2014-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rektor-stoppar-mixade-simlektioner

Läs gärna här vad de skriver om hot, sparkar m.m

Förstår verkligen inte att man inte kan ha rätt att ta sina egna barn bort från en sån här miljö bara för det handlar om invandrare. Vilken förälder som helst skulle ta bort sina barn därifrån även om det var svenska barn som kaosade. Nu var det inte svenskar som bråkade så föräldrarna kallas främlingsfientliga. Skamligt. Sorgligt. Grattis SD till x antal nya röster iaf...

Har dom tagit bort sidan? Sanningen sved för mycket och passade inte medias agenda att Svenskar är rasister och invandrare gör aldrig fel?
Citera
2014-03-20, 22:51
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Har dom tagit bort sidan? Sanningen sved för mycket och passade inte medias agenda att Svenskar är rasister och invandrare gör aldrig fel?

Den funkar för mig..
Citera
2014-03-20, 22:52
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Du skrev att föräldrarna är ett hot mot det kulturella Sverige. Jag undrade då varför och frågade om de var ett hot för att de inte ville ha sina barn i en våldsam miljö. Ditt svar på detta blev en motfråga gällande att även svenska barn slåss. Det var inte ett svar på min fråga så jag frågar igen: varför är föräldrarna ett hot mot det kulturella Sverige?

Eftersom att de är emot integrering med utländska barn. På sikt kommer det att skapas hål mellan barnen, som kommer att utvecklas i och med att man blir äldre. Det är detta som sedan leder till rasism, demonstrationer, hatbrott osv.
Citera
2014-03-20, 22:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-mohammad-x
Eftersom att de är emot integrering med utländska barn. På sikt kommer det att skapas hål mellan barnen, som kommer att utvecklas i och med att man blir äldre. Det är detta som sedan leder till rasism, demonstrationer, hatbrott osv.

Men är du hjärndöd? Varför tycker du de är mot integrering för att de vill ta bort sina barn från en våldsam miljö?! Är det svenska föräldrars skyldighet att offra sona barns trygghet i integrationens namn? De var ju positiva till projektet från början. Men de kan ju för fan inte se sina barn må dåligt för att uppfylla nån skev dröm.
Citera
2014-03-20, 22:59
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Nu handlade artikeln om de svenska barnens föräldrars attityd till integrering med de utländska klasserna. Inget nämndes om de andra barnens föräldrar, så jag har inte mycket att säga till om där.

Nej, den handlar om de svenska föräldrarnas inställning till att mixa klasser i samband med simträning. Huruvida föräldrarna gör detta av politiska skäl som skolan gör eller för att de inte vill att barn ska behöva extra störningsmoment när de ska göra något som kan vara så känsligt som att lära sig simma vet vi faktiskt inte ännu.

De ända vi känner till om parternas bild av integration är att skolan tycker den är så pass viktig att de hivat ut all pedagogik och förståelse för hur barn och simträning fungerar till förmån för den.
Citera
2014-03-20, 23:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Kan du inte läsa? Jag skrev precis att inget VAL någonsin gavs svenska folket. Vi fick er mot folkviljan.

Jag har ett tips: sluta beter er som ökenvildar så kanske ni bemöts bättre.

Och jihad-citat, som du kör med, visar inte direkt ER accepterande sida.

Han vill ju bara provocera, det är rätt uppenbart.

Oavsett dina åsikter i övrigt, anser du inte att svenskar och invandrare närmar sig varandra om man integreras i så tidig ålder som möjligt? Jämför två personer som vuxit upp med varandra kontra två som aldrig växlat ord med varandra. Det är klart att det första exemplet skapar fred och harmoni på ett helt annat sätt.
Citera
2014-03-20, 23:29
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
[...] för att ni tog emot oss, och lovade oss ett bättre liv osv. [...] Ni lurade hit oss med en paradisbild [...]

Menar du att invandrarbarn hade haft en annan attityd till svenska barn om Sverige inte lurat hit er med en "paradisbild"? Är detta en viktig orsak till varför badhusintegrationen spårade ur?

Jag är väldigt nyfiken på var du sett dessa "löften om ett bättre liv" och "paradisbilden"? Finns det någon officiell information från svenska myndigheter runt om i världen som du kan ge oss länkar till? Eller vad menar du?

Det är inte själva verket så att folket själva i tredje världen har byggt upp sin egen falska paradisbild av hur det är i Sverige / Europa / USA, mest baserat på lösa rykten, filmer, tvserier, osv?

Oavsett vilket så förstår jag att det känns jobbigt att bli "lurad". Jag föreslår isåfall att vi låter köpet återgå, ni får tillbaka pengarna ni betalat (minus bidrag osv) innan ni lämnar landet...

Citat:
[...] nu får ni tyvärr hjälpa oss in i samhället. Annars förblir vi "jobbiga".

Vad ska man säga? Om du inte fattar hur mycket den attityden får en normalt snäll svensk att resa ragg så har du inte lärt dig nånting om det svenska sinnet.

Jämför med svenska invandrare till USA på 1800-talet:
"Swedish immigrants and their children had to work hard, and they often struggled as they established their lives in America. They experienced the difficulties and discrimination faced in varying degrees by most immigrant groups." (länk)
De jobbade stenhårt och klagade inte. Idag är svensk-amerikanerna en av de mest välintegrerade och ansedda grupperna i det samhället. Det var inget man fick nån hjälp med.

