganska sällsynt.

Jag skulle inte gå och lägga mig om jag vore dig, ta en kall dusch och se till att vara vaken tills ruset verkligen lagt sig.
Citera
2014-03-22, 00:32
Medlem
stort tack för svaret, ska göra det, hur länge håller ett tram rus på ett ungefär ? har bara flummat på det typ 2 ggr innan
Citera
2014-03-22, 00:39
Medlem
Citat:
stort tack för svaret, ska göra det, hur länge håller ett tram rus på ett ungefär ? har bara flummat på det typ 2 ggr innan

Inga problem, jag är också en supernojjare så jag vet hur det är. Jag tog 200mg tramadol förut och märkte när jag låg i sängen hur ytliga och få andetag jag tog. Började då nojja ur och vågade inte sova. Nu vet jag bättre, men 900mg är en väldigt hög dos för någon med låg tolerans.

Hur länge sen var det du tog det? Har du fyllt på något under kvällen?
Citera
2014-03-22, 00:43
Medlem
tog sista tabletten någon gång runt 11 tiden typ, tog inte allt samtidigt utan har tagit lite i taget
Citera
2014-03-22, 00:47
Medlem
Citat:
tog sista tabletten någon gång runt 11 tiden typ, tog inte allt samtidigt utan har tagit lite i taget

Då kommer det sitta i ett tag eftersom du spridit ut det. Jag själv skulle nog vänta minst 6-8 timmar efter att jag tagit det sista pillret.

Farligt att slänga i sig för mycket tram, speciellt om man inte vet hur pass tolerant man är. Och effekter/bieffekter skiljer ju såklart från person till person.

Hur pass fuckad blev du på 900mg? Hur känner du dig i kroppen? Jag själv kommer långt på 150mg.
Citera
2014-03-22, 00:53
Medlem
är ganska stor, 195 cm lång och drygt 100 kg blev väl ganska så bäng på det, helt avslappnad i kroppen och ganska så varm och lite problem med att fästa blicken, det hela har väl börjat lägga sig en aning nu men känner fortfarande av ruset ganska så tydligt
Citera
2014-03-22, 00:58
Medlem
Citat:
är ganska stor, 195 cm lång och drygt 100 kg blev väl ganska så bäng på det, helt avslappnad i kroppen och ganska så varm och lite problem med att fästa blicken, det hela har väl börjat lägga sig en aning nu men känner fortfarande av ruset ganska så tydligt

Eftersom du är ganska stor så minskar ju risken, men det är fortfarande en hög dos du tagit. Vänta iallafall tills du känner att ruset släppt hyfsat och tänk på hur andningen känns. Brukar ta ungefär 5-6 timmar för mig innan det börjar släppa. Drick kaffe, glo på någon film och njut av ruset så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in