2014-03-21, 07:43
Medlem
Jag trodde ingen som kom från P3 kunde skriva en sammanhållande text så jag kommer läsa det för att se om jag har fel.

Hörde bara Sorans sista medverkan i P3 och ser framför mig en krönika fylld av "funderingar" och återigen "funderingar" i en släpig mak där fantasin är viktigare än innehållet. Typ:-"tänk om Jimmie Åkesson och Kim Jong Un åkte luftballong över Florida när det kom en orkan..."
Citera
2014-03-21, 09:50
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Katarina Wennstam känns ju fräscht, det ha varit lite tunt med manshatet sen Anna Laestadius Larsson försvann, och Lokko har inte riktigt kunnat fylla det hålet, trots tappra försök.
Lars Berge skriver ju inga krönikor längre (thank God) men dyker upp då och då som frilans i helgbilagorna, lika dum som vanligt. Man undrar lite om svenskans redaktion plockar in riktiga stolpskott som krönikörer med flit, bara för att se hur långt de kan gå innan alla gamla läsare lämnat det sjunkande skeppet.
Måste vara ensamt på redaktionen för Gudmundsson och Rayman.

Eller så tar de in puckon så de kan omarbeta SVD till en strikt vänstertrasa? Känns väldigt osmart med tanke på att vi redan har hur många vänstertrasor som helst, de konkurrerar om samma kunder helt plötsligt, och idioterna undrar varför de går under.
Gudmundsson och Rayman är nog borta från den blaskan innan året är över, frivilligt eller sparkade.
Gudmundsson borde SÄPO erbjuda en tjänst rakt av, med deras hjälpmedel så skulle Gudmundsson kunna hjälpa denna nation väldigt mycket när det kommer till islam och det muslimska hotet.

För övrigt vilket "dream team" Ismail och Wennstam
Citera
2014-03-21, 10:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Rekryteringen till svenska "borgerliga" tidningar är ett utmärkt exempel på hur vänstervriden hela branschen är.

DNs senaste "toppvärvningar" är Niklas Orrenius, Lena Sundström och Mona Masri. Nu kontrar alltså SvD med Soran Ismail och Katarina Wennstam.

Case closed. Och ridå för en bransch som inte ens försöker locka läsare.
Citera
2014-03-21, 12:52
Medlem
Nattlandets avatar
Jag kan erkänna att jag haft SvD med bland "top sites" på startsidan i Safari. Tillsammans med ett antal sidor från "fria media", både från höger och vänster, och Flashback förstås. SvD har dock varit den sista och enda sida från MSM som jag gått in på de senaste åren. Kvällstidningar har jag bojkottat sen slutet av 80-talet.

Nu är det dock farväl. Att ta i en så extremt rabiat sverigehatare som Soran kan inte ses som något annat än en spottloska i ansiktet på oss svenska läsare. SvD har med detta gett sin äldre läsekrets fingret.

Detta tillsammans med att jag de senaste månaderna fått mina kommentarer godtyckligt raderade trots att de inte brutit några som helst regler gör att SvD numera kan dra åt helvete tillsammans med resten av MSM.

Tidningsdöden börjar närma sig. Indeed.
Citera
2014-03-21, 14:44
Medlem
pelle49s avatar
Och inte nog med Soran.... nu ska också Svenskan börja med "Agendasättande journalistik" enligt brev till prenumeranterna från chefredaktörn. Gonatt ord.
Citera
2014-03-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag trodde ingen som kom från P3 kunde skriva en sammanhållande text så jag kommer läsa det för att se om jag har fel.

Hörde bara Sorans sista medverkan i P3 och ser framför mig en krönika fylld av "funderingar" och återigen "funderingar" i en släpig mak där fantasin är viktigare än innehållet. Typ:-"tänk om Jimmie Åkesson och Kim Jong Un åkte luftballong över Florida när det kom en orkan..."

Nu är ju båda två publicerade författare, det hade väl inte varit så svårt att ta reda på?
Citera
2014-03-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Och inte nog med Soran.... nu ska också Svenskan börja med "Agendasättande journalistik" enligt brev till prenumeranterna från chefredaktörn. Gonatt ord.

Det gläder mig att jag inte prenumererar på SvD, av principiella skäl. Att en nolla som Ismael tillåts få breda ut sina grumliga tankar i en egen kolumn är ju möjligen intressant - av det skälet att man anser det vara viktigare med statements (agendasättandet) än att få prenumerationer genom långsiktig kvalitativ journalistik. Har Sveriges företagare betalat?
Citera
2014-03-21, 15:37
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Och inte nog med Soran.... nu ska också Svenskan börja med "Agendasättande journalistik" enligt brev till prenumeranterna från chefredaktörn.

Är det sant? Finns detta guldkorn digitalt?
Citera
2014-03-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Nu är ju båda två publicerade författare, det hade väl inte varit så svårt att ta reda på?

Vilka böcker har Soran skrivit?
Citera
2014-03-21, 23:56
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Rekryteringen till svenska "borgerliga" tidningar är ett utmärkt exempel på hur vänstervriden hela branschen är.

DNs senaste "toppvärvningar" är Niklas Orrenius, Lena Sundström och Mona Masri. Nu kontrar alltså SvD med Soran Ismail och Katarina Wennstam.

Case closed. Och ridå för en bransch som inte ens försöker locka läsare.
Man blir mörkrädd, vilken jävla laguppställning, det är vänsterns motsvarighet till Monty Python's 'upper class twit of the year'. ...

Citat:
Ursprungligen postat av komocka
ett rätt av två, publicerad är inte detsamma som författare.
Citera
2014-03-22, 01:34
Medlem
Kontrapunktens avatar
SvD är "höger" på samma vis som GP eller alliansen är "höger": liberalism. Fristående liberal, som det heter så fint. Kallar dem ens sig själva höger nuförtiden eller är det bara "liberal" som gäller?
Citera
2014-03-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
[...]
ett rätt av två, publicerad är inte detsamma som författare.
Han blandar säkert ihop Soran med Fadahkar (som vad jag vet inte heller skrivit några böcker?)
Nu utgick jag i min frågeställning om de som kommer från p3, speciellt deras program som gör anspråk på innehåll brukar ge mig hjärnsläpp. Wennstam tror inte medverkat på P3 då hela kanalen verkar närmast anti-intelektuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in