Sverige har en av de högsta BNP per capita i världen, och finansierar ett av världens mest omfattande välfärdssystem med detta. Det är som att du halkat in i OS-truppen på ett bananskal. Om du inte ska komma hjälplöst efter och sinka laget så får du kavla upp ärmarna och börja jobba!

Citat:
Tror du att SD verkligen vill finansiera vår tillbakagång? Så du tror utlänningar kommer vara nöjda med en köpt biljett tillbaka till sina länder? Och sen, då? Ska SD finansiera hyran också? Hitta boende? Jobb?

"BÄÄÄR MIG!!!" - best troll ever
Citera
2014-03-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Oavsett dina åsikter i övrigt, anser du inte att svenskar och invandrare närmar sig varandra om man integreras i så tidig ålder som möjligt? Jämför två personer som vuxit upp med varandra kontra två som aldrig växlat ord med varandra. Det är klart att det första exemplet skapar fred och harmoni på ett helt annat sätt.

Om jag får ta mig friheten och svara på din fråga;

Jag tror att ju mer en utlänning umgås med svenskar, och ju större andel svenskar utlänningen har i sin omgivning, desto bättre integrerad (eller assimilerad om man nu vill det) blir utlänningen, ingen tvekan om saken. Titta bara på adoptionsbarn. En av mina bättre kompisar är adopterad, och han är mörkhyad. Han är uppvuxen helt med svenska värderingar och är accepterad av hela umgängeskretsen (som förövrigt i princip uteslutande tänker rösta på SD). Vilket bevisar att hudfärgen inte har med saken att göra om en individ blir accepterad av svenska ungdomar. Han har förvisso haft problem i skolan och står utanför arbetsmarknaden, men det är en annan femma.

Med det sagt, så betyder inte det att man ska integrera/assimilera etniska och kulturella minoriteter till varje pris. Svenska barn ska aldrig behöva betala priset för integrationsprojektet, det finns inte ens på kartan. Svenska vuxna och pensionärer, som inte vill vara med i integrationsprojektet, ska självklart inte heller behöva det. Självklart vill jag bli av med segregationen, men det måste till andra typer av åtgärder än tvångsintegration. Det är i det närmaste totalitärt i min mening.
Senast redigerad av Ghana 2014-03-20 kl. 23:32.
Citera
2014-03-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Även om de skulle närma sig varandra skulle det finnas en förhöjd risk att det svenska barnet drabbas av problem i någon form. Må det vara skrik, högljut tal, retninger etc eller till och med våld i någon form.

Om barnen aldrig skulle träffas som var ditt andra alternativ så skulle risken jag nämnde ovan givetvis inte finnas. Som exempel kan nämnas att de vita i dagens sydafrika har en kraftigt förhöjd risk att bli brottoffer i förhållande till övriga världen. Högst faktiskt.

Under aparhaid när de inte träffade många svarta var risken för vita i sydafrika att bli brottsoffer lägst i världen.
Citera
2014-03-20, 23:36
Medlem
envackerblommas avatar
de vitare ungarna kände sig väl förtryckta o därmed rasifierade! Så ville ha egen bassäng.
Citera
2014-03-20, 23:42
Medlem
Volgasuparens avatar
Att ha ett integrationsprojekt medan barn ska lära sig att simma är för mig totalt obegripligt. De kanske menar att om en stackars sate håller på att drunkna så ska "de andra" rädda denne och därmed blir projektet fullkomligt. Om vi dessutom antar att många av dessa barn är födda i Sverige borde det uppenbarligen inte behövas ett integrationsprojekt i ett väl fungerande samhälle.
Citera
2014-03-20, 23:42
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Efter att föräldrar i Trollhättan protesterat mot ett integrationsprojekt där förskolebarn från Sjuntorpsskolan simtränade tillsammans med barn från den invandrartäta Kronan avbryts nu projektet. Barnen från Sjuntorpsskolan kände sig inte trygga enligt föräldrarna. Överreagerar föräldrarna och ligger det något fog för kritiken eller det bara är ren främlingsrädsla det handlar om?
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2960437-foraldrar-stoppade-mixad-simundervisning
Det finns ju undersökningar som visar att nästan 80% av människorna tror dem ligger över medel, faktum är att många av dessa tror dem ligger i topp 5%. Det säger ju sig själv att det inte kan stämma eftersom det är omöjligt procentuellt sätt. Endast 49% kan ligga över medel. Föräldrar har oftast för höga tankar om sina barn. Man försöker väl hitta orsak varför ens eget barn är medelmåttig eller korkat och då drar man invandrarkortet. Det är väl dessa föräldrar som är skitnödiga och försöker hitta nu en orsak varför deras unge är en medelmåtta eller snarare rent av korkat. Misstänker att det är ett par nazzar som har dragit detta genom hot för att skapa splittring. Att deras barn kommer bli bättre människor p.g.a detta är uteslutet med tanke på föräldrarnas syn på andra människor.

Dem flesta barn är lite busiga av sig och oftast är det omedvetet och de har ingen tanke på att skada eller såra någon. Problemet som jag ser det är så fort en invandrare gör något fel så dras alla invandrare över en kam. Men om det är en svensk, ja då är det WT eller pundar unge medan alla andra går fria från anklagelserna. Om så hade fallit varit så hade man väl försökt lösa problemet på ett annat sätt.
Man kan ju fråga sig varför skulle inte invandrarna ha barn till invandrar trash eller pundare?

Men första stycket kanske ger er svaret på att det inte är så!!! Antar att det är människor med dålig självkänsla och försöker hävda sig!!
Senast redigerad av SFC1977 2014-03-20 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in