Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
[...] för att ni tog emot oss, och lovade oss ett bättre liv osv. [...] Ni lurade hit oss med en paradisbild [...]
Menar du att invandrarbarn hade haft en annan attityd till svenska barn om Sverige inte lurat hit er med en "paradisbild"?
Är detta en viktig orsak till varför badhusintegrationen spårade ur?
Jag är väldigt nyfiken på var du sett dessa "löften om ett bättre liv" och "paradisbilden"? Finns det någon officiell information från svenska myndigheter runt om i världen som du kan ge oss länkar till? Eller vad menar du?
Det är inte själva verket så att folket själva i tredje världen har byggt upp sin egen falska paradisbild av hur det är i Sverige / Europa / USA, mest baserat på lösa rykten, filmer, tvserier, osv?
Oavsett vilket så förstår jag att det känns jobbigt att bli "lurad". Jag föreslår isåfall att vi låter köpet återgå, ni får tillbaka pengarna ni betalat (minus bidrag osv) innan ni lämnar landet...
Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
[...] nu får ni tyvärr hjälpa oss in i samhället. Annars förblir vi "jobbiga".
Vad ska man säga? Om du inte fattar hur mycket den attityden får en normalt snäll svensk att resa ragg så har du inte lärt dig nånting om det svenska sinnet.
Jämför med svenska invandrare till USA på 1800-talet:
"Swedish immigrants and their children had to work hard, and they often struggled as they established their lives in America. They experienced the difficulties and discrimination faced in varying degrees by most immigrant groups." (länk)
De jobbade stenhårt och klagade inte. Idag är svensk-amerikanerna en av de mest välintegrerade och ansedda grupperna i det samhället. Det var inget man fick nån hjälp med.
Sverige har en av de högsta BNP per capita i världen, och finansierar ett av världens mest omfattande välfärdssystem med detta. Det är som att du halkat in i OS-truppen på ett bananskal. Om du inte ska komma hjälplöst efter och sinka laget så får du kavla upp ärmarna och börja jobba!
Citat:
Ursprungligen postat av
x-mohammad-x
Tror du att SD verkligen vill finansiera vår tillbakagång? Så du tror utlänningar kommer vara nöjda med en köpt biljett tillbaka till sina länder? Och sen, då? Ska SD finansiera hyran också? Hitta boende? Jobb?
"BÄÄÄR MIG!!!" - best troll ever