2014-03-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
När jag var barn så hörde jag en vacker låt som gick nånting i stil med:

"...Maria, jag känner att jag älskar dig, Maria..."

Nån som känner igen den och vet vem som sjöng den?

Tänkte bara berätta att jag har hittat en version av låten. Jag är osäker på om det var Vikingarna som sjöng den, men så här låter den i alla fall om nån är intresserad

http://www.youtube.com/watch?v=RmxlK7Iosvw
Citera
2014-03-21, 18:23
Medlem
BigLouies avatar
Hej! Jag söker en låt där melodin går ungefär "Da da da di, doda da di do bam bam di di do da", tror det är house. Någon som vet vad den heter? Tack på förhand.
Citera
2014-03-21, 18:58
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Hej! Jag söker en låt där melodin går ungefär "Da da da di, doda da di do bam bam di di do da", tror det är house. Någon som vet vad den heter? Tack på förhand.

Har du något mer än det att gå på? Manlig eller kvinnlig röst? Ungefärlig ålder? Stuk på låten?
Citera
2014-03-21, 19:14
Medlem
kedjereakti0ns avatar
Minns att jag hörde en låt för ett tag sedan där jag endast memorerade ett fåtal ord. Tror att de kan ha varit i någon serie. Men iallafall, orden jag kom ihåg var: '' In the west ''. Någon som vet vilken låt? Tack på förhand.
Citera
2014-03-21, 19:36
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedjereakti0n
Minns att jag hörde en låt för ett tag sedan där jag endast memorerade ett fåtal ord. Tror att de kan ha varit i någon serie. Men iallafall, orden jag kom ihåg var: '' In the west ''. Någon som vet vilken låt? Tack på förhand.
  • Berätta gärna vad det var för genre
  • Vilket årtal kan låten ha gjorts?
  • Var den en man eller kvinna som sjöng?
  • Vilka instrument spelade de på?
  • Var det en snabb eller långsam låt?

Om du kan svara på några av dessa frågor så kommer du lättare få någon som vet vilken låt det är.
Citera
2014-03-21, 19:46
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Har du något mer än det att gå på? Manlig eller kvinnlig röst? Ungefärlig ålder? Stuk på låten?
Manlig röst, ganska snabb låt. Kanske inte house, typ pop. Ganska ny tror jag men tycker inte den är speciellt bra.
Citera
2014-03-21, 19:50
Medlem
kedjereakti0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
  • Berätta gärna vad det var för genre
  • Vilket årtal kan låten ha gjorts?
  • Var den en man eller kvinna som sjöng?
  • Vilka instrument spelade de på?
  • Var det en snabb eller långsam låt?

Om du kan svara på några av dessa frågor så kommer du lättare få någon som vet vilken låt det är.
Countryliknande, ganska långsam. Rätt ny låt, typ 2008-2011. Man som sjöng med lite hes, raspig röst. Ganska säker på att den var akustisk.
Citera
2014-03-21, 23:02
Medlem
Lischos avatar
Jag söker vad jag tror är en ganska så ny hiphop låt med visslingar i refrängen tror jag.
En så väldigt bas-ig låt om ni vet vad jag menar? Hörde den på en hockeymatch förra veckan.
Citera
2014-03-22, 00:04
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Manlig röst, ganska snabb låt. Kanske inte house, typ pop. Ganska ny tror jag men tycker inte den är speciellt bra.

Kan det vara någon remix på job 2 do- do do do ? https://www.youtube.com/watch?v=ay-FQAafeR0
Citera
2014-03-22, 00:07
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Jag söker vad jag tror är en ganska så ny hiphop låt med visslingar i refrängen tror jag.
En så väldigt bas-ig låt om ni vet vad jag menar? Hörde den på en hockeymatch förra veckan.
Du minns ingenting av texten?
Citera
2014-03-22, 00:12
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo

Kanske "Panetoz - Vissla med mig"?
Citera
2014-03-22, 00:16
Bannlyst
vad hette låten som mando diao spelade idag på skavlan? det var för nån timme sedan. lyckades dock inte höra vad dom sjöng, men det lät bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in